Petitie tegen straling digitale meter

Nieuwe Weetjes, persberichten
Plaats reactie
mabo
Senior lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Petitie tegen straling digitale meter

Bericht door mabo »

electronics schreef:
31 jul 2019, 01:22
mabo schreef:
15 apr 2019, 12:47
Ten opzichte van GSM geven DECT en WiFi veel minder straling af.
GSM zit rond de 2 Watt, afhankelijk hoe dicht je bij een mast zit, hoe dichter bij de mast, hoe kleiner het zendvermogen van je GSM
Dect en WiFi zenden maar een paar miliwatt uit.

In tegenstelling tot waar vele mensen bang van zijn als er een GSM mast in hun buurt geinstalleerd wordt, vermindert dat net de straling voor mensen.
De meeste straling krijg je namelijk van je eigen GSM, en hoe verder je van een mast bent, hoe sterker je GSM zijn zendvermogen opdrijft om een
goede verbinding met de mast op te zetten.
Straling vermindert met het kwadraat van de afstand tot de stralingsbron, en je eigen GSM toestel is de dichtsbijzijnde stralingsbron, die op hoog vermogen uitzend wanneer er geen GSM mast in de buurt is.
De realiteit is toch wel iets meer genuanceerd :

DECT op 10 % van het standaard vermogen ( instelbaar ) is toch wat u bedoelt, maar er zijn heel weinig mensen die dit aanpassen naar veilig vermogen.
( bereik binnenshuis van maximaal 15 meter !!!! ) Blijkbaar wordt er in de handleiding hiervoor gewaarschuwd door sommige DECT fabricanten ( KANKER !!!! )
Waar haalt u het dat wifi maar enkele milliwatts uitzend ????????????
Mijn gebuur op 25 meter ( open bebouwing ) zendt wel wifi uit met minimum 3 WATT...!!!
Ik hoop dat ik in huis steeds onder de 0,5 watt blijf ... maar omdat ik daar niet zeker van ben staat ie 's nachts altijd UIT.
En om de wifi van de gebuur tegen te houden heb ik nog steeds metalen rolluiken, en metaal in de muren .

Er wordt de laatste 20 jaren toch veel te onvoorzichtig omgegaan met EMR..

Vanwege een ( blijkbaar ) zeer oude electronica rot...
groetjes aan iedereen

Je moet dringend eens de ETSI standaarden lezen, de vermogens die U aanhaalt zijn verre van correct

Als Uw gebuur WiFi uitzend met een vermogen van 3 Watt, is hij zwaar illegaal bezig, en kan U best klacht indienen bij BIPT
https://wlan1nde.wordpress.com/2014/11/ ... ower-etsi/

Ook het door U aangegeven vermogen voor dect is totaal incorrect
https://en.wikipedia.org/wiki/Digital_E ... unications

tobias
junior lid

Bericht door tobias »

Daarjuist Fluvius aan de lijn gehad als reaktie op m'n klacht/vraag die ik online gesteld had.Een digitale meter met kabel die waarschijnlijk in 2023 op de markt komt zou altijd betalend zijn (88 euro ).Dus met andere woorden ik zal de digitale meter die ze half januari zouden komen plaatsen weigeren en zal pas een digitale meter laten installeren wanneer de digitale meter met kabel op de markt komt.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus »

Op eigen kosten dan?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

dyckie
Senior lid
Installatie Land: België

Bericht door dyckie »

tobias schreef:
02 jan 2020, 19:16
Daarjuist Fluvius aan de lijn gehad als reaktie op m'n klacht/vraag die ik online gesteld had.Een digitale meter met kabel die waarschijnlijk in 2023 op de markt komt zou altijd betalend zijn (88 euro ).Dus met andere woorden ik zal de digitale meter die ze half januari zouden komen plaatsen weigeren en zal pas een digitale meter laten installeren wanneer de digitale meter met kabel op de markt komt.
Zal toch niks helpen deze te weigeren want alle zonnepaneel eigenaars moeten tegen eind 2022 een digitale meter hebben hangen. staat in het besluit. Als u een iphone gebruikt zit u ook al met 1,6 watt/kg aan straling. Dus denk maar eens na met als u dit wilt aanhalen voor straling digitale meter want dat zal echt niet helpen of staat u de hele dag lang u elektriciteitsmeter zodat u deze straling constant op u heeft. Denkt toch eens allemaal na voordat je over straling van digitale meter begint. Dan moet je ook geen gsm gebruiken en op zak hebben want dan heb je de hele tijd ook straling op u lichaam. Dus u weigering in januari zal maar voor korte duur zijn vrees ik.
Met vriendelijke groeten,

Dyckie

HvdW
lid
Installatie Land: Nederland

Bericht door HvdW »

Lees dit eens: RIVM stralingsbelasting.

Of kijk op het kennisplatform.

De grootste stralingsbelasting komt uit je eigen gedachten.
$*

tobias
junior lid

Bericht door tobias »

janus schreef:
03 jan 2020, 00:07
Op eigen kosten dan?
ja

tobias
junior lid

Bericht door tobias »

dyckie schreef:
03 jan 2020, 12:03
tobias schreef:
Zal toch niks helpen deze te weigeren want alle zonnepaneel eigenaars moeten tegen eind 2022 een digitale meter hebben hangen. staat in het besluit. Als u een iphone gebruikt zit u ook al met 1,6 watt/kg aan straling. Dus denk maar eens na met als u dit wilt aanhalen voor straling digitale meter want dat zal echt niet helpen of staat u de hele dag lang u elektriciteitsmeter zodat u deze straling constant op u heeft. Denkt toch eens allemaal na voordat je over straling van digitale meter begint. Dan moet je ook geen gsm gebruiken en op zak hebben want dan heb je de hele tijd ook straling op u lichaam. Dus u weigering in januari zal maar voor korte duur zijn vrees ik.

Voor minstens een jaar toch.

tobias
junior lid

Bericht door tobias »

dyckie schreef:
03 jan 2020, 12:03
tobias schreef:

iphone heb ik niet en zoja dan is dit mijn keuze.

Plaats reactie