Kilometerheffing

Allerlei
Plaats reactie
blsq1970
Senior lid
Installatie Land: België

Kilometerheffing

Bericht door blsq1970 » 27 dec 2018, 10:40

Ivob is correct. Ongeacht de brandstof of energiebron om met je wagen te rijden betaal je binnenkort per kilometer.

Voor de overheid gaat het niet om het milieu. Het gaat puur om de centen.

jef
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Publicatie compensatieregeling zonnepanelen (15 jaar)

Bericht door jef » 27 dec 2018, 10:43

ach zo, en zou er geen verschillende KM-tarief komen ngl de soort wagen, gewicht, professionele gebruik etc ? En wat met het tijdstip van gebruik ? En hoe zal men dit allemaal gaan registreren ?
Eens de kilometerheffing er is, kan men nog honderden differentiaties opleggen binnen zo'n Km-heffing....

ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Bericht door ivob » 27 dec 2018, 10:55

Registratie is al geen enkel probleem.
Dacht je nu echt dat al die ANPR camera's er alleen gekomen zijn om je veiligheid te waarborgen?
Sommige steden kan je nu al niet meer in of uit zonder dat je doen en laten geregistreerd werd.
Op sommige plaatsen worden boetes nu al volledig automatisch geregistreerd volgens soort voertuig, tijdstip van
inrijden van aan beperkingen onderworpen zone, etc, vervolgens verzonden en geïnd.
Koud kunstje om daar nog een databank extra aan te koppelen.
Het bestaat trouwens al, met een ander geïndividualiseerd systeem, voor vrachtvervoer.
Maar U daarover maar geen illusies.
Uiteraard kan zo'n systeem verfijnd worden of, wat eerder zal gebeuren, gestuurd naar gelang de behoeften aan inkomsten.
Maar dat was in deze context ook mijn punt niet. Mijn punt was dat Wallace zijn oplossing (nooit een EV kopen) binnen
afzienbare tijd geen oplossing meer zal zijn als hij ICE blijft rijden.
Als hij zich niet meer individueel wenst te verplaatsen voor zijn WW verkeer om dit te vermijden (ik begrijp niet precies waar hij op doelt maar als
ik verkeerd ben zal ik dat wel horen) is op dat punt ook al een doelstelling bereikt, nl. minder spits rijden.
Ik doe recentelijk al hetzelfde. Alleen maar voordelen.

blsq1970
Senior lid

Bericht door blsq1970 » 27 dec 2018, 12:54

jef schreef:
27 dec 2018, 10:43
ach zo, en zou er geen verschillende KM-tarief komen ngl de soort wagen, gewicht, professionele gebruik etc ? En wat met het tijdstip van gebruik ? En hoe zal men dit allemaal gaan registreren ?
Eens de kilometerheffing er is, kan men nog honderden differentiaties opleggen binnen zo'n Km-heffing....
Stel ze maken de stroom heel duur, wat verhindert je dan om je EV op te laden met een generator op rooie mazout ?

Ik ga evenmin een EV kopen. Het risico om gepluimd te worden is dubbel. Dan spreek ik nog niet van de dure aanschafwaarde.

Wallace
lid

Bericht door Wallace » 27 dec 2018, 21:22

Ivob

Mijn bedoeling is dat ik nooit of te nimmer kilometerheffing zal betalen om naar men werk te rijden.
Dat is net de druppel dus vanaf dag 1 gaat de auto er definitief uit . Maakt ni uit op welke brandstof die rijd.

Er was teneerste al gezegd dat men de biv en de rijtaks zouden verdwijnen.nu praat men slechts nog over een verlaging.zoals men ook ooit 15 jaar terugdraaiende teller beloofde niwaar ?

