Terug naar ferrarismeter.

Allerlei
Plaats reactie
Steven
Installatie Land: België

Terug naar ferrarismeter.

Bericht door Steven » 07 sep 2018, 22:24

Wij hebben hier een slimme meter..;een proefproject van jaren geleden.

volgende maand wordt hier een PV installatie geplaats en ben al in week 2 aan het bellen met Infrax om een gewone analoge schijf te krijgen.
Ik meen nogthans stellig dat we recht hebben op een terugdraaiend telwerk!
Denk je dat het lukt????

Bellen..heel vriendelijke mensen, maar geen telefoon gekregen tot op heden met een afspraak tot omwisseling teller.

Ik ben enorm gefrustreerd daardoor..terwijl we kiezen om het milieu te sparen....door PV kunnen we ons steentje bijdragen.
Maar neen....vriendelijkheid alom, maar geen enkele blijk van: mr we brengen dat terugdraaiend telwerk voor u in orde.

We zijn wel gedienstig geweest naar hun toe om in een proefproject te stappen. Vraag je iets terug????

Kan ik de plaatsing van een terugdraaiend telwerk op de 1 of andere manier hard maken ?
Laatst gewijzigd door Steven op 07 sep 2018, 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Giolovin
lid

Re: Publicatie compensatieregeling zonnepanelen (15 jaar)

Bericht door Giolovin » 07 sep 2018, 22:27

Waren er voorwaarden verbonden aan het proefproject van die slimme meter? Zoniet dan zou je normaal een terugdraaiende teller kunnen eisen.
Steven schreef:Wij hebben hier een slimme meter..;een proefproject van jaren geleden.

volgende maand wordt hier een PV installatie geplaats en ben al in week 2 aan het bellen met Infrax om een gewone analoge schijf te krijgen.
Ik meen nogthans stellig dat we recht hebben op een terugdraaiend telwerk!
Denk je dat het lukt????

Bellen..heel vriendelijke mensen, maar geen telefoon gekregen tot op heden met een afspraak tot omwisseling teller.

Ik ben enorm gefrustreerd daardoor.
Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Steven

Bericht door Steven » 07 sep 2018, 22:32

inderdaad,dat lijkt me ook, maar ze sturen me door met ...we geven het door aan de diensten. Bel ik terug: weer heel vriendelijk ontvangen, maar er gebeurd niets: u mag telefoon verwachten van xxxxx, ze gaan het bekijken. Ik wil dit dus echt in orde hebben. We hebben er mijn inziens recht op.

Nogmaals merci voor jullie feedback. ALs er iemand weet hoe ik zo iets efficient moet aanpakken?

Giolovin
lid

Bericht door Giolovin » 07 sep 2018, 23:01

Steven schreef:inderdaad,dat lijkt me ook, maar ze sturen me door met ...we geven het door aan de diensten. Bel ik terug: weer heel vriendelijk ontvangen, maar er gebeurd niets: u mag telefoon verwachten van xxxxx, ze gaan het bekijken. Ik wil dit dus echt in orde hebben. We hebben er mijn inziens recht op.

Nogmaals merci voor jullie feedback. ALs er iemand weet hoe ik zo iets efficient moet aanpakken?
Wij hebben dit voorgehad met Eandis en Electrabel (Engie Afbeelding) bij een proefproject met 4! meters. Eandis probeerde hard te maken dat Electrabel hiervoor verantwoordelijk was Afbeelding

Uiteindelijk hebben ze met de natte vinger gewoon het restbedrag van onze energiefactuur geschrapt, terwijl onze energiefactuur abnormaal hoog was.

Eandis heeft uiteindelijk na maanden toch toegegeven en is de meters komen vervangen. Te lang naar mijn gevoel als je meters niet meer correct lopen. We hadden beter ook meteen de ombudsdienst erbij gehaald Afbeelding

On topic:

1) Probeer het eerst nog eens telefonisch en vermeld dat indien je niets van hun hoort je overweegt om de ombudsdienst in te schakelen om toch tot een oplossing te komen en dat je het eigenlijk zo ver niet wil laten komen.

2) Houd alvast zoveel mogelijk bij en stuur zeker en vast al eens een mail / klacht via website zodat je bewijzen hebt dat je alvast een poging hebt ondernomen maar geen antwoord krijgt.

https://www.infrax.be/nl/over-infrax/co ... s/klachten

3) Schijf na één week een aangetekende brief als ze je niet telefonisch willen te woord staan. Daarin vermeld je dat na x aantal tevergeefse pogingen nog altijd geen antwoord kreeg ivm een vervanging van je meter. Geef een nieuwe deadline op en zeg hun dat je binnen de 1-2 weken een antwoord verwacht, zoniet schakel je de ombudsdienst in. Sluit af met "ik ben ervan overtuigd dat we samen tot een oplossing kunnen komen."

https://www.ombudsmanenergie.be/nl

"Alvorens een klacht in te dienen bij de Ombudsdienst voor Energie moet u eerst stappen hebben ondernomen bij het elektriciteits- of aardgasbedrijf. De Ombudsdienst kan enkel optreden indien u geen bevredigende oplossing kon vinden tijdens een eerste contact met het bedrijf."

Steven

Bericht door Steven » 07 sep 2018, 23:09

Fantastische hulp die u mij biedt! Danku, Steven

Giolovin
lid

Bericht door Giolovin » 07 sep 2018, 23:09

https://www.vreg.be/nl/een-klacht-tegen ... tbeheerder

"De behandelingstermijn bij de leverancier of netbeheerder duurt ongeveer een maand. Eerst wacht u het antwoord van de leverancier of netbeheerder af."

Ik vermoed dat je dit niet meer geregeld krijgt vóór de installatie van je pv.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Terug naar ferrarismeter.

Bericht door janus » 07 sep 2018, 23:13

Bericht even afgesplitst, om on topic te blijven;

Ik zie persoonlijk het verschil niet tussen de twee meters, behalve dat je de digitale meter gemakkelijker kan loggen.

De afrekening is toch hetzelfde?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Foroa
Senior lid

Re: Terug naar ferrarismeter.

Bericht door Foroa » 08 sep 2018, 19:43

Met een beetje (veel) geluk kan je misschien aanvoeren dat hun meter niet correct werkt, dat je teveel betaalt en dus schade hebt.

Plaats reactie