gezinnen zullen hun energieverbruik moeten aanpassen als het opvallend koud en windstil zou zijn

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
waldonk
Master lid
Installatie Land: België

Re: gezinnen zullen hun energieverbruik moeten aanpassen als het opvallend koud en windstil zou zijn

Bericht door waldonk » 02 okt 2018, 22:31

Waarom toch al die ingewikkelde afkortingen en termen, zeg toch gewoon het woord batterij inplaats van UPS
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: gezinnen zullen hun energieverbruik moeten aanpassen als het opvallend koud en windstil zou zijn

Bericht door janus » 02 okt 2018, 23:00

Omdat het geen batterij is maar een veel complexer apparaat.
De ups reageert razendsnel bij een stroomuitval, op die manier blijft alles werken, zelfs je computer.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 03 okt 2018, 12:05

waldonk schreef:
bruma schreef:
30 sep 2018, 17:46
Toch wel. Indertijd had ik ook zo'n haard en heb ik de pomp aangesloten op een UPS met iets zwaardere accu. Het was zelfs geen sinus maar gemodificeerde sinus en de pomp draaide mooi zonder het specifieke geluid dat je hebt bij dit soort sinus.
een pomp laten draaien met een UPS zijn dingen VER boven mijn petje. Mijn kennis van elektriciteit en aanverwanten dateert van de schoolbanken in 1970. Toen zat jij nog ergens in een bloemkool vermoed ik.
Ik zal uw opmerking maar niet persoonlijk opnemen zeker collega baby boomer.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

ivanacke
Master lid

Bericht door ivanacke » 03 okt 2018, 14:07

het zou voor een leuk aangenaam zijn indien de afkortingen ( UPS …. e.d. meer ) verklaard zouden worden wat voor iets die dingen zijn :vraag:
34 Sunpower panelen monokristallijn SPR-E20-327 WHT-327 Wp (11.118 Wp)
Richting is ZWW 40'
Dakhelling 42 *
Omvormer : Delta energy RPI M 10A
installatie sinds 08-02-2016
Assenede Oost-Vlaanderen regio Gent

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 03 okt 2018, 14:12

Ik zal uw opmerking maar niet persoonlijk opnemen zeker collega baby boomer.
Ik predenteer niet de slimste van de klas te zijn hoor, er zullen van mijn generatie best veel mensen zijn die het principe van een UPS al lang onder de knie hebben met al zijn mogelijke toepassingen, mijn fout dat ik dat (nog) niet weet.
BTW mijn opmerking is voor niemand persoonlijk bedoeld en helemaal niet kwetsend.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

keerekeerweere
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Contacteer:

Bericht door keerekeerweere » 03 okt 2018, 19:49

ivanacke schreef:
03 okt 2018, 14:07
het zou voor een leuk aangenaam zijn indien de afkortingen ( UPS …. e.d. meer ) verklaard zouden worden wat voor iets die dingen zijn :vraag:
UPS : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Uninter ... wer_supply
An uninterruptible power supply or uninterruptible power source (UPS) is an electrical apparatus that provides emergency power to a load when the input power source or mains power fails. A UPS differs from an auxiliary or emergency power system or standby generator in that it will provide near-instantaneous protection from input power interruptions, by supplying energy stored in batteries, supercapacitors, or flywheels. The on-battery run-time of most uninterruptib
14 Atersa 230 SB3000TL-20
10 ETSolar 225 SB3000TL-20
8 Stream 260 SB1600TL-10

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 03 okt 2018, 20:02

.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie