Testaankoop laat Turteltaks vernietigen

Nieuwe Weetjes, persberichten
Foroa
Senior lid
Installatie Land: België

Re: Testaankoop laat Turteltaks vernietigen

Bericht door Foroa » 24 jun 2017, 20:44

Inderdaad, het kot was te klein toen ons Freya sprak van zonnepaneel subsidies te verminderen, inclusief OVLD en Groen (zoek 2010 freya hold-up). Vraag is wat er echt in de schuldenput zit, de certificaten zijn er vermoedelijk maar een deeltje van, de put omvat vermoedelijk nog alle soorten subsidies. En wie er rijft er nu nog royale certificaten in? Zoals ik begrepen hebben moeten biomassa centrales, die ook (zeer) zwaar gesubsidieerd worden straks hun subsidieverlenging onderhandelen. Die hele pot/put wordt gewoon gebruikt om energiebeheer te doen zonder dat de collega's van het parlement ook maar iets begrijpen of te zeggen hebben.

viaviavia
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door viaviavia » 25 jun 2017, 15:32

Tommelein formeel: "Geen nieuwe energieheffing"
Link
Maar nog steeds hoor ik hem niet zeggen dat de vervuilers ook eens iets moeten gaan bijdragen.

krusty
Senior lid

Bericht door krusty » 25 jun 2017, 16:01

Het zou ook nuttig zijn uw ongenoegen .......nee !!!sugesties is beter naar zijn kabinet te sturen ,
je weet nooit dat hij open staat voor frisse ideen en de vervuilers te doen opdraaien voor de rekening $* !!!

En wat niet baat , niet schaadt !!
http://www.tommelein.com/kabinet/
Lid ZONSTRAAL 1422

viaviavia
Senior lid

Bericht door viaviavia » 25 jun 2017, 18:27

krusty schreef:
25 jun 2017, 16:01
Het zou ook nuttig zijn uw ongenoegen .......nee !!!sugesties is beter naar zijn kabinet te sturen ,
je weet nooit dat hij open staat voor frisse ideen en de vervuilers te doen opdraaien voor de rekening $* !!!

En wat niet baat , niet schaadt !!
http://www.tommelein.com/kabinet/
Dat dacht u, van zodra u daar een bedenking maakt wordt uw IP-adres geblokkeerd, tot zover inspraak en democratie bij de partij van de zo genaamde liberalen.

Bas
Master lid

Bericht door Bas » 26 jun 2017, 10:15

jeroen beeckx schreef:
24 jun 2017, 15:39
Bas schreef:
22 jun 2017, 13:08
Inderdaad. Ik begrijp eigenlijk niet dat er nu zo euforisch gedaan wordt door Testaankoop en SPA (die de taks eigenlijk veroorzaakten). De put blijft, maar moet gewoon op een andere manier gevuld worden. En gaat deze dan eerlijker zijn? Veel tijd en geldverlies voor niks...
Bas,

Elke regeringspartij (CD&V Leterme, VLD en SPA) is hierin schuldig geweest. Niet eerlijk van het op de kap van ene te steken...
Zonder sympathie de willen uiten voor die partij, maar "just is just"!

Mvg
Het energiebeleid in Vlaanderen/België is inderdaad al jarenlang een schande. Al vind ik dat Tommelein wel een positieve wind probeert te laten waaien. Ik vind het gewoon frappant dat de mensen van de SPA nu op de sociale media zitten te verkondigen dat zij de grote voorvechters van de gezinnen zijn op het gebied van energie, terwijl ze mede verantwoordelijk zijn voor de schuldenput. Een beetje nederigheid vind ik wel op zijn plaats!

