persbericht prijzen opslag 2022

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Installatie Land: België

Re: persbericht prijzen opslag 2022

Bericht door DaanW » 10 mei 2017, 18:47

bruma schreef:
10 mei 2017, 09:58
Maar dan zal men uit de pijp moeten komen met echte slimme meters en diensten.
+1
en correcte tarieven om echt rationeel energieverbruik mogelijk te maken.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

blsq1970
lid

Bericht door blsq1970 » 13 mei 2017, 13:20

Tommie1 schreef:
10 mei 2017, 08:53
blsq1970 schreef:
09 mei 2017, 23:44

Aan 4 of 5 cent per kWh ben ik zelfs niet meer bereid om die stroom naar het net te laten gaan.

Vraag me wel af waar ze al die elektrische auto's van gaan laten rijden. :D
Echt, je bent héél goed bezig, denk eens aan het milieu en aan je kinderen (of die van een ander).

ALs je de politici nu bezig hoort, en terug een boost willen geven aan zonnepanelen, dan kan het toch niet anders dan dat ze met een positief verhaal moeten komen.

En dat het net te licht is voor de electrische auto durf ik te betwijfelen.
De overgang zal traag gaan, en tegen dan zullen er nog wel windmolens en panelen bij liggen.
De gemiddelde auto rijdt in België zo'n 15.000km. Je hebt ca 15-20 kWh per 100 km nodig, of zo'n 3000kWh per jaar. Dat zijn 15 paneeltjes per auto....
Koop jij gerust een elektrische auto. Ik ga dit uitstellen tot ik echt niet anders kan. Als er één ding is dat ik wel geleerd heb na de zonnepanelenhistorie dan is het wel dat de overheid niet te vertrouwen is en elk voorstel dat zij doen alleen hen dient.

De overheid is groen zolang de kosten voor anderen zijn (lees de burgers) en de opbrengsten voor hen.

Van mij krijgen ze geen bal. Ik ben bezig met de bouw van een stroommeting netkant, stroommeting zonnepanelen kant en een PLC om alles op en af te trekken. Teveel stroom gaat via een contact naar een weerstand en wordt omgezet in warmte die verdwijnt. Voor die luttele centjes kunnen ze de boom in.
Laatst gewijzigd door blsq1970 op 13 mei 2017, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

blsq1970
lid

Bericht door blsq1970 » 13 mei 2017, 13:28

DaanW schreef:
10 mei 2017, 18:47
bruma schreef:
10 mei 2017, 09:58
Maar dan zal men uit de pijp moeten komen met echte slimme meters en diensten.
+1
en correcte tarieven om echt rationeel energieverbruik mogelijk te maken.
Dus nog duurdere stroom dan nu al het geval is.
Hoeveel gaat die stroom kosten als iedereen elektrisch gaat rijden ? Ik zal het je zeggen : minstens zoveel als nu de benzine/diesel.
Hoeveel rendement heeft een kerncentrale ? 25% 30 % ? Wat met kernafval ? Hoeveel kerncentrales moet je bijzetten.
Geeft een gascentrale geen CO2 ?
Wordt de hele 24 u van een dag als piekperiode beschouwd omdat iedereen zijn auto onmiddellijk aan het net hangt als ie ergens parkeert ?

Weet je, als we allemaal op een tak in een boom gaan wonen en als we moeten kakken alles gewoon op de kop van die onder je zit laten vallen heb je geen energieverbruik en geen vervuiling.

Plaats reactie