NIEUW : Vrije keuze bij digitale meter ?!

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
Passiefzonnen
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: NIEUW : Vrije keuze bij digitale meter ?!

Bericht door Passiefzonnen »

Vooreerst: ik volg dit forum al jaren en ik realiseer mij dat dit forum gedragen wordt door vrijwillige onbezoldigde moderatoren waarvoor niet genoeg dankbaarheid kan aangebracht worden. Ik voel mij in hun plaats aangesproken door bepaalde "uitspraken" van LvA. Per slot van rekening zijn zij de gratis instandhouders van dit forum , waar toch tal van zonnepaneelbezitters zinnige bijdragen van verschillende leveranciers hebben kunnen lezen die uiterst nuttig zijn geweest.
De door LvA aangebrachte elementen zijn echter zeker zeer waardevol en leveren een extra dimensie die in deze energietransitieperiode waarin we verkeren past. Als hij bezitter is van zonnepanelen sedert 2009, zoals hij zegt, dan is het jammer dat hij zijn inzichten niet eerder heeft aangedragen. Maar ze leveren zeker een stevige bijdrage tot het bijsturen van bepaalde inzichten.
Ik geeft ook graag toe dat ikzelf moeite heb om het allemaal te begrijpen want soms gaat het mijn petje te boven maar in zover ik het begrijp kunnen vele zonnepaneelbezitters hun huidige werkwijze van energieverbruik naar de toekomst nog beter optimaliseren. Laat ons daarom, op een voor een leek begrijpbaar niveau, samen denken hoe het nog beter kan, met als uitgangspunt de bijdrage van LvA.
Mijn voorstel: Je zou een nieuw item kunnen creëren met de bijdrage van LvA als basis met bv. als titel "Wat kunnen wij als zonnepaneelbezitters doen om toekomst gericht onze eigen zonneproductie te optimaliseren" (titel moet korter...).
Nu vind je op dit forum op alle mogelijke plaatsen informatie die hiermee te maken heeft maar het zou nuttig kunnen zijn dat dit in een rubriek verzameld zou kunnen worden (met uitsluiting van alle niet ter zake doende bijdragen!!!!).
Lid Zonstraal nr. 83.
32 Bisol BMU -2-233 Wp
Omvormer SMA Tripower 8000TL-10.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus »

Prima idee, al weet ik wel niet wie je met "je" bedoelt?
Ik stel voor dat jij het start opdat het jouw idee is ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Passiefzonnen
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Passiefzonnen »

Dag Janus,

Met "Je" bedoelde ik eigenlijk jij Janus.
De hele energietransitie die ons te wachten staat zal van elk van ons aanpassingen vereisen.
Belangrijk daarin is dat de stem van de kleine zonnepaneelbezitter aan bod komt door onderlinge, gefundeerde, kennis en uitwisseling van inzicht.
Ik wil dat onderwerp wel opstarten al denk ik dat jij, Janus, dat beter kan. Waarmee het ook in de juiste rubriek terecht komt en gevonden kan worden door de beginnende forumgebruiker.
De titel zou kunnen zijn: Hoe optimaliseer ik toekomst gericht mijn zonne-energieproductie.
Volgens mij kan dan de bijdrage van LvA daar dan meteen de start van zijn, eventueel aangevuld met mijn reactie.
Lid Zonstraal nr. 83.
32 Bisol BMU -2-233 Wp
Omvormer SMA Tripower 8000TL-10.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus »

Start jij het maar op hoor. ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Plaats reactie