Publicatie compensatieregeling zonnepanelen (15 jaar)

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Publicatie compensatieregeling zonnepanelen (15 jaar)

Bericht door janus » 02 apr 2019, 16:58

Een ander mag wel winst maken maar de regels veranderen tijdens het spel, daar ben ik principieel in.
Als ik zo zou werken, ik zou rap failliet zijn...
Denk juist van van niet, als er minder binnen komt zal je ook tegen je kinderen zeggen, sorry, wat minder zakgeld of tegen te vrouw, wat minder shoppen of geen vakantie.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

YveST3
Donateur
Donateur
Installatie Land: België
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 02 apr 2019, 17:01

zonnekeinhuis schreef:
02 apr 2019, 16:37
De andere investeringen hebben inderdaad niets te maken met de digitale meter maar wel met het zo energieneutraal maken van de woning.
in de zomer wordt het zwembad bijverwarmd.
Ik vermoed dat het vele warme water ons verbruik zo de hoogte injaagt.
That's a green spirit se ! :mrgreen:
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°helling - 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

lennie
Master lid

Bericht door lennie » 02 apr 2019, 17:12

zonnekeinhuis schreef:
Wij zien ook naar niets om het verbruik te doen minderen neen. Zou niet weten hoe je dat kan doen.
Met wat ik hier onder lees zie ik toch wel ruimte voor besparing.
Ieder moet zijn eigen rekening maken, maar als er wat exuberante zaken tussen zitten kost het nu eenmaal geld.
zonnekeinhuis schreef:
Met 2 kleine kinderen die elke dag in bad gaan, 4x per dag wordt er een douche genomen, in het weekend soms meer, om de 2 dagen een wasmachine en een droogkast, 1x per dag een afwasmachine, in het weekend soms meer, in de zomer wordt het zwembad bijverwarmd.
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

ivanacke
Master lid

Bericht door ivanacke » 02 apr 2019, 17:22

een ander zijn rekening hoeven we niet te maken.!
34 Sunpower panelen monokristallijn SPR-E20-327 WHT-327 Wp (11.118 Wp)
Richting is ZWW 40'
Dakhelling 42 *
Omvormer : Delta energy RPI M 10A
installatie sinds 08-02-2016
Assenede Oost-Vlaanderen regio Gent

zonnekeinhuis
lid

Bericht door zonnekeinhuis » 02 apr 2019, 17:48

janus schreef:
02 apr 2019, 16:58
Een ander mag wel winst maken maar de regels veranderen tijdens het spel, daar ben ik principieel in.
Als ik zo zou werken, ik zou rap failliet zijn...
Denk juist van van niet, als er minder binnen komt zal je ook tegen je kinderen zeggen, sorry, wat minder zakgeld of tegen te vrouw, wat minder shoppen of geen vakantie.
Als er minder binnen komt wel ja.
Maar als mijn klant een offerte van 15k tekent en halverwege de werken zeg ik dat er nog 3k bij komt, ik denk niet dat dat gaat pakken ;)

zonnekeinhuis
lid

Bericht door zonnekeinhuis » 02 apr 2019, 17:51

YveST3 schreef:
02 apr 2019, 17:01
zonnekeinhuis schreef:
De andere investeringen hebben inderdaad niets te maken met de digitale meter maar wel met het zo energieneutraal maken van de woning.
in de zomer wordt het zwembad bijverwarmd.
That's a green spirit se ! :mrgreen:
Ik denk dat ons verbruik lager of niet veel hoger zal liggen dan een jaren 70 huis.
Ik heb ook enkele auto's tussen de 43 en 74 jaar oud dus dat is ook zeer groen aangezien deze nog niet zijn vervangen door een x-aantal nieuwere exemplaren om de 7-8 jaar ofzo :)

zonnekeinhuis
lid

Bericht door zonnekeinhuis » 02 apr 2019, 17:53

lennie schreef:
02 apr 2019, 17:12
zonnekeinhuis schreef:
Wij zien ook naar niets om het verbruik te doen minderen neen. Zou niet weten hoe je dat kan doen.
Met wat ik hier onder lees zie ik toch wel ruimte voor besparing.
Ieder moet zijn eigen rekening maken, maar als er wat exuberante zaken tussen zitten kost het nu eenmaal geld.
zonnekeinhuis schreef:
Met 2 kleine kinderen die elke dag in bad gaan, 4x per dag wordt er een douche genomen, in het weekend soms meer, om de 2 dagen een wasmachine en een droogkast, 1x per dag een afwasmachine, in het weekend soms meer, in de zomer wordt het zwembad bijverwarmd.
Buiten het zwembad(je) niet extra verwarmen zie ik niet echt ruimte..wij gaan graag gewassen slapen en terug werken en de was en afwas moeten ook gedaan worden natuurlijk ;)

Rondom mij hoor ik toch dezelfde verhalen op dat gebied.

