GROEPSAANKOOP.BE

Commerciele Websites Alternatieve Energie
Plaats reactie
tine_compernol
Installatie Land: België
Contacteer:

GROEPSAANKOOP.BE

Bericht door tine_compernol » 11 apr 2017, 12:10

Overweeg je om zonnepanelen of een zonneboiler te plaatsen?
Neem dan zeker een kijkje op www.groepsaankoop.be

Het is onze missie om zoveel mogelijk consumenten te verzamelen zodat we samen producten en diensten kunnen aankopen. Op die manier kunnen we de scherpste prijs op de markt onderhandelen en besparen we met zijn allen! Klik snel door naar de verschillende groepsaankopen en schrijf je in voor de groepsaankoop die jouw interesse heeft. U ontvangt via sms uw kortingscode. Die kunt u doorgeven aan de leverancier(s) die u zal/zullen contacteren.

alfa
Master lid
Contacteer:

Re: GROEPSAANKOOP.BE

Bericht door alfa » 11 apr 2017, 17:48

Moet zeker iedereen doen , en met die prijzen naar een lokale installateur gaan.
Zal ook zelfde of beter prijs geven en bij garantie is die sneller. :idea:

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Contacteer:

Bericht door DaanW » 11 apr 2017, 20:18

Van wie of welke organisatie gaat "groepsaankoop.be" uit?
Op de website is geen enkel tastbare organisatie of bedrijf te vinden. Zelfs in de 'Algemene voorwaarden' wordt nergens melding gemaakt van vennootschapsnaam, ondernemingsnummer, of adres.
Via https://www.dnsbelgium.be/nl vinden we van de domeinnaamhouder enkel een gmailadres.
Voor mij schept dit weinig vertrouwen.
In het verleden hebben we op dit forum al een aantal 'zogenaamde' groepsaankopen zien passeren. Die bleken dikwijls gewoon uit te gaan van 1 installateur die daarmee potentiële klanten probeerde te lokken. Achteraf hebben we van bepaalde installateurs nog een resem klachten en problemen zien passeren.

:arrow: Zonder te weten wie erachter zit, zou ik niet ingaan op deze website. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk. In ieder geval met het nodige voorbehoud benaderen.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

tine_compernol
Contacteer:

Bericht door tine_compernol » 11 apr 2017, 20:36

@alfa Groepsaankoop.be werkt samen met lokale installateurs. Indien u zelf ook zonnepanelen plaatst en interesse hebt om samen te werken, laat het ons gerust weten! Dit kan via onze website www.groepsaankoop.be.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus » 11 apr 2017, 21:19

Ook ik heb wat gezocht op de site en het lijkt mij inderdaad dat het één en ander niet geheel volgens de Belgische wetgeving is wat betreft de website.

Misschien kan Tine hier wat meer duidelijkheid over brengen?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

tine_compernol
Contacteer:

Bericht door tine_compernol » 12 apr 2017, 09:14

@ janus & DaanW

Oei, heren, zo argwanend. Groepsaankoop.be groepeert aanvragen voor bepaalde producten en diensten. Door die aanvragen te bundelen, kunnen we een kortingscode bieden aan de eindklant. Groepsaankoop.be werkt met lokale installateurs. Op die manier is de eindklant veel sneller geholpen als er achteraf een onderhoud of nazicht moet gebeuren. Iedereen kan terecht op onze website www.groepsaankoop.be. We organiseren niet enkel groepsaankopen zonnepanelen maar ook warmtepomp, zonneboiler, warmtepompboiler, vloerverwarming, epdm, isolatie, gietvloer, ...

Vreemd ook dat jullie vermoeden dat onze website niet in orde is met de Belgische wetgeving? Licht u gerust verder toe. De gegevens die mensen achterlaten op onze website worden enkel doorgegeven aan de leveranciers met wie groepsaankoop.be samenwerkt. Wij gebruiken deze gegevens niet voor het versturen van reclame mails of nieuwsbrieven. Dit alles staat te lezen in onze algemene voorwaarden. Groepsaankoop.be heeft dus enkel een facilerende functie en is geen webshop. Wij vragen ook uitdrukkelijk de toestemming van onze bezoekers om cookies te gebruiken.

Wij staan steeds open voor feedback en hopen met dit bericht uw vertrouwen te krijgen.

Gezien ons succes starten we binnenkort ook in Nederland met onze groepsaankoop.nl.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 12 apr 2017, 09:48

.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

tine_compernol
Contacteer:

Bericht door tine_compernol » 12 apr 2017, 10:00

Bedankt om de links door te sturen. Alle verplichte gegevens zijn aanwezig op onze website. Privacy beleid momenteel nog als rubriek in de algemene voorwaarden.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 12 apr 2017, 10:34

tine_compernol schreef:
12 apr 2017, 10:00
Bedankt om de links door te sturen. Alle verplichte gegevens zijn aanwezig op onze website. Privacy beleid momenteel nog als rubriek in de algemene voorwaarden.
Schrijf dan eerlijk dat je het hebt aangepast en niet doen of het er altijd gestaan heeft.
.

