Sunny Portal: problemen met inladen

Allerlei
Plaats reactie
stegero
VZW erelid
VZW erelid
Berichten: 873
Lid geworden op: 18 mei 2013, 14:37
Installatie Land: België
Locatie: Tussen Putte en Santa Pola

Sunny Portal: problemen met inladen

Bericht door stegero » 04 okt 2014, 17:32

Hello,

wie van de gebruikers van een Sunny Portal heeft problemen om zijn gegevens binnen te krijgen.
Bij mij varieert het tussen 3 uur en 10 uur en meer voor de webconnect iets doorstuurt naar mijn PC.
Tevens werkt mijn Sunny Explorer ook niet meer!

Laat maar iets weten, zodat ik volgende vrijdag SMA kan wakker schudden.
Lid nr 47 van zonstraal.be/vzw
Power to the people!

Gebruikersavatar
Strix Aluco
lid
Berichten: 39
Lid geworden op: 17 mei 2013, 09:05
Installatie Land: België

Re: Sunny Portal: problemen met inladen

Bericht door Strix Aluco » 07 okt 2014, 17:27

misschien helpt dit?

Geachte Klant,

Op zondag 14 september is er ten gevolge van een storing op de Sunny Portal de dataverbinding verbroken met verschillende SMA omvormers. Deze storing werd snel verholpen , maar bij een beperkt aantal toestellen werd de dataverbinding niet automatisch hersteld.

Om de connectie tussen omvormer en Sunny Portal te herstellen volstaat het om de omvormer gedurende korte tijd stroomloos te maken. Dit kan het eenvoudigste door na zonsondergang de zekeringen van de stroomkring (groep) waarop de omvormer is aangesloten gedurende een 15 tal minuten uit te zetten. Bij het terug opzetten van de zekeringen (smeltveiligheden) zal de omvormer automatisch, na het heropstarten bij zonsopgang, weer verbinding maken en de ontbrekende gegevens naar de Sunny Portal sturen.

Om zulk ongemak in de toekomst te voorkomen, is het aan te raden de omvormer van de allerlaatste firmware te voorzien. Dit gebeurt automatisch indien deze functionaliteit (“automatic updates”) is aangeduid in de Sunny Portal.

Deze communicatiestoring heeft niet voor opbrengstverlies gezorgd. Wij wensen ons bij deze oprecht te verontschuldigen voor het veroorzaakte ongemak.
Voor bijkomende vragen kan u steeds terecht bij onze dienst naverkoop op [email protected] , op +3215286730 of op 00800-7627378423.

stegero
VZW erelid
VZW erelid
Berichten: 873
Lid geworden op: 18 mei 2013, 14:37
Installatie Land: België
Locatie: Tussen Putte en Santa Pola

Re: Sunny Portal: problemen met inladen

Bericht door stegero » 08 okt 2014, 09:17

Bedankt, wist het niet dat ze weeral een probleem hebben gehad.
Deze morgen via mijn mail gezien dat alles terug ingeladen was.

Communicatie is ook hun sterkste kant niet alhoewel ze kwaliteitsproducten en een super helpdesk hebben.

Topic mag dicht (tot de volgende keer)
Lid nr 47 van zonstraal.be/vzw
Power to the people!

Gebruikersavatar
Atlantis
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2019, 12:25
Installatie Land: België

Re: Sunny Portal: problemen met inladen

Bericht door Atlantis » 14 feb 2019, 12:42

Sedert gisteren ( 13/02/2019 ) krijg ik geen verbinding meer via de app.
Hij geeft aan 0 kw alhoewel ik de meter zie terugdraaien.
Bij het opstarten van de app lijkt alles ok, ik kan ook alles van voor 13 /02 opvragen.
Wat is de oplossing ?

stegero
VZW erelid
VZW erelid
Berichten: 873
Lid geworden op: 18 mei 2013, 14:37
Installatie Land: België
Locatie: Tussen Putte en Santa Pola

Re: Sunny Portal: problemen met inladen

Bericht door stegero » 14 feb 2019, 13:43

Bij mij waren er gisterenmorgen problemen met inloggen. Nu lijkt alles normaal.
Anders de stroom afzetten zoals een barbaar: hoofdzekering afzetten, 15 seconden wachten en terug opzetten.
Succes
Lid nr 47 van zonstraal.be/vzw
Power to the people!

Plaats reactie