injectielimiet van 60%

Nu het belang aan batterij opslagsystemen, met de komst van nieuw tarieven, aan belang toeneemt, een aparte rubriek voor batterijsystemen.
Plaats reactie
Christiaan
Master lid
Installatie Land: België

Re: injectielimiet van 60%

Bericht door Christiaan »

Techre schreef: 07 nov 2020, 23:34 Misschien hebben ze synergrid zo ver kunnen krijgen om het ok te vinden om af te schakelen ipv terug te regelen.
Je moet weten dat Synergrid alleen maar toestellen in zijn lijst opneemt. Als ik me niet vergis testen ze zelfs de toestellen niet maar gaan ze ervan uit dat de conformiteitstest die de producent bij zijn aanvraag voorlegt in alle eerlijkheid werd uitgevoerd.

Met "terug regelen" heeft de ENS op zich niets te maken. De ENS kan alleen maar meten en afschakelen. Dat "regelen" van vermogen , spanning en fazeverschil tussen openbaar net en de wisselspanning die door de omvormer wordt gegenereerd is een taak van de omvormer zelf. Je kan omvormer en de al dan niet ingebouwde ENS als twee aparte delen beschouwen die met mekaar niets te maken hebben. Het belangrijkste ( enigste) doel van de ENS is om de eigen productie vanuit de zonnepanelen effectief zo snel als mogelijk van het net af te schakelen als het net zelf zou uitvallen - bijvoorbeeld als men de stroom in de laagspanningscabine zou uitschakelen. Dat is vooral bedoeld voor de veiligheid van het personeel dat op dat moment werken aan het net moet uitvoeren.

Ik heb vroeger hier ( lang geleden ) op het forum al eens beschreven hoe de omvormer te werk gaat om zijn eigen wisselspanning met het net te synchroniseren. Ik vind dat helaas voor 't ogenblik niet meer terug. Dat "regelen" is iets wat iedere net-injecterende omvormer moet kunnen en zal doen, en de ENS is de politieagent die controleert of de omvormer niet buiten de schreef gaat. :-)
Plaats reactie

Terug naar “Batterij opslagsystemen”