digitale meter, protest zoals gele hesjes

Allerlei
Plaats reactie
mysteryliner
junior lid
Installatie Land: België

Re: digitale meter, protest zoals gele hesjes

Bericht door mysteryliner » 01 dec 2018, 16:19

11221 schreef:
29 nov 2018, 11:54

Misschien beter beginnen met je woning beter te isoleren en energiezuinig te maken, ipv zo'n onzinnige acties te ondernemen.
Als je verbruik lager is, heeft de digitale meter ook minder impact, dus het een hangt wel aan het ander.

Ik vind de digitale meter wel een mogelijkheid om de zaken beter aan te pakken, maar zou van de overheid ook graag een langetermijn visie ivm. groene energie en energie-transitie willen zien.
Want momenteel, en de afgelopen jaaaren hebben ze maar wat aangemodderd....
Oops, je bericht blijkbaar over geslaan.
De woning is in 2013 geïsoleerd, in zover dit mogelijk was, zonder alles af te breken.

M'n vrouw heeft een thuispraktijk, waardoor er regelmatig extra verbruikers aan staan. (warmte, IR,) en er wel wat extra was is.

Na m'n werk, koken we samen, en nadien heb ik zelf ook enkel bezigheden waarvoor nu eenmaal energie nodig is... en m'n werk wisselen naar de donkere uren is ook geen optie vrees ik.

En kinderen elektriciteit verbieden. Of direct na school verplichten op de PS te spelen is het tegengestelde van wat we nu al jaren toepassen. (eerst huiswerk en klusjes dan mogelijkheid voor TV/PS)

....
En, dit alles staat eigenlijk ook los van de vraag wat de invloed zou zijn van een plotse toename van verbruik. (bv. 1gWh)

Plaats reactie