Analoge meter tarief wisselen

Post hier al uw vragen over financiën. Belastingen, leningen etc.
Plaats reactie
Amaducias
junior lid
Installatie Land: België

Analoge meter tarief wisselen

Bericht door Amaducias »

Beste mensen

Ik heb door dat hele deblacle met die digitale meter mijn tariefwissel niet durven doorvoeren (en terecht zo blijkt) zo heb ik nog een oude meter van de jaren 80 die helaas met dag en nacht tarief werkt.

Ik foefel wat met mijn verbruiksapparaten (warmtepomp wat lager tijdens de nacht etc) zodat het gros van het verbruik overdag plaatsvindt.
Nu moet ik hiervoor toch wat meer comfort inboeten dan ik wens, en zeker tijdens de weekends.

Ik zie nu echter dat Fluvius op hun site het volgende neerpent:
Krijg ik bij een tariefwissel – van dag/nachttarief (tweevoudig) naar enkel tarief – automatisch een digitale meter?
Ja, normaal vervangen we dan automatisch je klassieke elektriciteitsmeter door een digitale. Maar omdat de plaatsing van digitale elektriciteitsmeters on hold staat tot april 2021, doen we voorlopig een tariefwissel op je klassieke meter. Bij de aanvraag staat op je offerte nog wel 'tariefwissel met metervervanging' vermeld, maar jouw klassieke elektriciteitsmeter blijft dus wel staan.

Dus ik kan nu toch van tarief wisselen zonder dat ze mijn meter veranderen. Echter vraag ik me af of ze me nadien kunnen verplichten om na april meteen die digitale meter te komen installeren?

Iemand ervaring of meer info hierover?
dyckie
Senior lid

Re: Analoge meter tarief wisselen

Bericht door dyckie »

Je moet ook nadenken van als ik nu een afspraak maak wanneer kom ik dan in de planning. Nog voor 1 april of pas na 1 april want je zit nu kort bij 1 april en je weet niet hoe vol de planning bij Fluvius is.
Amaducias
junior lid

Bericht door Amaducias »

dyckie schreef: 21 mar 2021, 11:38 Je moet ook nadenken van als ik nu een afspraak maak wanneer kom ik dan in de planning. Nog voor 1 april of pas na 1 april want je zit nu kort bij 1 april en je weet niet hoe vol de planning bij Fluvius is.
Klopt, maar ik lees nergens dat de uitrol al meteen zou starten vanaf 1 april, ik ben dus benieuwd of dat wel zal doorgaan, ik heb helaas nu pas gezien dat ik die wissel kon doen anders had ik hier een tijd terug voor gekeken, maar ik zal morgen eens bellen, als ik interessante info verkrijg zal ik het nog weten te posten.
Amaducias
junior lid

Bericht door Amaducias »

Voor de geïnteresseerden, volgens Fluvius is het geen probleem om te wisselen zonder het krijgen van digitale meter.

Ze hebben mij midden april ingepland en heb bevestiging gekregen van 2 verschillende personen dat het geen probleem vormt om op de huidige meter een wijziging te doen, ook al zijn we midden april.

Nu ben ik benieuwd wat de technieker zal zeggen wanneer hij hier is.
bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma »

Hou ons op de hoogte
dawai
lid

Bericht door dawai »

Zelfde situatie hier, zeer interessant die wijziging op de fluvius website FAQ, maar is het wel te vertrouwen?
Het klimaat dat ze zelf veroorzaakt hebben van een compleet wantrouwen in regeringen, VREG en energiemaatschappijen zorgt hiervoor natuurlijk...

Hou ons op de hoogte idd!
viperam
junior lid

Bericht door viperam »

interessant , ik volg het hier.
zit ook met analoge dag-en nacht meter...
Amaducias
junior lid

Bericht door Amaducias »

FAQ is nogmaals aangepast. Nu spreken ze al van tot en met juli tariefwissels te doen zonder plaatsing van digitale meter :)

Dinsdag passeren ze bij mij, ik laat iets weten nadien.

Krijg ik bij een tariefwissel – van dag/nachttarief (tweevoudig) naar enkel tarief – automatisch een digitale meter?
Ja, normaal vervangen we dan automatisch je klassieke elektriciteitsmeter door een digitale. Maar omdat de plaatsing van digitale elektriciteitsmeters on hold staat tot en met 1 juli 2021, doen we voorlopig een tariefwissel op je klassieke meter. Bij de aanvraag staat op je offerte nog wel 'tariefwissel met metervervanging' vermeld, maar jouw klassieke elektriciteitsmeter blijft dus wel staan.
Janvano
junior lid

Bericht door Janvano »

Ik heb gisteren gebeld naar Fluvius en daar is mij bevestigd dat een tariefwissel van dubbel tarief naar enkel tarief op de oude terugdraaiende meter mogelijk is ZONDER plaatsing van een digitale meter.
Ik heb meteen mijn aanvraag ingediend en als voorwaarde de vermelding in hun FAQ meegestuurd.
11220 Wp - 34 x Axitec Blackpremium 330 Wp - SMA Sunny Tripower 10.0 - -30° Z - helling 43°
Amaducias
junior lid

Bericht door Amaducias »

voilà tariefwissel is gebeurd, geen digitale meter geplaatst.

De technieker vertelde me overigens dat hij intern te horen gekregen heeft om geen digitale meters te plaatsen voor alle zonnepaneelinstallaties die dateren van voor 2021 die een tariefwissel vragen en nog geen digitale meter hebben.
Plaats reactie

Terug naar “Financiële aspecten”