Fijnstoffilter voor kachels en haarden

Nieuwe Weetjes, persberichten
ivanacke
Master lid
Installatie Land: België

Re: Fijnstoffilter voor kachels en haarden

Bericht door ivanacke » 21 dec 2017, 14:40

gedoe of geen gedoe ! na al dat gepraat over houtkachels ben ik tot actie overgegaan !
Heb zonet mijn houtkachel opgestart = aangestoken , met PUUR hout zonder kinderluiers en plastiek resten ! santa aan allen een vrolijk kerstfeest gewenst.
Moge 2018 een zonnig productief jaar worden santa Snow*
34 Sunpower panelen monokristallijn SPR-E20-327 WHT-327 Wp (11.118 Wp)
Richting is ZWW 40'
Dakhelling 42 *
Omvormer : Delta energy RPI M 10A
installatie sinds 08-02-2016
Assenede Oost-Vlaanderen regio Gent

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 21 dec 2017, 17:22

En voor zij die niet zuiver kunnen stoken: voor 2000€ + BTW heb je een fijnstoffilter voor houtkachels.
Misschien een idee als kerstcadeau voor de buren? santa kill_xmas

GUY65
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door GUY65 » 21 dec 2017, 19:13

Awel ik heb er ook nog een blokje bij op gegooid en wat al die betweters en zeikers hier van denken interesseert me geen barst. Ik denk dat ik nu bijna patatten kan koken op de salontafel. :mrgreen: dus leuter allemaal maar lekker verder. Zelf kijken ze zelf waarschijnlijk naar niks om het voorbeeld aan te halen van de meneer met zijn 60000km en zijn méér dan 1000 vluchten .Dan denk ik wat voor ne belangrijke gast moet gij wel niet zijn dat ge meer dan 1000 vluchten hebt moeten pakken. Maar wel anderen aanmanen dat ze hun kachel moeten uit laten. Ik dacht het niet ! Salut

ivanacke
Master lid

Bericht door ivanacke » 21 dec 2017, 19:36

Goed gesproken tree*
34 Sunpower panelen monokristallijn SPR-E20-327 WHT-327 Wp (11.118 Wp)
Richting is ZWW 40'
Dakhelling 42 *
Omvormer : Delta energy RPI M 10A
installatie sinds 08-02-2016
Assenede Oost-Vlaanderen regio Gent

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 21 dec 2017, 19:42

Heren laten we het gezellig houden deze periode van het jaar santa

Ik zie ook niet in dat je belangrijk moet zijn om veel te vliegen?
Veel servicemonteurs/indienststellers/of werknemers van een boorplatform vliegen ook regelmatig.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Foroa
Senior lid

Bericht door Foroa » 21 dec 2017, 20:10

janus schreef:
21 dec 2017, 19:42

Ik zie ook niet in dat je belangrijk moet zijn om veel te vliegen?
Veel servicemonteurs/indienststellers/of werknemers van een boorplatform vliegen ook regelmatig.
Inderdaad. En wie zoveel moet rijden en vliegen is simpelweg een grote sukkelaar want het merendeel van die stresserende en vermoeiende tijd wordt afgeknabbeld van je vrije tijd, nachten en weekends zonder dat er een deftige vergoeding tegenover staat. Ik haal dat enkel aan om te zeggen dat zelfs als je een milieu-idealist bent, je die zaken niet altijd in de hand hebt, zoals zoveel mobiliteits- en milieuprofessoren beweren.

