zet vreg een hak met een solar immersion systeem

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
solarscooby1963
lid
Installatie Land: België

Re: zet vreg een hak met een solar immersion systeem

Bericht door solarscooby1963 »

DaRkMaN_FX schreef:
12 nov 2019, 13:12
solarscooby1963 schreef:
10 nov 2019, 14:56
Oh ja een van de grootste paneelleggers van Limburg gaat een slimme van op afstand bestuurde oplossing aanbieden......in de nabije toekomst.
Werd me verteld tijdens de laatste open- b.d.i.v.n.ag.
Als het van iLumen komt, moet je er niet veel van verwachten.
Hun iLubat was ook een marketing ding waar de ROI heel hoog is.
Als je technisch doorvraagt, haken ze gewoon af via mail & telefoon.
Ik hoor het ook graag allemaal zeggen, ten eerste zijn het over de streep trekken/ verkoopspraatjes.
En denken die mannen (allemaal bij)nu echt dat ik mijn privacy te grabbel ga werpen.
Ik ben momenteel bezig met wat afstandsmodules sms/internet/bluethoot. Puur voor mijn plezier en beeeetje gemoedsrust.
Ik heb van mezelf 3 solarlogs staan en 2 sunalyzers, ik heb nog een extra professionele sunalyzer die echt veel interessante features heeft...kwa...uitgangen en ingangen ..... Kost me in principe bijna niks...ivm mijn verleden. PS. die goedkope solar immersion van aliexpress is echt een schoontje. GR
43schuco-6lg-9sunpowers- +100.000kwh 5-2019 opbrengst 2solarlogs-2sunalyzers-1kaco+2sma

mabo
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door mabo »

Kan je de gegevens van de bluetooth meter ook op een of andere manier op een ESP8266 of raspberry pi ontvangen ?

Ik was voor mezelf als hobby project iets gelijkaardig aan het bedenken voor mijn boiler, maar dan met een dimmer schakeling ipv een relais.
Een dimmer laat toe om ook bij weinig injectie toch nog op te warmen, door het vermogen zodanig te regelen dat er geen injectie optreed (beperkt door het max vermogen en temperatuur van de boiler uiteraard).
https://nl.aliexpress.com/item/32979163 ... 4c4dTrBSsG
Je zou dan dat regelpaneeltje kunnen vervangen door een ESP8266, die ook de metingen van de digitale meter ontvangt en zo het vermogen van de boiler regelen, of het geheel integreren in een software zoals Home Assistant, Domoticz of Openhab, die dan op een raspberry pi draaien.

Als de digitale van de netbeheerder er is, is zo een aparte meter wel niet meer nodig, want dan kan je die van de netbeheerder uitlezen via een kabeltje.

solarscooby1963
lid
Installatie Land: België

Bericht door solarscooby1963 »

mabo schreef:
05 dec 2019, 10:31
Kan je de gegevens van de bluetooth meter ook op een of andere manier op een ESP8266 of raspberry pi ontvangen ?

Ik was voor mezelf als hobby project iets gelijkaardig aan het bedenken voor mijn boiler, maar dan met een dimmer schakeling ipv een relais.
Een dimmer laat toe om ook bij weinig injectie toch nog op te warmen, door het vermogen zodanig te regelen dat er geen injectie optreed (beperkt door het max vermogen en temperatuur van de boiler uiteraard).
https://nl.aliexpress.com/item/32979163 ... 4c4dTrBSsG
Je zou dan dat regelpaneeltje kunnen vervangen door een ESP8266, die ook de metingen van de digitale meter ontvangt en zo het vermogen van de boiler regelen, of het geheel integreren in een software zoals Home Assistant, Domoticz of Openhab, die dan op een raspberry pi draaien.

Als de digitale van de netbeheerder er is, is zo een aparte meter wel niet meer nodig, want dan kan je die van de netbeheerder uitlezen via een kabeltje.
Ik gebruik die solar immersion....van ali. Die gebruikt ook faseaansnijding, en die begint mijn boiler op te laden vanaf 50 watt injectie op het net.
Ik gebruik ook 3 energiemeters die een puls sturen SO. Die kun je laten werken op in of uitgaande stroom. Ik heb daar een elco-laad circuitje aan hangen.Dat zorgt voor een vertraagd in en uitschakelen van mijn warmtepomp (staat tussen mijn termosstaat). Airco idem (tussen termosstaat). Werkt mooi. Ik monitor die met de bluetooth moduletje van ali. Link ergens in de eerste posts. Uitlezing op gsm via ap.https://nl.aliexpress.com/item/32955859 ... 4c4dz53Rij
Op ali vindt men ook uart energie bidirectionele meters. Ik ga daar es mee experimenteren tesamen met mijn Arduino. Op uw vraag kan ik spijtig genoeg niet antwoorden. Mijn excuses daarvoor.
43schuco-6lg-9sunpowers- +100.000kwh 5-2019 opbrengst 2solarlogs-2sunalyzers-1kaco+2sma

Plaats reactie