de nieuwe digitale meter

Allerlei
Gesloten
lodola235
junior lid
Installatie Land: België

de nieuwe digitale meter

Bericht door lodola235 » 16 mar 2018, 21:03

op de site van infrax (https://www.infrax.be/nl/Meer-info-over/digitale-meters) staat onder het nr 10 te lezen dat we dus een digitale meter broodnodig hebben, die apart zal meten wat we verbruiken, en wat we terug injecteren (dus wanneer we vb op een zonnige namiddag we aan het werk zijn of in het weekend niet veel verbruiken, )
dat zou dus als ik het goed begrijp 15 jaar gegarandeerd zijn, maar wat daarna ? onze teller zal niet achteruit draaien,
en vanaf 2021 zou dan een nieuwe regeling voor wat je terug in het net injecteert
ik denk dat we tegen dan een batterij zullen nodig hebben, om dan 's avonds wat we zelf (lees onze panelen) geproduceerd hebben tijdens de dag te kunnen gebruiken tegen de 100 % die ik dacht te kunnen recupereren
en wat dan met de 'groot producenten' die massa's panelen op een magazijn of zo zetten en dan in de andere regeling zitten en hun stroom rechtstreeks verkopen en naar ik hoor toch het grootste deel van de subsidie's opstrijken ?
ik kan natuurlijk mis zijn maar het klinkt niet zo goed

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: de nieuwe digitale meter

Bericht door janus » 16 mar 2018, 21:07

Ik denk dat er al genoeg draadjes over de "slimme meter " zijn op het forum?
Ik stel voor om deze te sluiten.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

lodola235
junior lid
Installatie Land: België

Bericht door lodola235 » 17 mar 2018, 08:48

interessant artikel back up batterij :
http://www.engineeringnet.be/belgie/det ... ory=column

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 17 mar 2018, 10:08

Kun je aub on topic blijven en ook even zien of er geen bestaande draadje over een onderwerp zijn en daar eventueel in verder gaan?
Het is maar dat het forum dan beter leesbaar blijft en de zoekfunctie beter werkt.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Gesloten