WINDOWS 10

Wetenschap-Toekomst-Onderzoek
Plaats reactie
PeterTondeleirs
lid
Installatie Land: Maak keuze

WINDOWS 10

Bericht door PeterTondeleirs » 25 jul 2015, 09:18

Nog 4 keer slapen en iedereen krijgt gratis en automatisch Windows 10.

(als je aan de voorwaarden voldoet tenminste)

Mari
Master lid
Installatie Land: Nederland

Re: WINDOWS 10

Bericht door Mari » 25 jul 2015, 09:30

Windows 10: Gratis is niet altijd gratis

26 mei 2015 09:50 Thijs Doorenbosch NIEUWS

De upgrade naar Windows 10 is gratis voor gebruikers van Windows 8 en Windows 7. Maar niet voor lang.

Meer over Windows 10

Dossier Windows 10

Microsoft beperkt de gratis upgrade tot een jaar na de introductie, blijkt uit een blog van de Australische Microsoft-site die als snel weer offline werd gehaald. De blog zelf kwam weer terug maar zonder informatie over de periode na het introductiejaar.

'Na het eerst jaar moeten upgrades betaald worden via een 'boxed product' en VL (Volume Licence) Upgrade', stond enig tijd te lezen in de blog voor partners die Computerworld op het spoor kwam. Het is duidelijk dat Microsoft snel zo veel mogelijk consumenten over willen hebben naar het nieuwste besturingssysteem. De gratis upgrade is het lokkertje en de dreiging van de betaalde upgrade moet hen aanzetten daar niet te lang mee te wachten.

Hoeveel Microsoft gaat vragen voor de upgrades nadat het eerste jaar na introductie is verstreken, is nog niet bekend.

jef
Senior lid

Bericht door jef » 25 jul 2015, 11:59

ik heb hier ook al weken zo'n icoontje dat me aanmaant om in te schrijven voor de update. Maar zou ik dat wel doen, PC is die jaar oud (core5-2430M met 8 gb ram) ? Ik draai nu win-7 zonder problemen....

PeterTondeleirs
lid

Bericht door PeterTondeleirs » 25 jul 2015, 12:13

Het feit dat dat icoontje er staat, betekent dat microsoft je pc compatibel genoeg vindt om een automatische upgrade te doen. Bij vele mensen staat dat icoontje er niet, ondanks ze windows 7 of 8.1 hebben. Je kan zélf dat icoontje niet forceren, microsoft update beslist dat, nadat je pc is onderzocht.

Gewoon even inschrijven is de volgende stap.(door op dat icoontje te klikken en de instructies te volgen)

Als dat icoontje er NIET staat, dan kan je binnenkort die upgrade ook doen, maar dan heb je geen enkele garantie dat je pc nog behoorlijk werkt, want dan is er IETS wat niet compatibel is met windows 10, en dat kan zowel soft-als hardware zijn.

Enkele voorbeelden : je had vroeger windows VISTA, en deed later een upgrade naar windows 7 : je pc is NIET compatibel
Je hebt windows XP : niét compatibel.
Je hebt windows 7 32bits, met slechts 2Gb ram geheugen : niét compatibel.
Je hebt nog oudere softwareprogramma's (of dos) en je wil die persé behouden : niét compatibel

PeterTondeleirs
lid

Bericht door PeterTondeleirs » 25 jul 2015, 12:30

Dit is meteen ook de allerlaatste versie van windows, er zullen later dus geen windows 11 of 12 komen of zo.

In navolging van Apple en Android (die ook alleen maar upgrades leveren, steeds gratis) heeft microsoft eindelijk begrepen dat de mensen het beu zijn om elk jaar een ander systeem aan te leren.

Updates (in zoverre ze dienen om fouten te verbeteren) zullen dus ALTIJD gratis blijven bij microsoft, alleen voor nieuwe apps zal je moeten betalen, juist zoals bij apple en android.

Mari
Master lid

Bericht door Mari » 31 jul 2015, 09:31

Wil je geen windows 10 en stoor je je aan het icoontje?
Haal het weg via :

http://www.computeridee.nl/nieuws/verwi ... eserveren/

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 31 jul 2015, 10:20

Zijn er al leden die er mee werken?
Ik heb de update gisteren aangevraagd.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Onyx
Senior lid
Installatie Land: België

Bericht door Onyx » 31 jul 2015, 12:00

Neen dank u.
Je moet eens opzoeken wat Windoos10 allemaal naar Microsoft terugstuurt vanop je computer. Kort en bondig: Alles.

