Welke energieleverancier met zonnepanelen

Allerlei
Plaats reactie
ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Re: Welke energieleverancier met zonnepanelen

Bericht door ivob »

MrXx schreef: 03 feb 2020, 14:52 wat als je je meteropname in de winter hebt ?
In dat geval stel ik voor dat je iemand anders met zijn voeten gaat spelen. :roll:
(Ik begin het nl. wel te snappen, cfr. bedankt voor je "handtekening", bespaart me tijd)
Laatst gewijzigd door ivob op 03 feb 2020, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
MrXx
lid
Installatie Land: België

Bericht door MrXx »

Laat maar , ik snap het toch niet zo goed :P

ik zal het wel zien binnen een jaartje hoe het zit , ik heb meer panelen gelegd dan mijn verbruik , dus ga er gewoon van uit dat ik geen zal moeten betalen buiten prosumententarief

grt
MrXx
lid

Bericht door MrXx »

ivob schreef: 03 feb 2020, 14:53
MrXx schreef: 03 feb 2020, 14:52 wat als je je meteropname in de winter hebt ?
In dat geval stel ik voor dat je iemand anders met zijn voeten gaat spelen. :roll:
(Ik begin het nl. wel te snappen, cfr. bedankt voor je "handtekening", bespaart me tijd)
??????????????????
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus »

MrXx schreef: 03 feb 2020, 14:52
ivob schreef: 03 feb 2020, 14:41
MrXx schreef: 03 feb 2020, 14:37 Maar dat is toch super onlogisch ?
Stel dat iemand zijn meteropname in Maart heeft zoals mij , heeft die ALTIJD een verbruik van ongeveer september tem maart die hij moet betalen. voor hetzelfde aantal zonnepanelen .
Nee jij redeneert super onlogisch.
Iemand die in maart een meteropname heeft zal zijn volgende meteropname hebben rond maart het jaar erop. Dus tussen 10 en 14 maanden tijd om te salderen.
Een prosument met een meteropname in september heeft die ieder jaar rond september. Dus dezelfde salderingsperiode.
Je ziet het dus totaal verkeerd en je redeneert verkeerd.

Hopelijk heb je bij de bouw van je woning wel een beetje beter voorbereidend werk gedaan en de voorbereidingen en werken niet volledig aan derden uitbesteed om pas nadien te gaan uitvlooien wat de gevolgen zijn en hoe het werkt? :D

wat als je je meteropname in de winter hebt ?

Stel nu door de mooie zomermaanden draait je teller terug op "0" , ze komen je meter opnemen in Febrauri . de zon heeft nog niet veel geschenen en je hebt een verbruik van 1000 kwh .

maar tijdens je zomermaanden recupereert je zonne installatie dit terug ,maar doot slecht moment van opname moet je altijd betalen ?

ik snap het niet meer
Dat is toch alleen maar het eerste jaar, daarna is het voor iedereen gelijk, een jaarverbruik of opbrengst is gelijk, ongeacht de tijd dat de meteropname is.
Stel nu door de mooie zomermaanden draait je teller terug op "0"
De meter draait ook onder "0"
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
MrXx
lid

Bericht door MrXx »

Dat is toch alleen maar het eerste jaar, daarna is het voor iedereen gelijk, een jaarverbruik of opbrengst is gelijk, ongeacht de tijd dat de meteropname is.
Stel nu door de mooie zomermaanden draait je teller terug op "0"
De meter draait ook onder "0"
[/quote]

Ja oké , dat wist ik dus niet hé ! dan zijn de vragen die ik stelde inderdaad dom en nutteloos , dit verduidelijkt alles .

merci voor de info alvast!

grt
stegero
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door stegero »

Wij hadden onze installatie laten keuren in mei 2012, de meteropname had plaats in september, en de stand van mijn "oude" ferraris meter stond toen op -100 kWh :D

Als ik nu pas in juli mijn installatie had aangemeld, had ik enkele kWh moeten betalen, spijtig dan, maar het jaar nadien niets meer.

Daaruit bleek het belang van aangiftedatum tov meteropname en een opvolging van de dagelijkse meterstanden.
Lid nr 47 van zonstraal.be/vzw
Power to the people!
Plaats reactie