terugdraaiende teller

Post hier al uw vragen over financiën. Belastingen, leningen etc.
Plaats reactie
andy666
lid
Installatie Land: België

terugdraaiende teller

Bericht door andy666 » 09 apr 2019, 10:06

Gisteren bezoek gehad van iemand van Izen ivm een groepsaankoop.
Deze verkoper zei dat het nu zeker is dat nieuwe installaties tot eind 2020 nog minstens 15 jaar kunnen genieten van een terugdraaiende teller.

Is dit nu echt helemaal zeker?

Hoe zit dit dan concreet voor mijn situatie? Levering en installatie zou ergens tussen half juni en begin julli zijn maar begin juli is ook de startdatum voor de installatie van de nieuwe digitale meters.
Ga ik dan eerst nog mijn tweevoudige meter moeten laten omschakelen naar een enkelvoudige en laten ze mij daarna gerust? Of ga ik dan een paar weken/maanden daarna toch een digitale meter krijgen? En hoe zit het dan met de terugdraaiende teller bij een digitale meter? Of kan ik beter een paar weken wachten en ineens voor een digitale meter gaan?

Sowieso wil ik GEEN zonnepanelen plaatsen zonder dat ik zeker ben dat ik nog minstens 15 jaar van een terugdraaiende teller (of gelijkwaardig door berekening via digitale meter) kan genieten.

Alvast bedankt!

ErikDD
Moderator
Moderator
Contacteer:

Re: terugdraaiende teller

Bericht door ErikDD » 09 apr 2019, 10:36

100% zeker is het nog niet omdat de VREG (of een andere partij) nog een rechtszaak zou kunnen beginnen tegen de beslissing van de Vlaamse regering.
Dat kan je dus niet helemaal uitsluiten, maar het decreet is alleszins goedgekeurd (en krijgt dus kracht van wet na publicatie in het staatsblad).
In principe zouden nieuwe installaties na 1 juli in aanmerking komen voor de installatie van een digitale meter, waarbij je kan kiezen of je enkelvoudig of dag/nacht tarief wilt hebben. Het zal van de planning van uw netbeheerder afhangen of je al dan niet direct al een digitale meter gaat krijgen.
Best eens navragen bij uw netbeheerder dus.
Zonstraal VZW : ZONNE-energie, het is ONZE energie.
www.zonstraal.be/vzw

andy666
lid

Re: terugdraaiende teller

Bericht door andy666 » 09 apr 2019, 12:58

Bedankt voor het antwoord!
Ik heb net een mailtje naar intergem gestuurd :-)

Plaats reactie