Dus ipv kilometerheffing te betalen om te GAAN werken zal ik mij door de staat laten betalen om NIET te gaan werken.
En ik zal ni de enige gek zijn wees daar al maar zeker van.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 27 dec 2018, 21:59

De staat zal je niets betalen hoor, het zijn je medeburgers die dat moeten opbrengen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

blsq1970
Senior lid

Bericht door blsq1970 » 28 dec 2018, 09:44

Wallace schreef:
27 dec 2018, 21:22
Ivob

Mijn bedoeling is dat ik nooit of te nimmer kilometerheffing zal betalen om naar men werk te rijden.
Dat is net de druppel dus vanaf dag 1 gaat de auto er definitief uit . Maakt ni uit op welke brandstof die rijd.

Er was teneerste al gezegd dat men de biv en de rijtaks zouden verdwijnen.nu praat men slechts nog over een verlaging.zoals men ook ooit 15 jaar terugdraaiende teller beloofde niwaar ?

Dus ipv kilometerheffing te betalen om te GAAN werken zal ik mij door de staat laten betalen om NIET te gaan werken.
Is nooit de bedoeling geweest rijtaksen en accijnzen te laten wegvallen.
Met de introductie van de elektrische auto zitten ze met het probleem dat ze met alternatieven zoals zonnepanelen veel moeilijker energie aan de bron kunnen belasten zoals dat wel het geval is met brandstoffen. Het alternatief is je per km belasten.

Zonder arbeid en energie gebeurt er niets in de wereld (in feite is arbeid ook energie). En laat dat nu net hetgeen zijn dat ze belasten.

Je kan het jezelf makelijker maken : koop alles (inclusief voeding) online in het buitenland. Vervolgens wordt dat geleverd door een Oosteuropeaan in een oude stinkende camionette. Op die manier worden ze veel harder geraakt

m2ts
Senior lid

Bericht door m2ts » 28 dec 2018, 10:03

blsq1970 schreef:
28 dec 2018, 09:44
Zonder arbeid en energie gebeurt er niets in de wereld (in feite is arbeid ook energie). En laat dat nu net hetgeen zijn dat ze belasten.
Het is wel logisch dat ze iets belasten dat ervoor zorgt dat er iets gebeurt in de wereld. En het is logisch dat belastingen verschuiven. Zo zou het belasten van 'paarden' maar weinig inkomsten genereren. De vraag is vooral hoe je die het beste int en via welke verhouding tussen arbeid-energie-kapitaal-milieu. Zo vind ik bv. de weinige belastingen op vliegtuigtransport niet te verdedigen.
blsq1970 schreef:
28 dec 2018, 09:44
Je kan het jezelf makelijker maken : koop alles (inclusief voeding) online in het buitenland. Vervolgens wordt dat geleverd door een Oosteuropeaan in een oude stinkende camionette. Op die manier worden ze veel harder geraakt
Vergeet niet dat de 'ze' voor een groot stuk ook je medeburger én jezelf is. Of dat gemakkelijker is weet ik ook niet hoor...

blsq1970
Senior lid

Bericht door blsq1970 » 28 dec 2018, 12:03

m2ts schreef:
28 dec 2018, 10:03

Vergeet niet dat de 'ze' voor een groot stuk ook je medeburger én jezelf is. Of dat gemakkelijker is weet ik ook niet hoor...
In een land als België waar niet iedereen gelijk voor de wet is (bijv. http://www.standaard.be/cnt/dmf20181118_03955724) en waarin sommigen veel meer 'profiteren' van datzelfde staatsapparaat dan anderen voel ik mij allesbehalve aangesproken.

m2ts
Senior lid

Bericht door m2ts » 28 dec 2018, 12:33

blsq1970, het is me niet duidelijk over wat je precies valt:
  • Is het dat hij die ontslagvergoeding opneemt? Zo ja, stel dat je in het geval je in een bedrijf werkt met type werknemer A (bv. bedienden) en type B (bv. arbeiders), waarbij jij in een groep zit dat een voordeel heeft t.o.v. de andere groep (kilometervergoeding, ontslag, loon,...). Zou je dan vrijwillig je voordeel afstaan, omdat je het niet eerlijk vindt t.o.v. de andere groep? Wetende dat de anderen van jouw groep het voordeel wellicht gaan houden?
  • Of is het dat het überhaupt bestaat en dat je je daaraan stoort? Zo ja: ik stel er me daar ook vragen bij. Heb je een lijst van partijen waar kan gestemd worden, waardoor dit aangepakt wordt? Hebben ze concrete voorstellen?