Foroa
Senior lid

Bericht door Foroa » 26 jun 2017, 11:00

Bas schreef:
26 jun 2017, 10:15
Het energiebeleid in Vlaanderen/België is inderdaad al jarenlang een schande. Al vind ik dat Tommelein wel een positieve wind probeert te laten waaien. Ik vind het gewoon frappant dat de mensen van de SPA nu op de sociale media zitten te verkondigen dat zij de grote voorvechters van de gezinnen zijn op het gebied van energie, terwijl ze mede verantwoordelijk zijn voor de schuldenput. Een beetje nederigheid vind ik wel op zijn plaats!
Inderdaad, ik zou het eerder collectief gestuntel noemen en ik ken geen enkele politicus die daar trots mag op zijn. Maar inderdaad zijn er veel instanties die aan de mouwen trekken van Tommelein, die zonder centen ook niet veel manoeuvreerruimte heeft en zich vooral moet beperken tot evangelisatie en het afremmen van de VREG en producenten. Zonder te vergeten dat de federale overheid de zaak nog gaat compliceren door taksen te heffen voor federale investeringen (windmolens op zee, Coo ?, ...) en CO2 taks. Die CO2 taks, de vervuiler betaalt, is rijkelijk laat en België kennende, zal die te laat en vooral te geweldig ten tonele verschijnen.

viaviavia
Senior lid

Bericht door viaviavia » 26 jun 2017, 20:48

Bas schreef:
26 jun 2017, 10:15
Het energiebeleid in Vlaanderen/België is inderdaad al jarenlang een schande. Al vind ik dat Tommelein wel een positieve wind probeert te laten waaien.
Toen men zonnepanelen begon te promoten, door middel van GSC's, spraken de believers van de toenmalige coalitie ook van een regering met visie die eindelijk een nieuwe wind door het energielandschap liet waaien. Iemand die de loftromptet over politieker steekt heeft ook een hand in de graaiton of is oerdom.

bruma
Master lid

Bericht door bruma » 26 jun 2017, 21:03

Ba ba ba, dom? misschien is t verhaal van de klok en de klepen wat nog niet zo duidelijk is

Verstuurd vanaf mijn Hi10 met Tapatalk

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 26 jun 2017, 21:55

[mention]viaviavia[/mention] Laten we het wat vriendelijk houden en andere mensen als "oerdom" bestempelen valt daar niet onder denk ik.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

wwfje
Senior lid
Contacteer:

Bericht door wwfje » 02 jul 2017, 11:49

Ik heb een vraag..
Moet ik bij mijn volgende tussentijdse factuur van ecopower nog de turteltaks blijven betalen?

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 02 jul 2017, 13:40

Voor 2017 blijft de regeling geldig, dus als je nog niet betaald hebt voor dit jaar, zal het op de volgende rekening staan.

Of Ecopower moet daar anders over denken ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

waldonk
Master lid

Bericht door waldonk » 02 jul 2017, 14:18

wwfje schreef:
02 jul 2017, 11:49
Ik heb een vraag..
Moet ik bij mijn volgende tussentijdse factuur van ecopower nog de turteltaks blijven betalen?
Ik heb ook een vraag, krijg je een jaarafrekening als je geen of bijna nul verbruik hebt bij Ecopower.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

ivanacke
Master lid

Bericht door ivanacke » 02 jul 2017, 15:05

ik denk dat ecopower daar het best een antwoord op kan geven, hetzij telefonisch of per mail $*
34 Sunpower panelen monokristallijn SPR-E20-327 WHT-327 Wp (11.118 Wp)
Richting is ZWW 40'
Dakhelling 42 *
Omvormer : Delta energy RPI M 10A
installatie sinds 08-02-2016
Assenede Oost-Vlaanderen regio Gent

wwfje
Senior lid
Contacteer:

Bericht door wwfje » 02 jul 2017, 19:04

Een jaarlijkse afrekening krijg je altijd, je moet immers prosumententarief betalen + jaarlijks moet je je standen doorgeven dus als je te veel onder nul gaat ben je dat kwijt!

lennie
Senior lid

Bericht door lennie » 03 jul 2017, 09:44

waldonk schreef:
02 jul 2017, 14:18
wwfje schreef:
02 jul 2017, 11:49
Ik heb een vraag..
Ik heb ook een vraag, krijg je een jaarafrekening als je geen of bijna nul verbruik hebt bij Ecopower.
Ja, ik heb vorige maand toch een afrekening gehad. En ik kreeg zelfs een beetje geld terug: te veel netvergoeding betaald vermoed ik want die is in mijn regio licht gedaald.
17x ET Solar P660250WW 4250 Wp | SMA SB 4000TL 21 | O: 175° | H: 25°

Plaats reactie