Zonnepanelen vliegen in brand ?

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
Sungevity2013
junior lid
Installatie Land: Nederland

Re: Zonnepanelen vliegen in brand ?

Bericht door Sungevity2013 » 30 mar 2019, 22:28

De laatste opmerking is wel een rake: De klant zit met de gebakken peren. Ook ik heb bij bij dezelfde grote club panelen laten aanmeten, zag er goed en gelikt uit. Maar helaas werd dit door een installatiebedrijf gedaan, lokaal, die b.v. de voedingskabel niet onder de panlatten legt maar er boven op zodat de ruwe dakpannen hier op vibreren bij wind. resultaat slijtage op nagenoeg elke panlat en dan niet verder maar spreken over snailtracks die de opbrengst naar beneden halen. Helaas geeft de "grote club" bij de menige mail die ik hun gestuurd heb de opmerking: " uw mail hebben we in uw dossier bijgeplaatst". Neem je verantwoording dan, maar helaas. Zelfs in het blad van V.E.H. werd deze club nog aangeprezen maar helaas weet ik en meerderen beter.
Jammer, een gemiste kans.

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Installatie Land: België

Bericht door DaanW » 31 mar 2019, 17:33

Adeo schreef:
29 mar 2019, 21:34
Werkelijk op "op terug" gekomen zijn ze nooit, maar het lijkt erop dat ze nu wel hun verantwoording nemen.
De nieuwe installateurs stellen dat vanaf het begin de kabels, zeker bij de omvormer, niet goed gezeten hebben.

Ja, maar dat was nog in de "Cowboy tijd" , toen waren er nog bedrijven die alleen maar geld zagen.
De grote club waar wij onze order plaatsten bestaat nog steeds maar hun lieten andere partijen de werkzaamheden uitvoeren.
De "Cowboys" zitten niet meer in het bestand van de grote club maar wij hebben wel de gevolgen. :mad:
Heb je dan geen recht op een schadevergoeding voor gemiste PV-opbrengsten. Hoe groot is het verschil tussen de werkelijke opbrengst en de beloofde opbrengst?
Als je omvormer ook geleden heeft door de onvakkundige plaatsing, zou ik deze ook laten vervangen door een nieuwe met een forse korting of zelfs gratis.
Je hele huis had kunnen affikken door dergelijk geklungel.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Adeo
lid
Installatie Land: Nederland

Bericht door Adeo » 31 mar 2019, 19:20

Recht op schadevergoeding ???, dat moeten we maar eens (laten) uitzoeken.
Minder fraai is dat de overkoepelende organisatie wist dat de opbrengst achterbleef bij de door hun berekende opbrengst.
Op z'n minst hadden daar de alarmbellen moeten gaan rammelen.
Zelf had ik het idee over die achterstand dat dat door een stel bomen kwam.
Hieronder de daadwerkelijke opbrengsten.
2019-03-31 18_35_38-Start.png
De, op verzoek van de overkoepelende organisatie, gestuurde installateurs waren behoorlijk onder de indruk van de staat van onze installatie.
Het zal me niet verbazen dat de overkoepelende organisatie, nadat ze zijn ingelicht door de nieuwe installateurs, zich ook achter de oren zullen krabben.
Van de organisatie heb ik wel een mail dat herstel onder de garantie valt.
"Deze serviceklus valt onder de garantie en zal kosteloos bij u uitgevoerd worden."

Heb sterk het vermoeden dat men dit probleem een beetje te laag heeft ingeschat.
"Je hele huis had kunnen affikken door dergelijk geklungel."
Stel je voor, hoe zou de verzekering hierop reageren als dat daadwerkelijk gebeurde.
Zie dat men vanaf eind april andere voorwaarden wil stellen aan dergelijke installaties, zal dat nauwlettend in de gaten houden.
Voorlopig staat alles uit, alle stekkers uit de omvormers en in de meterkast de automaten uit.
Hoop dat er snel een oplossing komt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
PV: 27 x Renesola 250WP, 2x Omniksol 3K TL, Z: 165° : H:40°

Plaats reactie