budgetmeters vervangen

Post hier al uw vragen over financiën. Belastingen, leningen etc.
Plaats reactie
Danny268
junior lid
Installatie Land: België

budgetmeters vervangen

Bericht door Danny268 » 30 mei 2019, 09:24

Hallo ,

in het huis dat we pas hebben gekocht zijn budgetmeters geplaatst die niet kunnen terugdraaien.
1 x enkel nacht tarief ( elektrische VW )
1 x dubbel tarief

omdat onze plannen zijn om zonnepanelen te plaatsen , moeten deze meters zoizo eruit en waarschijnlijk een 1 enkelvoudige meter in de plaats.

Ik heb bij de netbeheerder Fluvius geinformeerd wat de kosten zouden zijn , maar dat kunnen zij helaas nog niet melden ( huis is nog niet beschreven bij notaris , dus zijn nog niet de echte eigenaars ).

Heeft iemand hier ervaring met zo'n situatie en de kosten ?

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Re: budgetmeters vervangen

Bericht door YveST3 » 30 mei 2019, 10:33

In geval van zonnepanelen is Fluvius verplicht en dit gratis uw budgetmeter te vervangen door een terugdraaiende meter, in uw geval een dag en nachtmeter.
Wil je nadien veranderen van dubbel meter naar enkel meter kost het iets van € 10 als administratie kosten.

Van Fluvius site:
Vanaf juli 2019 plaatsen we enkel nog digitale meters voor elektriciteit en gas. Wie bouwt of verbouwt en een nieuwe elektriciteits- of gasmeter aanvraagt, krijgt vanaf dan automatisch een digitale meter. Op langere termijn krijgen alle gezinnen en kleinere bedrijven zo’n digitale meters.   

Bij eigenaars van zonnepanelen en gezinnen met een budgetmeter vervangen we de meters in de komende jaren gratis. We laten je altijd vooraf weten wanneer we bij je langskomen voor zo’n vervanging.
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°helling - 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

Danny268
junior lid

Bericht door Danny268 » 30 mei 2019, 10:46

dat zou leuk zijn

de verkoper van zonnepanelen die bij ons kwam zien , zij ons dat we pech hadden .
de vervanging van budgetmeters zou duur zijn

een meevaller mag altijd , want we hebben nog heel wat extra kosten in het huis gevonden

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 30 mei 2019, 11:27

Een paar jaar terug de vraag gesteld bij Eandis.
Ouderlijk huis in de verhuur en blijkbaar slechte betalers, ook naar de energieleveranciers, waardoor je na de huurovereenkomst tot de vaststelling komt dat er een budget meter hangt.
Ik ken de prijs niet meer maar draait nooit terug en vervanging was redelijk duur en werd ons afgeraden als je het huis in de verhuur zet.
Indien ik me niet vergis spraken ze van boven de 500€ excl.

Plaats reactie