Vonnis over schaduwvorming door boomgroei buren

Allerlei
Plaats reactie
staxmotownjunkie
Installatie Land: België

Vonnis over schaduwvorming door boomgroei buren

Bericht door staxmotownjunkie » 03 feb 2018, 19:37

Hallo , ik ben nieuw hier , weet dus ook de fijne kneepjes hier niet zitten en de onderwerpen , maar ik ZOEK : een vonnis waarbij een veroordeling is gebeurt om op termijn groeiende of gegroeide bomen te snoeien , te knotten of te rooien . Ik spreek dus over hoogstammen , Platanen, Eiken ,Populieren bomen met hoogtes van 15 meter en hoger tot 30 /40 meter en ook met een grote kroon in die orde van omvang , niet over laagstammetjes of fruitboompjes van 5 meter hoog . Ik zit verwikkeld in een juridische zaak waarbij door alle boomhuggers steeds bij hoog en laag verklaard word dat hun bomen zeker al 30 jaar en meer zijn , en waar een heel groot deel gewoon gelogen heeft , die bomen er hooguit een 10 tal jaren staan bij opzoekingen op de officiele luchtfoto's van het kadaster , dit blijkt dus schering en inslag bij dat soort 'leugenaars'
Ik heb dus een serieus probleem en wil een compromis aangaan wat betreft de te verwachten hoogte van redelijk dicht maar toch op wettelijke afstand staande bomen ( tussen de 2 en de 5 meter van de scheiding) maar die uiteindelijk beginnen klein maar uitgroeien tot heeeeeeel groot .Voor mij hoeft geen boom gerooid te worden , maar een knot of een kroonsnoei hoeft helemaal niet levensbedreigend te zijn voor een boom , kijk maar eventjes naar het levende bewijs in lommel van de 1000 jarige eik met zijn 14 meter hoogte . Deze topic komt zeker in de komende jaren aan bod ,en de rechtspraak daarover is nog een beetje geneigd om te geloven dat iemand die naderhand zonnepânelen ligt de oorzaak is van het verbreken van het evenwicht ! zonnepanelen groeien niet , verplaatsen zich niet en normaal gezien kunnen die nooit een hinder zijn voor eender wie , tenzij voor de luchtvaart als spiegel van licht naar boven en dit verblindend zou kunnen zijn, dit dan occasioneel voor een fractie van een seconde bij het passeren ervan . Dus wie heeft ooit gelijk gekregen wat betreft het 'verstoren van evenwicht ' het 'veroorzaken van burenhinder' en wie heeft een vonnis gevonden waarbij de boomeigenaar verplicht is om de bomen te beperken in hoogte groei omdat die dus wel op termijn ene verstoring van het evenwicht veroorzaken ?? Graag bericht hierover . Mvg , B.

Foroa
Senior lid
Installatie Land: België

Re: Vonnis over schaduwvorming door boomgroei buren

Bericht door Foroa » 04 feb 2018, 20:46

Good luck, bij mijn weten is de wetgeving daaromtrent niet bestaande en worden dergelijke (langdurige) conflicten uitgevochten voor de vrederechter.
Toen mijn tuinman me onlangs voorstelde om aan een van de randen van ons terrein een dichte reeks italiaanse populieren te plaatsen viel ik bijna van mijn stoel. Zogezegd mogen deze bomen op 1 meter van de buur geplant worden en groeien die als een kool en gemakkelijk tot 30 meter hoog. Niet alleen de hoogte geeft problemen, ook hun wortelgestel maakt dat de buur ook niet veel meer moet planten in de buurt.
Los van schaduw, stormschade, massieve hoeveelheid bladeren in de goot en dergelijke, begrijp ik totaal niet dat er daarrond geen duidelijke wetgeving bestaat. Het zal je maar overkomen met een dergelijke buur.

Plaats reactie