Premie Batterijsysteem 60% injectielimiet

Nu het belang aan batterij opslagsystemen, met de komst van nieuw tarieven, aan belang toeneemt, een aparte rubriek voor batterijsystemen.
Plaats reactie
PieF
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.
Installatie Land: België

Re: Premie Batterijsysteem 60% injectielimiet

Bericht door PieF »

Was het eigenlijk niet de bedoeling dat net het deel dat nu afgetopt wordt in de batterij gestoken wordt?
15x Sunpower 300 Black
1x Fronius IG plus 50
H=45° O=230°

Zonstraal VZW lid nr. 24
B0B0
lid

Bericht door B0B0 »

PieF schreef: 09 jun 2021, 17:01 Was het eigenlijk niet de bedoeling dat net het deel dat nu afgetopt wordt in de batterij gestoken wordt?
Daar is mijn batterij te dom voor of verkeerd ingesteld... Zou me er nog eens in moeten verdiepen of ik kan instellen om later te beginnen met herladen van de batterij

Greetz B0B0
KoenSc
junior lid

Bericht door KoenSc »

Art. 13.Dit besluit treedt in werking op de datum van de bekendmaking ervan in het Belgisch Staatsblad. Artikel 7.14.1, §2, eerste lid, van het Energiebesluit van 19 november 2010, zoals gewijzigd bij artikel 10, 4°en 10°, van dit besluit, is voor het eerst van toepassing op premie-aanvragen vanaf 1 april 2021.

Dit staat in het besluit van de Vlaamse Regering dat het Energiebesluit wijzigt.
Ik denk dat het voorlopig nog niet in het staatsblad verschenen is. Maar als dat gebeurt, wordt de 60% voor de installaties van voor 1 april dus bevestigd...
Of iemand dat ooit gaat controleren is een andere vraag 😉
rp4172
lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door rp4172 »

""""""""
Art. 13.Dit besluit treedt in werking op de datum van de bekendmaking ervan in het Belgisch Staatsblad. Artikel 7.14.1, §2, eerste lid, van het Energiebesluit van 19 november 2010, zoals gewijzigd bij artikel 10, 4°en 10°, van dit besluit, is voor het eerst van toepassing op premie-aanvragen vanaf 1 april 2021.

Dit staat in het besluit van de Vlaamse Regering dat het Energiebesluit wijzigt.
Ik denk dat het voorlopig nog niet in het staatsblad verschenen is. Maar als dat gebeurt, wordt de 60% voor de installaties van voor 1 april dus bevestigd...
Of iemand dat ooit gaat controleren is een andere vraag 😉
""""""""""""

De 60% regel wordt zeker niet bevestigd want deze wordt opgeheven na publicatie in het Staatsblad..

Uiteraard wijzigen de premies zoals voorzien door de wijziging van artikel 10, 4° en 10° voor premieaanvragen vanaf 1 april 2021.

Maar de opheffing van de injectielimiet wordt geregeld door 10°van het nieuwe nog te publiceren besluit:
"in paragraaf 3, tweede lid, wordt punt 5° opgeheven;" Zonder enige voorwaarde of beperking: voor of na 1 april doet er niet toe.

Na opheffing valt er dan niets meer te controleren in verband met injectie. Namelijk opgeheven en dus niet meer van toepassing.
B0B0
lid

Bericht door B0B0 »

Benieuwd of die plubicaties dan nog snel gaan volgen...
De panelen premie is toch al onderweg normaal 😅

Greetz B0B0
KoenSc
junior lid

Bericht door KoenSc »

Ik denk toch dat je het wijzigingsbesluit nog eens op nieuw moet lezen. Het zegt echt wel duidelijk dat de injectielimiet geschrapt wordt. Maar dat dit slechts van toepassing is op de premieaanvragen vanaf 1/4. Voor de premieaanvragen van voor 1/4 blijft de injectielimiet dus gelden (en ook de premiebedragen van toen).
Mvg,
Koen
Plaats reactie

Terug naar “Batterij opslagsystemen”