blsq1970
Senior lid

Bericht door blsq1970 » 28 dec 2018, 12:53

m2ts schreef:
28 dec 2018, 12:33
blsq1970, het is me niet duidelijk over wat je precies valt:
  • Is het dat hij die ontslagvergoeding opneemt? Zo ja, stel dat je in het geval je in een bedrijf werkt met type werknemer A (bv. bedienden) en type B (bv. arbeiders), waarbij jij in een groep zit dat een voordeel heeft t.o.v. de andere groep (kilometervergoeding, ontslag, loon,...). Zou je dan vrijwillig je voordeel afstaan, omdat je het niet eerlijk vindt t.o.v. de andere groep? Wetende dat de anderen van jouw groep het voordeel wellicht gaan houden?
  • Of is het dat het überhaupt bestaat en dat je je daaraan stoort? Zo ja: ik stel er me daar ook vragen bij. Heb je een lijst van partijen waar kan gestemd worden, waardoor dit aangepakt wordt? Hebben ze concrete voorstellen?
Mijn punt was dat je de overheid en zij die ons (laat ons het zo maar noemen) belazeren kan terugpakken. (Individueel betekent dit niets maar wanneer genoeg mensen het doen wel). Jij repliceert daarop dat je daarmee je medemensen en mezelf raakt. Je lijkt hier dus te wijzen op het argument van het algemeen belang dat door politici nogal vaak (mis)(ge)bruikt wordt om ons dergelijke maatregelen te laten slikken terwijl ze vooral hun eigen voordeel en dat van hun ambtenaren voor ogen hebben. De link die ik gaf was vooral om het werken met ‘2 maten en 2 gewichten’ door diezelfde groep die ons dergelijke maatregelen aansmeert in het ‘algemeen belang’ duidelijk in contrast te stellen.
Met welgemeende groeten

EricG
lid

Bericht door EricG » 28 dec 2018, 14:42

Wallace schreef:

Want ge gaat met pensioen dan. ;-) Anders kunt ge ook eens proberen met dichter bij huis te gaan werken.

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 28 dec 2018, 18:57

EricG schreef:
Wallace schreef:

Want ge gaat met pensioen dan. ;-) Anders kunt ge ook eens proberen met dichter bij huis te gaan werken.
Is makkelijker gezegd dan gedaan.
Van een steuntrekkers 50+ gehoord die al een maand na zijn ontslag opgeroepen werd bij de VDAB: 'je laat ons je keuze weten van je beroep én t is niet meer als vroeger: voorbeeld je woont in Kortrijk en bent visfilleerder en wil dat verder doen wél inherent zal dit inhouden dat je aan de kust zal moeten werken indien we je een job aanbieden. Afkomen met te ver, te vroeg, geen transport, e.a. is werk weigeren, dus geschorst' !

En ja wie vanuit Gent of Kust pendelt naar Brussel zal het wel weten: 20k, 30k, 50k kilometers per jaar à rato van 10ct/km, zou nog 1ct mogen zijn is quasi altijd duurder dan de huidige jaarlijkse belasting.