Sommige zaken kan je uitschakelen maar dan nog vertrouw ik het voor geen haar.

http://www.consumentenbond.nl/internet- ... 0-privacy/

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 31 jul 2015, 12:27

Zijn er al leden die er mee werken?
Updates (van welk systeem dan ook) moet je nooit als eerste installeren.
Gewoon afwachten tot de bugs eruit zijn, de reviews afwachten tot alles naar behoren werkt.

Dat het de allerlaatse versie van Windows is? Moest dat zo zijn so what? What's in a name? Heet het de volgende keer
huppeldepup 1.0.
Ik heb trouwens nog nooit voor een upgrade van Windows of welk OS dan ook moeten betalen.

wouterk
Senior lid
Installatie Land: België

Bericht door wouterk » 31 jul 2015, 12:48

Gisteren de upgrade geinstalleerd met de windows media creation utiliy die op de microsoft site staat.
PC is ook een aantal jaren oud, i5 8GB, wel SSD.
Windows 10 loopt bij mij als een trein (wel geen NMBS) ;-)

Update gedaan met behoud van apps en gegevens, en alles werkt naar behoren zoals voorheen.

Je kan trouwens tijdens de installatie, maar dan moet je niet de express instellingen gebruiken, afvinken welke data windows 10 niet mag verzamelen en naar hun doorsturen. Standaard staat alles doorsturen natuurlijk wel aan.
Maar je kan het dus wel uitvinken.

https://www.microsoft.com/en-us/softwar ... /windows10
14 X DMEGC 255W : (3570 Wp) : Omnik 3000 TL : SSW 208° , H=25°
Zonstraal lid 1157

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 31 jul 2015, 13:00

Updates (van welk systeem dan ook) moet je nooit als eerste installeren.
:lol: Ik moet toch controleren of het forum er goed op draait.
En privacy, ze weten toch alles al van ons, daar ga ik mij niet druk over maken.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 31 jul 2015, 14:26

Gaat ook helemaal niet over privacy. Als je daar veel mee inzit kan je best van het net wegblijven.
Moet de eerste upgrade, nieuw product nog tegen komen dat vanaf de eerste versie probleemloos werkt.
Uiteraard moeten er ook Ead's zijn. Ze moeten toch op iemand de bugs kunnen uittesten. :mrgreen:
Lukt al lang niet meer in een testomgeving.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 31 jul 2015, 14:40

Ik ben dol op testen :lol:
.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 31 jul 2015, 16:47

Ik ook, zolang het niet gratis moet en een derde met de totale winst gaat lopen. ;-)
Als ze me betalen wil ik gerust wat uittesten voor Bill.

Mari
Master lid

Bericht door Mari » 04 aug 2015, 09:48

Fraudeurs versturen e-mails namens Microsoft, met zogenaamd een gratis Windows 10 update. In het ‘installatie-bestand’ dat als bijlage wordt meegestuurd zit echter malware verstopt.

Het bestand in de bijlage kan je computer besmetten met een cryptolocker, een virus dat je computer ‘gijzelt’ en pas tegen betaling weer vrijgeeft.

E-mail spoofing
De e-mail lijkt afkomstig te zijn van een officieel Microsoft adres: [email protected]. Dit hebben de oplichters voor elkaar gekregen met een trucje dat ‘e-mail spoofing’ heet. Hiermee kan de afzender van een e-mail zo worden worden aangepast, dat het erop lijkt dat deze bij een bepaald bedrijf vandaan komt.

Losgeld
Op het moment dat ontvanger de bijlage opent en denkt de Windows Update te installeren, wordt de computer geïnfecteerd met het gijzelvirus. Hierdoor worden belangrijke bestanden versleuteld en raakt de computer onbruikbaar. Pas als de gebruiker ‘losgeld’ betaalt aan de criminelen achter deze scam, wordt de computer weer vrijgegeven.

Valse mail herkennen
Je kunt zien dat dit een valse mail is aan de spelfouten en aan de algemene aanhef. De ontvanger wordt niet bij naam genoemd.

Microsoft maakt geen gebruik van e-mail-bijlagen om de Windows update te verspreiden. Deze is te vinden op de officiële Microsoft website en wordt in veel gevallen via een oudere versie van Windows aangeboden.

Advies
Als je Windows 10 wilt installeren, doe dat dan nooit via een mail met bijlage. Bekijk de officiële Microsoft site voor meer informatie. Zorg er ook voor dat je computer is beveiligd met up-to-date anti-virussoftware.

Bron: http://www.opgelicht.nl/alerts/overig/

Plaats reactie