Nieuw ideetje van onze heerschappen : de "Woningpas"

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
Christiaan
Master lid
Installatie Land: België

Nieuw ideetje van onze heerschappen : de "Woningpas"

Bericht door Christiaan » 08 dec 2017, 13:53

https://nl.metrotime.be/2017/12/08/news ... -paspoort/

Wat gaat dat weeral kosten , en wie gaat dat weeral moeten betalen ? Kunnen de heren niets beters doen dan het bedenken van dit soort "ideetjes" . Zouden ze beter niet eens wat harder nadenken over hoe we onze Europese 2020 , 2030 normen gaan halen , i.p.v. het bedenken van dit soort "speeltjes" ? Dit soort speeltjes vermindert de CO2 uitstoot niet , of wel soms ?

davidje_87
Senior lid

Re: Nieuw ideetje van onze heerschappen : de "Woningpas"

Bericht door davidje_87 » 14 dec 2017, 07:44

het zal de CO2 uitstoot wel onrechtstreeks doen verminderen

in de woningpas zullen suggesties staan voor de eigenaar van de woning wat die kan doen om die nog energiezuiniger te maken.

maw, ze reken hier weer voor de volle 100% op de centen van de brave burger om de doelstellingen te halen
• 10 x sunpower e20 327Wp + sma sunnyboy 2.5 1VL-40
• 2x vitosol 2.3m² --> 2600kWh/jaar
• Skoda octavia combi g-tec 1.4tgi 110pk Afbeelding ±90% op CNG, vnl H-gas

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 14 dec 2017, 10:34

Ik zou graag wel eens willen weten welk bedrijf of bedrijven de software voor al die nieuwigheden schrijft , en hoeveel dat kost .... De huidige EPC software is er nog maar pas , en die wordt al meteen aan de kant geschoven voor een EPC+ versie.

ivanacke
Master lid

Bericht door ivanacke » 14 dec 2017, 12:58

Christiaan schreef:
14 dec 2017, 10:34
Ik zou graag wel eens willen weten welk bedrijf of bedrijven de software voor al die nieuwigheden schrijft , en hoeveel dat kost .... De huidige EPC software is er nog maar pas , en die wordt al meteen aan de kant geschoven voor een EPC+ versie.
waar gaan ze de data van alle huizen vinden . is de eigenaar verplicht een EPC waarde te laten bepalen. wie gaat dat betalen ? wie heeft zoveel ping ...ping ping ?
34 Sunpower panelen monokristallijn SPR-E20-327 WHT-327 Wp (11.118 Wp)
Richting is ZWW 40'
Dakhelling 42 *
Omvormer : Delta energy RPI M 10A
installatie sinds 08-02-2016
Assenede Oost-Vlaanderen regio Gent

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 14 dec 2017, 14:00

Ik heb 2 maand geleden 145 Euro voor de opmaak van het EPC betaald voor een ( tweede ) eigendom die ik te koop stelde. De huidige versie is al heel gedetailleerd , en dus vraag ik me af waarom er terug iets nieuws uitgevonden moet worden. Per slot van rekening weet iedere eigenaar al sowieso wat er te verbeteren valt , daarvoor moet je helemaal geen hooggeleerde zijn. En als het resultaat dan uitwijst dat je energie zuinig woont , wat heb je er dan nog aan om dat ook nog eens op papier te hebben ? Ik hoop dat dit EPC geen verpliching wordt , tenzij het gratis is ...

mabo
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door mabo » 01 jan 2018, 13:35

Ik hoop dat dit EPC geen verpliching wordt , tenzij het gratis is ... in je dromen misschien

Onze heerschappen zijn enkel geïnteresseerd als het hen geld opbrengt.
en ze zijn door het telkens opleggen van bijkomende regels het binnenkort onmogelijk aan het maken voor een burger om nog zijn eigen huis te bezitten, alles moet naar grote bouwpromotoren gaan, deze regering is immers de spreekbuis van de grote bedrijven.
Taxshift = volop cadeaus aan de grote bedrijven, door de burger hogere fakturen te presenteren.

Plaats reactie