Symposium 'R&D for the Energy Transition: the Role of Belgian Universities'

Wetenschap-Toekomst-Onderzoek
Plaats reactie
jsbeeckm
lid
Installatie Land: Maak keuze

Symposium 'R&D for the Energy Transition: the Role of Belgian Universities'

Bericht door jsbeeckm » 19 nov 2015, 15:11

Recent was ik uitgenodigd voor een symposium over de rol en het belang van wetenschappelijk onderzoek in de energietransitie. Daar heb ik enkele interessante presentaties gezien. Alhoewel het symposium alleen voor genodigden was blijken alle presentatie online beschikbaar te zijn. Aangezien de site niet beveiligd is en openbaar staat lijkt het mij geen probleem om de link met jullie te delen: http://www.ugent.be/eb/algemene-economi ... rogram.htm.

Veel plezier ermee! :-)

jeroen beeckx
Master lid

Re: Symposium 'R&D for the Energy Transition: the Role of Belgian Universities'

Bericht door jeroen beeckx » 21 nov 2015, 16:46

Als één van de sprekers Jean Pierre Hansen is van Elektrabel/Suez/Engie... stopt mijn zin om te lezen...
Hoort eigenlijk niet thuis op een conferentie op een universiteit. Zo iemand kan weinig objectief zijn.
Pleitbezorgers van kern-energie horen daar volgens mij niet thuis.

Mijn gedacht hé... ;-)

Toch bedankt voor de link.
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
SolarEdge Certified Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

declerck
Senior lid
Installatie Land: België

Bericht door declerck » 22 nov 2015, 11:06

jeroen beeckx schreef:Als één van de sprekers Jean Pierre Hansen is van Elektrabel/Suez/Engie... stopt mijn zin om te lezen...
Hoort eigenlijk niet thuis op een conferentie op een universiteit. Zo iemand kan weinig objectief zijn.
Pleitbezorgers van kern-energie horen daar volgens mij niet thuis.

Mijn gedacht hé... ;-)

Toch bedankt voor de link.
Iedereen schermt voor zijn eigen zaak, zoals jij ook doet.
Je hebt trouwens niet gereageerd om mijn quote:

"Re: Mastervolt XS2000 defect
Meld dit bericht
Citeer
Berichtdoor declerck » 15 Sep 2015, 13:48

jeroen beeckx schreef:
OEPS BEN WAT LAAT.... :oops:

Declerck,

plaats dan wel een omvormer mer aangepast ac vermogen.

De nieuwe SMA SB 1.5K is perfect geschikt en scheelt ook in netvergoeding.
Voor 1640Wpiek met jouw oriëntatie zelfs nog wat zwaar.

Mvg

Heb ook gekeken naar die SMA 1.5, maar het mpp spanningsbereik begint vanaf 160 V DC. Mijn 8 panelen halen nooit die spanning (8x16=128 V DC bij mooi weer) en de max stroom van mijn panelen ligt boven de 11A. Die SMA 1.5 kan maar 10 A aan."
decpa1: 15x Evergreen 205, 3075 Wp + Fronius IG30, helling 45 °, orientatie 145 °, Oostende
decpa2: 8x Evergreen 205, 1640 Wp + Mastervolt XS2000, helling 45 °, orientatie 145°, Oostende
decpa3: 5x REC 255 BF, 1275 Wp + 5x Enphase M215, helling 45°, orientatie 145°, Oostende
Warmtepomp Daikin 2MXS50H + 2 nexura 25

jsbeeckm
lid

Bericht door jsbeeckm » 23 nov 2015, 16:00

jeroen beeckx schreef:Als één van de sprekers Jean Pierre Hansen is van Elektrabel/Suez/Engie... stopt mijn zin om te lezen...
Hoort eigenlijk niet thuis op een conferentie op een universiteit. ...
Als de universiteiten teveel samenwerken met bedrijven, dan krijgen ze de kritiek partijdig te zijn. Als de universiteiten te weinig samenwerken met bedrijven, dan krijgen ze de kritiek veel te fundamenteel bezig te zijn en geen voeling hebben met de toepassing/industrie. Ikzelf vond ook dat het nogal een eenzijdig Engie-verhaal was, maar zoals je ook vermeld: ik wou enkel de link geven, geen discussie opstarten ;-) Ik was ook niet de organisator van dit evenement. Feit is dat vele mensen aan de universiteit, VITO, Electrabel, ... serieus bezig zijn met allerhande onderzoek naar hoe we de duurzame energie-transitie kunnen in goede banen leiden.

Plaats reactie