Snel of traag laden?

Alles over de elektrische wagen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stefan T
lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jun 2013, 15:01
Installatie Land: Maak keuze

Snel of traag laden?

Bericht door Stefan T »

Ik las dat bij sneler laden, de laadverliezen kleiner zouden zijn? Zeker als je DC kan laden omdat
er dan geen omvorming nodig is ? Maar dat supersnel laden is dan weer niet goed voor de batterij?
Een dilemma dus?

Gebruikersavatar
janus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 13730
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:39
Installatie Land: Ander
Locatie: Ten zuiden van antwerpen
Sponsor ons: [img]https://www.paypalobjects.com/nl_NL/NL/i/btn/btn_donate_SM.gif[/img]
Contacteer:

Re: Snel of traag laden?

Bericht door janus »

En hoe kan je dan DC laden?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Gebruikersavatar
Stefan T
lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 12 jun 2013, 15:01
Installatie Land: Maak keuze

Re: Snel of traag laden?

Bericht door Stefan T »

DC laden = snelladen met Chademo stekker à 50 kW bvb

Gebruikersavatar
janus
Site Admin
Site Admin
Berichten: 13730
Lid geworden op: 04 mar 2009, 22:39
Installatie Land: Ander
Locatie: Ten zuiden van antwerpen
Sponsor ons: [img]https://www.paypalobjects.com/nl_NL/NL/i/btn/btn_donate_SM.gif[/img]
Contacteer:

Re: Snel of traag laden?

Bericht door janus »

Dan staat de omvormer in de garage, ik zie het verschil niet zo ù%
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Gebruikersavatar
bruma
Master lid
Berichten: 2854
Lid geworden op: 20 mei 2013, 14:09
Installatie Land: Maak keuze

Re: Snel of traag laden?

Bericht door bruma »

Zolang er geen DC uit een stopcontact komt is er een omvormer. Elke stap in het laadproces heeft draden en die hebben een ohmse weerstand (=verliezen). Hoe groter de stroom (laadvermogen) hoe groter de verliezen. Thuislanden aan een betaalbare aansluiting zou je +/- 17% moeten tekenen volgens een BEV gebruiker. (Wat de BEV boordcomputer als verbruik aangeeft versus wat je aan de eli producent moet betalen). Wat de % verhouding aan een 50, 150 of 350 kW lader is ben ik nog niet te weten gekomen.

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk

Plaats reactie