Vrije keuze tussen analoge en digitale teller !

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
ivob
Master lid
Installatie Land: Ander

Re: Vrije keuze tussen analoge en digitale teller !

Bericht door ivob » 26 okt 2018, 11:18

Bollocks schreef:
25 okt 2018, 22:45
toch leuk hé zo een investering die goed is voor het milieu en slecht voor de portemonai.... :td:
Goed voor het milieu de digimeter?
Als het gebruik van mijn WP door die digimeter 1 euro meer kost dan in de huidige situatie gaat de WP gewoon periodiek (de koudste periodes
zonder zon) buiten gebruik en wordt de houtkachel ontstoken. En ik zal heus niet de enige zijn.
Als de digimeter er alleen komt om de "portemonai" van de DNB, de gemeentekas en hun afgevaardigden te spekken zal ik ook eerst aan
mijn "portemonai" denken in plaats van deze van de heren in hun ivoren torens.
De digimeter heeft net zo weinig te maken met milieu dan de LEZ zones in grote steden. De LEZ zone in bv. Antwerpen dient alleen om via geautomatiseerde camerasystemen extra inkomsten te verwerven. Welke impact heeft een LEZ zone van enkele km groot indien enkele 100 meter verder een van de grootste petroleum site van Europa dag en nacht boomt en er dagelijkse de meest vervuilende containerschepen komen voorbij gedenderd?
In al deze zaken is het milieuaspect een schaamlapje voor goedgelovigen om ongegeneerd extra taksen (onder een andere naam) binnen te rijven.

springerke
Master lid
Installatie Land: België

Bericht door springerke » 26 okt 2018, 12:04

Ik denk dat het moet kunnen zonnepanelen uitschakelen als je niet veel aan het verbruiken bent.
bv. Dat je maar 2 panelen laat werken voor de stroom die op dat moment nodig is , terwijl je bv. werken bent of gewoon omdat er op dit moment niet veel stroom nodig is.
Niet dat het voor jou iets oplevert , maar gewoon omdat ook zij niet kunnen profiteren van uw opbrengsten.
14x330 WP Phono Solar / omvormer solar edge SE 3680
west 280° / helling 45°

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door ErikDD » 26 okt 2018, 20:36

Het wel de bedoeling met digitale meter om het mogelijk te maken dat je uw overschot aan stroom kunt verkopen.
Ook met de (nog niet goedgekeurde) regeling zal je nog altijd de strromcomponent zelf in mindering kunnen brengen van je verbruik, ook als de zon niet schijnt.
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

danvos
lid

Bericht door danvos » 07 nov 2018, 16:22

Volgens de simulatietest heb ik een zelfconsumptie van zegge en schrijve 53%. WAUW !!!
Maar toch heb ik nog een injectie van 3054 kWH. Als beschermde klant moet ik geen prosumententarief betalen, maar zodra er een digitale meter wordt geïnstalleerd zal me dat per jaar dus ongeveer 458 € extra kosten (berekend aan sociaal tarief ).
Hoe ik mijn zelfconsumptie nog moet verhogen weet ik niet. Ik heb een directe elektrische Masser verwarming , die ik indertijd op aanbevelen heb laten installeren en dus nu hoofdzakelijk op nachttarief laat draaien en overdag stook ik met een kolenkachel. Anders is dit niet te betalen.
En zelfconsumptie in de winter van de elektrische verwarming is ook geen oplossing.
De invoering van de digitale meter wordt een vervelende en uiterst kostelijke zaak voor de beschermde klant. :r: Heeft de minister daar al eens aan gedacht ?

Plaats reactie