En ik zit hier niet aan te manen wat de anderen moeten doen, ik stel gewoon vast in welke richting de zaken, onder andere met het Energiepact en CO2 plannen aan het evolueren zijn. Schiet niet op de boodschapper.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 21 dec 2017, 21:28

janus schreef:
Hopelijk geen servicemonteurs/indienststellers van pijpleidingen en over een boorplatform zullen we maar zwijgen. :mrgreen:
Sorry, maar een voorzet dient om ingetrapt te worden. :-)
janus schreef:
Doen we. Wat is er gezelliger dan een ronkend vlammenspel? tree*

m2ts
Senior lid

Bericht door m2ts » 21 dec 2017, 23:25

ivob schreef:
21 dec 2017, 09:28
m2ts schreef:
20 dec 2017, 23:27
Dat we niet meer mogen vingerwijzen zou wel straf zijn hé.
Ik zou zeggen, voor je een ander iets wil verbieden (waar je zelfs blijkbaar de details niet van kent) begin bij jezelf.
Als je zelf de perfectie benaderd mag je beginnen wijzen naar diegenen die je storen. Daarvoor heb je geen recht van spreken.
Misschien belast de persoon die je zijn sporadisch BBQ of kachelstook wil verbieden in zijn totaliteit het milieu wel minder dan jezelf "die zo goed bezig is"?
En voor je alles wil gaan verbieden dokter je eerst best een volwaardig alternatief uit. Vebieden is makkelijk. Belasten is nog gemakkelijker. Maar een technisch
evenwaardig milieuvriendelijk alternatief aanbieden dat massaal kan ingezet worden (zodat het dus effectief het milieu vooruithelpt en niet alleen maar een paar gegoeden een fiscaal voordeel oplevert)?
Ivob, ik snap je 'je' niet in dit verhaal. Gaat dit over mij (je quote nl. mijn post)? Zo ja: ik herken me niet in de uitspraken die je over mij doet. Of heb je het over 'personen die iemand iets willen verbieden'?

Toch snap ik nog steeds niet dat vingerwijzen (wat bestaat in verschillende tinten) niet zou mogen. Maar mogelijks kennen we verschillende inhoud aan die term toe. Er zijn verschillende systemen die ik met de vinger wijs, maar waarvan ik ze toch zou gebruiken als ik de kans heb of waarvan ik ze effectief gebruik. Ik vind bv. het systeem van salariswagens met tankkaart geen goed systeem, maar mocht ik er de kans toe hebben is de kans klein dat ik er niet van gebruik zou maken. Ik ben dus niet perfect en zou dus nu eigenlijk geen recht van spreken hebben? Ik vind dat vreemd.

m2ts
Senior lid

Bericht door m2ts » 21 dec 2017, 23:29

ivob schreef:
21 dec 2017, 09:29
m2ts schreef:
20 dec 2017, 23:27
ivob schreef:
19 dec 2017, 15:03
ps. ik neem alleen "vingertjes" ernstig van mensen die zelf het voorbeeld geven (dus hun woning volledig ecologisch verwarmen, idem zich zo verplaatsen, geen vlees consumeren,.....
Er zullen in dat geval wel heel vlug vingertjes terug naar onder gaan ipv anderen "de les" te willen lezen. ;-) Voor zij die het nog niet wisten: milieubewust leven is een totaalconcept, niet zeiken op anderen omdat het toevallig in uw kraam past.
Dat we niet meer mogen vingerwijzen zou wel straf zijn hé. Zo vind ik dat ons transport in België niet volhoudbaar is (file, luchtkwaliteit,...). Maar zelf gebruik ik ook de auto, bovendien is die bijna 15 jaar oud en bestel ik ook al eens iets online dat ik thuis laat leveren. Ben ik dan hypocriet en zou ik mijn vinger beter laten zakken? Ik vind van niet: ik vind het een vaststaand feit dat ons transport slecht georganiseerd is. Bv. de externe kosten van transport mogen op dat vlak meer worden doorgerekend.
Typisch een voorbeeld van "verbied alles waar ik zelf geen last van heb".
Ivob, ook deze snap ik niet. Ik heb het niet over verbieden. En als ik stel dat externe kosten van transport meer zouden mogen worden doorgerekend zal ik er net wel last van hebben. Het gaat dus net over het tegenovergestelde wat jij beweert over mijn post...?

