20 jaar opbrengstgarantie zonnepanelen

Commerciele Websites Alternatieve Energie
Plaats reactie
Lotje Joosten
Installatie Land: Nederland

20 jaar opbrengstgarantie zonnepanelen

Bericht door Lotje Joosten » 23 sep 2014, 11:37

Erg interessant, daarom deel ik graag het goede nieuws met jullie.
Want onze bestaande onzekerheid om tot aankoop van zonnepanelen over te gaan lost op met de opbrengstgarantie Sunsure: 20 jaar garantie op de berekende electriciteitsopbrengst van zonnepanelen. Door de nieuwste technologie uit Sillicon Valley wordt deze garantie mogelijk gemaakt door Sungevity Nederland, bekijk het hier: http://bit.ly/opbrengstgarantieSunsure en http://bit.ly/columnroebyem-opbrengstgarantie
Laatst gewijzigd door Lotje Joosten op 23 sep 2014, 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: 20 opbrengstgarantie zonnepanelen

Bericht door janus » 23 sep 2014, 12:02

[mod]Maar even verplaatst naar de commerciële boodschappen, heeft toch in ieder geval niets met zonneboilers te maken?[/mod]

Wat ik mij ook afvraag is van welke opbrengstberekening er wordt uitgegaan, JRC mag ik veronderstellen?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Lotje Joosten

Re: 20 jaar opbrengstgarantie zonnepanelen

Bericht door Lotje Joosten » 23 sep 2014, 12:09

Bedankt voor de reactie en de verplaatsing van het onderwerp!
De berekening wordt gedaan op basis van de nieuwste methodologie het Remote Solar Design, zoals je op de doorgegeven site kunt lezen. Dat is een nieuw software programma dat zij gebruiken en dat werkt met luchtfoto’s door satellietbeelden. Daarmee worden de ontwerpen en berekeningen voor een zonnesysteem op afstand gemaakt. Die technologische innovatie uit Sillicon Valley staat dus garant voor betrouwbare ontwerpen en nauwkeurige berekeningen, en maakt daarmee de garantie op de electriciteitsopgrengst mogelijk.

ErikDD
Moderator
Moderator
Installatie Land: België
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 23 sep 2014, 16:59

Allemaal goed en wel, maar ik betrouw enkel verzekeringen (garanties) van echte verzekeringsmaatschappijen.
We hebben hier al veel (en grote) bedrijven zien passeren die goochelden met garanties allerhande, tot puntje bij paaltje kwam en die bedrijven failliet gingen.
Byebye garantie :cry:
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 23 sep 2014, 18:08

Ik weet ook niet wat er juist gegarandeerd is.
Oftewel, de BE installateurs rekenden altijd met de voorzichtige factor 0.85 van de jrc. Zo is het gemakkelijk om je doelstelling te halen. De jrc data is ook al aan versie 2 toe, welke hogere productiewaarden geeft dan versie 1.
En als ze ook voor de komende 20 j productie garanderen, welke weerman/vrouw raadplegen ze dan? Tenzij hun gegarandeerde productie te laag gekozen is lopen ze wel een keer tegen een uitbetalingsrampjaar aan.

DosD
Senior lid

Bericht door DosD » 23 sep 2014, 18:35

Misschien kan TS aangeven hoeveel kWh per Wp er in de meest ideale configuratie/ligging jaarlijks gegarandeerd wordt in Nederland of Belgie, dan weten we al iets meer.

Plaats reactie