Slimme meter is goedgekeurd

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
Tom 35
lid
Installatie Land: Maak keuze

Slimme meter is goedgekeurd

Bericht door Tom 35 » 15 jul 2017, 08:18

Hoi,

weeral een manier om de burger op kosten te jagen en verder te stropen.
Degoutant gewoon deze belastingsregering.

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.3025020

Tom

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Slimme meter is goed gekeurd

Bericht door janus » 15 jul 2017, 10:12

Die meters komen of zijn er al in elk Europees land en is zeker niet typisch Vlaams.
Overigs ben ik erg tevreden over mijn digitale meter die helaas nog niet (erg) slim is.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

m2ts
Senior lid
Installatie Land: België

Bericht door m2ts » 15 jul 2017, 10:42

janus schreef:
15 jul 2017, 10:12
Die meters komen of zijn er al in elk Europees land en is zeker niet typisch Vlaams.
Overigs ben ik erg tevreden over mijn digitale meter die helaas nog niet (erg) slim is.
Ik ook van mijn oude, analoge Ferrarismeter ;-).

Een interessant artikel is "OPINIE: “Slimme meter is helemaal niet slim". Enkele citaten:
  • Wie kan er besparen? De distributienetbeheerder, de energieleverancier en de consument. In die volgorde.
  • Toch is het jammer dat de besparing van een zuinig gezin teniet wordt gedaan door de verhoging van de energiefactuur om de invoer van de slimme meter te bekostigen.
  • De slimme meters leiden de aandacht af van waar het echt om gaat: de visie op een slim elektriciteitsnet en slimme elektriciteitsproductie. Kortom, een echt energiebeleid. Daar hebben we nauwelijks iets van gehoord.
  • De conceptnota van de minister leest: “Digitale metingen zijn het begin van een slim net waarbij we veel fijner de energiestromen kunnen sturen”. Deze aanname is niet correct. De verbruiksmeter is het eindpunt van een slim net.
  • Een van de mogelijke oorzaken is dat de kennis en informatie vrijwel volledig bij de netbeheerders zelf zit. En daarin schuilt een gevaar. Het risico op een 'regulatory capture' is niet denkbeeldig: een situatie waarbij een regulerende overheidsinstantie niet langer het publieke belang dient, maar de belangen van de sector die zij dient te reguleren. Al dan niet bewust.
  • Lokaal opgewekte energie die lokaal wordt verbruikt: efficiënter kan niet. Het is technisch perfect mogelijk, maar wettelijk niet toegelaten.
En dat er geen energievisie is, is al héél lang een pijnpunt. Zo heb je bv. de Panorama-reportage: "Panorama: Watt een kluwen"... uit 2011. Sindsdien vind ik niet dat de kwaliteit van het energiebeleid is toegenomen.

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 15 jul 2017, 14:21

én ze hebben aan onze privacy gedacht, indien onze privacy zou geschonden worden staan er zware boetes op.
Geld dat wel niet naar de beschadigde partij gaat maar naar de staatskas. Leuk is anders of zou trommelein ergens nog een graaimandaat hebben?

davidje_87
Senior lid
Installatie Land: België

Bericht door davidje_87 » 18 jul 2017, 11:20

en door wie worden de 'databeheers' betaald? en wie betaald uiteindelijk hun eventuele boetes?
...
juist ja :cry:
• 10 x sunpower e20 327Wp + sma sunnyboy 2.5 1VL-40
• 2x vitosol 2.3m² --> 2600kWh/jaar
• Skoda octavia combi g-tec 1.4tgi 110pk Afbeelding ±90% op CNG, vnl H-gas

bruma
Master lid

Re: Slimme meter is goedgekeurd

Bericht door bruma » 02 nov 2017, 13:22

daar zijn de klachten van schending van deprivacy
https://tweakers.net/nieuws/131445/webs ... prijs.html