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 02 apr 2019, 18:50

er is dus zeker ruimte, maar je doet het niet uit eigen comfort. niets mis mee, maar om dan te zeggen dat je niet weet hoe het verbruik te verminderen... je weet het wel, je wilt het gewoon niet.
verder heb je wellicht meer dan 2 auto's terwijl er maar max. 2 personen een rijbewijs hebben. nogmaals niets mis mee, maar om het groen te noemen vind ik dan weer een stapje te ver.

misschien best on topic

zonnekeinhuis
lid

Bericht door zonnekeinhuis » 02 apr 2019, 19:29

Bas schreef:
02 apr 2019, 18:50

verder heb je wellicht meer dan 2 auto's terwijl er maar max. 2 personen een rijbewijs hebben. nogmaals niets mis mee, maar om het groen te noemen vind ik dan weer een stapje te ver.
Wij hebben 1 moderne auto van 3 jaar oud, een camionette van 8 jaar oud denk ik en een lichte vracht pick up op LPI van 4 jaar en ik heb daarboven nog 7 ingeschreven oldtimers en een 5-tal oldtimers die niet zijn ingeschreven maar dewelke nog wat werk nodig hebben om te kunnen inschrijven.
Regelmatig koop ik wel iets bij of verkoop ik iets.

Al heb je 1000 auto's, je kan maar met 1 tegelijk rijden en dus ook 'vervuilen' ;)

Een oude wagen is wel degelijk groener want een auto produceren is veel meer belastend voor het milieu dan een auto van 70 jaar oud rijdende te houden ;)
Je kan dus stellen dat in dit geval de productie van 7 auto's niet nodig was als je rekent dat je 10 jaar met een auto rijdt :)

Maar we wijken idd teveel af nu ;)

m2ts
Senior lid

Bericht door m2ts » 02 apr 2019, 20:11

zonnekeinhuis schreef:
02 apr 2019, 17:48
Als er minder binnen komt wel ja.
Maar als mijn klant een offerte van 15k tekent en halverwege de werken zeg ik dat er nog 3k bij komt, ik denk niet dat dat gaat pakken ;)
Tenzij er enkele kleine lettertjes zijn. Bij bouwaannemers is er soms een clausule opgenomen dat bij een serieuze stijging van grondstoffen, deze kunnen doorgerekend worden in de eindfactuur.

Maar hoe dan ook loopt de vergelijking wat mank, daar er niet van a tot z een contract met de overheid getekend is. One way or another kunnen ze aan hun geld geraken. Ja hoor, je krijgt zonder problemen de groene stroomcertificaten uitbetaald, maar vanaf X komt er wel een prosumententaks die je moet betalen. Fijn is anders hoor: ik had ook liever dat de spelregels krak hetzelfde waren gebleven...

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 02 apr 2019, 20:18

Hangt ervan af welke pet je wenst op te zetten en welke uitleg je er wilt aan geven.
Je zou het ook als volgt kunnen bekijken:
Jij hebt 15 wagens in je bezit maar je kan er wel maar 2 tegelijkertijd gebruiken. De andere 13 staan erbij voor spek en bonen (functionaliteit even weggelaten).
Dus zijn er 13 auto's bijkomend geproduceerd om 13 andere mensen een vervoersmiddel te bezorgen.
Vanuit dat oogpunt ziet het er minder groen uit.
Welke uitleg dan de correcte is zal wel een robbertje 50 tinten grijs zijn zekers?

zonnekeinhuis
lid

Bericht door zonnekeinhuis » 02 apr 2019, 20:43

Zo kan je het ook bekijken ja :mrgreen:

Die auto's zijn natuurlijk ook niet meer ideaal om met het hedendaags verkeer mee te rijden. Met mijn kabelremmen en pjjlpinkers blijf ik tijdens de spits liever uit het verkeer :?

Maar als ik ze niet had 'gered', waren ze misschien al lang verdwenen en kon niemand nog genieten van ons 'cultureel erfgoed' ;-)

Benieuwd of er over 70 jaar nog een Tesla Model 3 zou rijden uit 2019 :geek:

Norman
junior lid

Bericht door Norman » 02 apr 2019, 21:10

zonnekeinhuis schreef:
02 apr 2019, 20:43
Maar als ik ze niet had 'gered', waren ze misschien al lang verdwenen en kon niemand nog genieten van ons 'cultureel erfgoed' ;-)
Ze zouden toch nuttiger geweest zijn indien gerecycleerd, kwestie van spaarzaam om te springen met grondstoffen.

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 02 apr 2019, 21:18

Ik wou enkel aangeven dat het verhaal dat erbij hoort lobbywerk is vanuit een bepaalde invalshoek. En daarmee worden we continue om de oren geslagen voor wat betreft DNB's, EV's, WP's, PV's, ...
Dan laten we nog veel belangengroepen, politici e.a. erbuiten die hun eigen (verborgen) agenda hebben.

zonnekeinhuis
lid

Bericht door zonnekeinhuis » 05 apr 2019, 16:47

Norman schreef:
02 apr 2019, 21:10
zonnekeinhuis schreef:
02 apr 2019, 20:43
Ze zouden toch nuttiger geweest zijn indien gerecycleerd, kwestie van spaarzaam om te springen met grondstoffen.
Gaat nooit gebeuren he. Er gaat veel te veel geld in om.
Prijs van Porsche is de laatste jaren x2 x3 gegaan, idem voor de pre 1960 vw modellen en zelfs een jaren 70 bus betaal je nu tussen de 20 en 30k in zeer goede tot perfecte staat. 5 jaar terug kocht je die onder de 10k...

Plaats reactie