Zal een ramp zijn voor het toerisme bv kust.

blsq1970
Senior lid

Bericht door blsq1970 » 28 dec 2018, 19:47

bruma schreef:
28 dec 2018, 18:57
EricG schreef:
Wallace schreef:

Is makkelijker gezegd dan gedaan.
Van een steuntrekkers 50+ gehoord die al een maand na zijn ontslag opgeroepen werd bij de VDAB: 'je laat ons je keuze weten van je beroep én t is niet meer als vroeger: voorbeeld je woont in Kortrijk en bent visfilleerder en wil dat verder doen wél inherent zal dit inhouden dat je aan de kust zal moeten werken indien we je een job aanbieden. Afkomen met te ver, te vroeg, geen transport, e.a. is werk weigeren, dus geschorst' !

En ja wie vanuit Gent of Kust pendelt naar Brussel zal het wel weten: 20k, 30k, 50k kilometers per jaar à rato van 10ct/km, zou nog 1ct mogen zijn is quasi altijd duurder dan de huidige jaarlijkse belasting.

Zal een ramp zijn voor het toerisme bv kust.
Bwa, ge kunt nog altijd naar bijvoorbeeld Polen verhuizen en hier met een stinkende camionette pakjes gaan afleveren. In het zwart welteverstaan ;-)

Maar alle gekheid op een stokje, in de basis heb je wel gelijk. De economie gaat er niet op vooruit gaan. Mobiliteit is één van de redenen waarom de economie zo gegroeid is. Die gaan ze dus vernietigen. Ze doen maar.

m2ts
Senior lid

Bericht door m2ts » 29 dec 2018, 12:22

blsq1970 schreef:
28 dec 2018, 12:53
Je lijkt hier dus te wijzen op het argument van het algemeen belang dat door politici nogal vaak (mis)(ge)bruikt wordt om ons dergelijke maatregelen te laten slikken terwijl ze vooral hun eigen voordeel en dat van hun ambtenaren voor ogen hebben.
Het klopt idd dat politici er soms alles lijken aan te doen, zodat de burger vooral a-politiek wordt :-(. Het is te vaak geen fraai schouwspel :-(.
blsq1970 schreef:Maar alle gekheid op een stokje, in de basis heb je wel gelijk. De economie gaat er niet op vooruit gaan. Mobiliteit is één van de redenen waarom de economie zo gegroeid is. Die gaan ze dus vernietigen. Ze doen maar.
Je bedoelt waarschijnlijk automobiliteit? Dat zal waarschijnlijk idd één vd redenen zijn dat de economie gegroeid is, die ons heel wat welvaart heeft bezorgd. Maar geef toe: er zijn toch grenzen aan zowel een stijgende automobiliteit, als een groeiende economie:
  • De auto van Ivan laat je 'de auto' eens vanuit een ander perspectief zien. Zo moet je werken, om die auto te kunnen betalen. Zelf proberen we in het gezin zoveel mogelijk met de fiets te doen, maar doordat de overheid best veel investeert in automobiliteit (en te weinig in fietsmobiliteit), worden bepaalde basisvoorzieningen verder uit elkaar gezet. Gevolg: fietsers worden sneller in de auto gedwongen.
  • We gebruiken dus vaak de fiets, maar hebben toch soms de auto nodig (verre afstand, transport,...). Pff, ik kan me opjagen in traag verkeer. Ik zou wel eens willen weten wie rondom mij dan éigenlijk de fiets had kunnen nemen (zo ligt de gemiddelde afstand woon-werk niet superhoog). Als dié automobiliteit vernietigt zou worden, dan heb ik daar geen probleem mee :D.
  • Die automobiliteit heeft ook een economische kost door de files, parkeerplaatsen,... Als een km-vergoeding ervoor zorgt dat die economische kost vermindert, dan zou het best kunnen dat we als maatschappij erop vooruitgaan, maar individuele gevallen misschien wel achteruitgaan.
Dat zo'n km-vergoeding zaligmakend is wil ik ook niet beweren: het gevaar bestaat dat ze zo wordt verkocht, maar (deels) wordt gebruikt als melkkoe. Dan nog lijkt het me beter dan de huidige situatie... en heb ik de hoop dat ze bijgestuurd wordt, waar nodig.

Plaats reactie