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 22 dec 2017, 09:20

Foroa schreef:
21 dec 2017, 20:10
Inderdaad. En wie zoveel moet rijden en vliegen is simpelweg een grote sukkelaar want het merendeel van die stresserende en vermoeiende tijd wordt afgeknabbeld van je vrije tijd,
Deze sukkelaar gaat, nu het nog niet verboden is, zijn voetafdruk nog wat vergroten en zijn vrije tijd opofferen om kerstavond te vieren op 10.000 m hoogte en (hopelijk) nieuwjaar vieren op de top van de Kilimanjaro.
Prettige feesten aan al die zich hier gezellig rond de radiator op gas of de zoemende WP geschaard hebben. Het is jullie gegund. peace tree*

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 22 dec 2017, 09:23

m2ts schreef:
21 dec 2017, 23:29
Ivob, ook deze snap ik niet. Ik heb het niet over verbieden. En als ik stel dat externe kosten van transport meer zouden mogen worden doorgerekend zal ik er net wel last van hebben. Het gaat dus net over het tegenovergestelde wat jij beweert over mijn post...?
Waarschijnlijk was mijn algoritme wat met me op de loop gegaan om een beloningsfactor te triggeren. Mijn excuses.

juano
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door juano » 22 dec 2017, 12:24

laat ons met zijn allen eens eerlijk zijn:

uiteindelijk doet iedereen (90% van heel dit forum) het toch voor het geld ( lees minder betalen voor energie) en pas in tweede instantie voor het milieu! ( =voor vele een goede meevaller).
al de mensen die in het verleden al zonnepanelen hebben gezet deden dit voor de groenestroomcertificaten ( en om zo minder te moeten betalen voor hun stroom)
Ikzelf zou ook zonnepanelen willen zetten ( ook puur om minder te moeten betalen) en een goede bijkomstigheid is dat het goed is voor het milieu.

hetzelfde geld hier over de discussie betreffende de kachels. De reden dat er nog mensen zijn die hout stoken is omdat dit gewoon goedkoper is dan gas/mazout. Ook hierbij moest ik veel hout ter beschikking hebben , ik zou het dus ook doen.

eigenlijk is iedereen hier op het forum constant manieren aan het zoeken om minder te moeten betalen voor hun energie ( daardoor ook dat hier die vzw en dergelijke is opgestart)

Dus in heel deze discussie betreffende de kachels: ik heb respect voor iemand als ivob die stookt op hout ( ik zou het ook doen) en verder heeft hier iedereen al veel milieu vriendelijke maatregelen genomen . ( in eerste instantie voor het geld, als goede bijkomstigheid voor het milieu )

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 22 dec 2017, 13:14

Kleine rechtzetting:
1. Ik heb idd PV en WP geplaatst in de hoop minder te moeten betalen voor energie.
Vooralsnog lukt dat nog.
2. Ik heb wel geen houtkachel geplaatst om te besparen.
Een investering van 14.000 € voor een gebruik van 10-30 dagen per jaar (die vooralsnog, vanuit energetisch en financieel oogpunt overbodig
is gebleken) kan je moeilijk een financiële besparing noemen, ook al is het hout gratis.
Deze investering was er louter één om mijn comfort en mogelijke onafhankelijkheid te verhogen.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 22 dec 2017, 17:28

De reden dat er nog mensen zijn die hout stoken is omdat dit gewoon goedkoper is dan gas/mazout.
Helaas is hier na plaatsing van de pelletkachel de gasprijs met 40% gedaald en is het achteraf gezien toch niet zo'n goede keuze geweest om voor pellets te kiezen. :-(
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

VLA0867
junior lid

Bericht door VLA0867 » 22 dec 2017, 20:47

Ik denk dat in heel deze discussie toch de gezondheid vergeten wordt.
Mensen met hart en longproblemen hebben veel last van en niet alleen van houtstook.
Zijn we niet onze planeet aan het opstoken waardoor het voor onze nakomelingen binnen x aantal tijd hier niet meer leefbaar zal zijn , is het dat hetgeen we willen.
Zal men binnen een aantal jaren ons gaan verwijten dat we het onomkeerbare hebben teweeggebracht.

tree*

Plaats reactie