Thuis batterij interssant of niet Onderwerp is opgelost

Nu het belang aan batterij opslagsystemen, met de komst van nieuw tarieven, aan belang toeneemt, een aparte rubriek voor batterijsystemen.
Plaats reactie
bweetle
Installatie Land: België

Thuis batterij interssant of niet

Bericht door bweetle »

Beste,

Ik heb een installatie :
Initiële datum in dienst 14/10/2009
Totaal piekvermogen 17 zonnepanelen 4,600(kWp)
1 SMA omvormer sunnyboy

Met heel de problematiek rond de terugdraaiende teller en volgend jaar tarief dat wordt bepaald aan de hand van wanneer je het meeste gaat verbruiken wat in mijn geval de piekuren ('s avonds) zal zijn denk ik er aan om dit jaar batterijen te installeren.

Wat is jullie voorstel ?
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Thuis batterij interssant of niet

Bericht door janus »

Kijk eerst eens wanneer je het meeste verbruik en wacht nog even af tot alle details bekend zijn.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tommie1
Senior lid

Bericht door Tommie1 »

Mijn inschatting is dat een batterij van ca 4 kWh je ca 100-150€ per jaar kan besparen.

De vraag is wat je dan wil investeren? Ik zou daar dan maximaal 1000€ voor over hebben, en ik weet dat ze veel duurder zijn.
furax
lid

Bericht door furax »

Volgens mij haalt een batterij nog niet veel uit alleen in de zomer om de avond en nacht door te komen maar op winterdagen krijg je de batterij nog geen eens opgeladen met de opbrengst van de zonnepanelen. En ze zijn nog veel te duur tov de tijd dat ze meegaan. En nu ze weer subsidies gaan geven zullen de prijzen ook weer de lucht ingaan.
Plaats reactie

Terug naar “Batterij opslagsystemen”