De Vreg en het elektriciteitstarief 2021 met digitale meter

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
Christiaan
Master lid
Installatie Land: België

Re: De Vreg en het elektriciteitstarief 2021 met digitale meter

Bericht door Christiaan »

JefdeWit schreef:
30 jun 2020, 12:41
Christiaan schreef:
30 jun 2020, 11:56
Maar blijkbaar ook geld genoeg om te investeren. Mag ik het zo stellen dat jij tot de "happy few" behoort die alle kanten uit kan met wat er technisch haalbaar is ? ;-) Maar bedenk toch dat er "many unhappy" zijn voor wie de extra investering in een WP ( en het bijhorend jaarlijks verbruik ) of thuisbatterij niet betaalbaar is. Ik hoop dat de VREG en de politiek hier rekening mee houdt.
Mijn investeringen betalen zich op termijn terug.
....
Na hoeveel jaren zal jouw investering zich terugbetaald hebben ?

Stel je eens volgend theoretisch geval voor .... Iemand ( een koppel ) van rond de 50 jaar wil investeren ( en moet hiervoor een lening aangaan ) en na berekening volgt dat de terugverdientijd 20 jaar zou bedragen. Welke stimulans zou je die persoon of koppel kunnen aanbrengen om toch maar te investeren ? Je zou die persoon of koppel kunnen wijsmaken dat elektriciteit binnen 10 jaar 5 X meer gaat kosten, maar dat lijkt me toch geen eerlijke praktijk ( en blijkbaar wil de VREG dat dan wel op één of andere manier bereiken ).

JefdeWit
Senior lid
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door JefdeWit »

Ik werk niet met theoretische gevallen.
En al helemaal niet voor derden.
Dat is uw hobby.
Christiaan schreef:
30 jun 2020, 13:15
Dat is een vraag waarop geen eenduidig antwoord kan gegeven worden.
Dat hangt gewoon van het soort investering af.

Wanneer was jouw Kangoo EV terugbetaald? Dat is voor alle duidelijkheid een retorische vraag.

Bas
Master lid

Bericht door Bas »

Christiaan schreef:
30 jun 2020, 12:51
Bas schreef:
30 jun 2020, 12:08
Christiaan schreef:
30 jun 2020, 11:56

Oh ja, ben je bereidt extra "piekstroomvergoeding" te betalen telkens je gaat DC laden aan 80 kW ? :D
Wil je aub ophouden met steeds op dezelfde dingen terug te komen? Dingen die hier al meerdere malen uitgelegd zijn?
Waarom reageer je negatief ? Ik ben voorstander van meer DC laadpalen omdat dit het elektrisch rijden zou bevorderen, iets wat we moeten doen om niet na te hinken binnen Europa en hun energietransitie streven. Alleen , netbeheerders gaan dan iets moeten ondernemen om het mid-spanningsnet niet te laten overbelasten, zoals de VREG dat voor het laagspanningsnet tracht te bereiken.

Als ge vindt dat er hierover niets mag geschreven worden, dan mag voor mijn part deze topic afgesloten worden.
omdat jij steeds dezelfde 'argumenten' aanhaalt die al ettelijke keren behandeld en weerlegd zijn. ik vind het nutteloze bladvulling en lees hier liever nuttige en constructieve informatie. jouw tussenkomsten lijken eerder op een persoonlijke hobby omdat je tijd teveel hebt. niemand heeft er iets aan. maak een chit-chat topic aan waar je jouw ballonnetjes kunt oplaten, maar bevuil aub andere topics niet.

Christiaan
Master lid

JefdeWit schreef:
30 jun 2020, 13:38
Ik werk niet met theoretische gevallen.
En al helemaal niet voor derden.
Dat is uw hobby.
Christiaan schreef:
30 jun 2020, 13:15
Dat is een vraag waarop geen eenduidig antwoord kan gegeven worden.
Dat hangt gewoon van het soort investering af.
Heel gewoontjes ... de terugverdientijd van jouw investeringen in zijn totaal ( zonder EV )

Wanneer was jouw Kangoo EV terugbetaald? Dat is voor alle duidelijkheid een retorische vraag.
Ik heb geen probleem om daar op te antwoorden. De terugverdientijd is langer dan wat mij aan jaren leven nog rest, omdat ik a) er weinig km's mee rij, b) ik de batterij huur voor de rest van de levensduur van de wagen.

Of bedoel je of ik een lening moest aangaan voor de aankoop ervan ? Neen. Ook niet voor desgevallen een Tesla, maar die had te weinig kofferruimte en te veel toeters en bellen aan boord. :lol:
Laatst gewijzigd door Christiaan op 30 jun 2020, 14:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Christiaan
Master lid

Bas schreef:
30 jun 2020, 14:08
....
omdat jij steeds dezelfde 'argumenten' aanhaalt die al ettelijke keren behandeld en weerlegd zijn. ik vind het nutteloze bladvulling en lees hier liever nuttige en constructieve informatie. jouw tussenkomsten lijken eerder op een persoonlijke hobby omdat je tijd teveel hebt. niemand heeft er iets aan. maak een chit-chat topic aan waar je jouw ballonnetjes kunt oplaten, maar bevuil aub andere topics niet.
Maar waarom wilt gij nu echt zoveel stof doen opwaaien over dat ene zinneke over de DC snellader. Ik heb het voordien hier in deze topic nog nooit over een DC lader gehad.

Zoals ik het zie is in deze topic reeds alles omtrent VREG en slimme meters besproken geweest, veel constructiefs dan wat persoonlijke zienswijzen verwacht hier ik althans niet meer.

Bas
Master lid

Bericht door Bas »

Christiaan schreef:
30 jun 2020, 14:21
Bas schreef:
30 jun 2020, 14:08
....
Maar waarom wilt gij nu echt zoveel stof doen opwaaien over dat ene zinneke over de DC snellader. Ik heb het voordien hier in deze topic nog nooit over een DC lader gehad.

Zoals ik het zie is in deze topic reeds alles omtrent VREG en slimme meters besproken geweest, veel constructiefs dan wat persoonlijke zienswijzen verwacht hier ik althans niet meer.
gij denkt echt dat hier alles rond u draait blijkbaar...

JefdeWit
Senior lid
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door JefdeWit »

Christiaan schreef:
30 jun 2020, 14:14
Ik heb geen probleem om daar op te antwoorden.
Zoek eens in een goed woordenboek onder de letter 'R'.

wouterk
Senior lid

Bericht door wouterk »

na wat artikels gelezen te hebben zou er inderdaad geen groot probleem zijn moesten er in de toekomst 1.000.000 EV's gespreid opgeladen worden.
µ£
Zonstraal lid 1157

Bas
Master lid

Bericht door Bas »

wouterk schreef:
02 jul 2020, 09:30
na wat artikels gelezen te hebben zou er inderdaad geen groot probleem zijn moesten er in de toekomst 1.000.000 EV's gespreid opgeladen worden.
µ£
Dat siert u :tu: :tu: $*

Plaats reactie