PVcalc - berekening van je dag-, maand-, en jaaropbrengst

Post hier over interessante websteks
Plaats reactie
thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Installatie Land: België
Contacteer:

Re: PVcalc - berekening van je dag-, maand-, en jaaropbrengst

Bericht door thomasb »

SBF schreef: 07 jun 2021, 00:27
thomasb schreef: 06 jun 2021, 21:30 Proximus heeft beslist om hun hosting (Skynet) stop te zetten, en dit zonder enige verwittiging :td: :td: :td: . Van de ene dag op de andere waren PVdiary en PVcalc niet meer bereikbaar.
Ik ga niet beweren dat het een topcommunicatie was, maar ik heb wel een mail hierover ontvangen in Feb dit jaar:
Beste eigenaar van v***t.net,

Je geniet momenteel gratis van je domeinnaam v***t.net. Vanaf 1 april 2021 zal deze gratis service stopgezet worden. Als je je domeinnaam graag wilt behouden raden we je aan deze onder te brengen bij een andere leverancier van domeinnamen (bvb. OVH, COMBELL, …).

...
Ja, die mail heb ik ook gekregen. Maar daar spraken ze enkel over mijn domain-naam b***s.net , maar niet over mijn hosting en ook niet over de domain users.skynet.be/betberge.
SBF
Senior lid
Contacteer:

Bericht door SBF »

thomasb schreef: 07 jun 2021, 12:37 Ja, die mail heb ik ook gekregen. Maar daar spraken ze enkel over mijn domain-naam b***s.net , maar niet over mijn hosting en ook niet over de domain users.skynet.be/betberge.
Je hosting is volgens mij niet weg (bij mij toch niet) - je kan er alleen niet meer aan via users.skynet.be/betberge
Probeer eens met de code die je origineel gekregen hebt bij je aansluiting: 2 letters en 6 cijfers als in fa123456
Dus users.skynet.be/fa123456
Zo kan ik er nog op...
Nogmaals, het is geen manier van werken/communiceren.
Afbeelding
Yet another tool to read power production of SMA® solar/battery inverters
Nu op GitHub
thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Contacteer:

Bericht door thomasb »

Jouw hosting zal ook verdwijnen ;-( Ze doen dit blijkbaar gefaseerd.

Ik was een van de eerste 100 DSL gebruikers in België (testproject ALcatel-Belgacom lang geleden), vandaar dat mijn gebruikersnaaam "betberge" waas. Pas later hebben ze dit bij nieuwe gebruikers aangepast na fa123456.

Groetjes, Thomas
bpieters
lid

Bericht door bpieters »

mooi dat PVCalc terug online is :)

ik had nog een bookmark naar http://users.skynet.be/betberge.... die was kapot.

Top!
Heras
junior lid

Bericht door Heras »

@thomasb Is er een manier om pvcalc te gebruiken wanneer je installatie is overgedimensioneerd? Ik heb 7140 wattpiek liggen op een 5kVa omvormer. Mijn grafiek wordt dus afgetopt maar dit is niet terug te vinden in pvcalc.
thomasb
VZW erelid
VZW erelid
Contacteer:

Bericht door thomasb »

Heras schreef: 23 sep 2021, 12:16 @thomasb Is er een manier om pvcalc te gebruiken wanneer je installatie is overgedimensioneerd? Ik heb 7140 wattpiek liggen op een 5kVa omvormer. Mijn grafiek wordt dus afgetopt maar dit is niet terug te vinden in pvcalc.
Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Voor de daggrafiek zou dit nog lukken, maar voor de gemiddelde maandwaarden in de tabel vanonder is dit niet zo eenvoudig. Voor deze waarden gebruik ik het "gemiddelde aantal verwachte zonuren" als percentage van de lengte van de hele dag. Dit maakt dat het dan nooit zou aftoppen bij de berekening van de verwachte opbrengst. Maar idd, zou handig zijn. Moet er nog eens over nadenken...
Groetjes, Thomas
Plaats reactie

Terug naar “Interessante websteks”