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Contacteer:

Bericht door DaanW » 12 apr 2017, 16:33

tine_compernol schreef:
12 apr 2017, 09:14
@ janus & DaanW

Oei, heren, zo argwanend. Groepsaankoop.be groepeert aanvragen voor bepaalde producten en diensten. Door die aanvragen te bundelen, kunnen we een kortingscode bieden aan de eindklant. Groepsaankoop.be werkt met lokale installateurs. Op die manier is de eindklant veel sneller geholpen als er achteraf een onderhoud of nazicht moet gebeuren. Iedereen kan terecht op onze website www.groepsaankoop.be. We organiseren niet enkel groepsaankopen zonnepanelen maar ook warmtepomp, zonneboiler, warmtepompboiler, vloerverwarming, epdm, isolatie, gietvloer, ...

Vreemd ook dat jullie vermoeden dat onze website niet in orde is met de Belgische wetgeving? Licht u gerust verder toe. De gegevens die mensen achterlaten op onze website worden enkel doorgegeven aan de leveranciers met wie groepsaankoop.be samenwerkt. Wij gebruiken deze gegevens niet voor het versturen van reclame mails of nieuwsbrieven. Dit alles staat te lezen in onze algemene voorwaarden. Groepsaankoop.be heeft dus enkel een facilerende functie en is geen webshop. Wij vragen ook uitdrukkelijk de toestemming van onze bezoekers om cookies te gebruiken.

Wij staan steeds open voor feedback en hopen met dit bericht uw vertrouwen te krijgen.

Gezien ons succes starten we binnenkort ook in Nederland met onze groepsaankoop.nl.
Gelukkig bekijken we op dit forum alles iets kritischer dan de gemiddelde internetgebruiker. Dit is een gezonde argwaan die, in mijn geval, al veel onheil heeft voorkomen.
Ik sta erop dat ondernemers de meest correcte en eerlijke info verspreiden. Als ik ergens bedenkingen bij maak zal ik dit steeds vermelden.
Ik ben tevreden dat de gegevens nu vervolledigd zijn. :tu: Nu kunnen gebruikers van de website vooraf al nagaan met wie ze in zee gaan.

Nog een bemerking.
Ik hoop dat jullie niet zomaar een "commerciële" site zijn/blijven die aannemers met potentiële klanten in contact brengt, met een kortingscode als lokmiddel.
Maar dat jullie zeker ook proberen toe te zien op de kwaliteit van het uitgevoerde werk en het naleven van gemaakte afspraken. Dat mogelijke 'cowboys' en stielbedervers snel geweerd kunnen worden van jullie diensten.
In het verleden is maar al te vaak gebleken dat 'verkeerde' ondernemers zich graag bedienen van dergelijke sites met soms pijnlijke gevolgen voor onwetende, goedgelovige burgers. :-(
Ik wens jullie alle succes met dit opzet.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 13 apr 2017, 02:17

Wat mij tegenhoud op die site is dat je eerst je gegevens moet invullen zonder te weten wat je er nadien gaat vinden.
Groepsaankoop.be is in feite geen groepsaankoop maar gewoon een tussenpersoon, het enigste wat ze doen is je gegevens sturen naar 5 ondernemingen en als je geluk hebt zal er één of twee je contacteren, ondertussen neemt Groepsaankoop.be zijn percentje als de zaak geklonken is en dat zal wel gerekend worden in de eindfactuur.
No way José, voor mij is dat een No Go, sorry maar ik zal wel zelf ondernemingen contacteren voor een bestek.
Ik heb niets tegen tussenpersonen als ze zich als dusdanig aanmelden.
14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp
SMA SB 3000 HF -
Dak : Zuid 185° - 45°

Bas
Senior lid
Contacteer:

Bericht door Bas » 18 mei 2017, 12:17

YveST3 schreef:
13 apr 2017, 02:17
Wat mij tegenhoud op die site is dat je eerst je gegevens moet invullen zonder te weten wat je er nadien gaat vinden.
Groepsaankoop.be is in feite geen groepsaankoop maar gewoon een tussenpersoon, het enigste wat ze doen is je gegevens sturen naar 5 ondernemingen en als je geluk hebt zal er één of twee je contacteren, ondertussen neemt Groepsaankoop.be zijn percentje als de zaak geklonken is en dat zal wel gerekend worden in de eindfactuur.
No way José, voor mij is dat een No Go, sorry maar ik zal wel zelf ondernemingen contacteren voor een bestek.
Ik heb niets tegen tussenpersonen als ze zich als dusdanig aanmelden.
de installateur moet EN betalen voor elk contact EN een korting geven aan de eindklant. vaak zal hij die kosten gewoon doorrekenen... het noemt wel groepsaankoop, maar is eigenlijk gewoon een lead generator. de website heeft volgens mij geen enkele meerwaarde voor zowel particulier als installateur. gewoon rechtstreeks installateurs contacteren is nog altijd het beste.

Plaats reactie