Nissan Leaf in gebruik genomen

Alles over de elektrische wagen
bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Nissan Leaf in gebruik genomen

Bericht door bruma » 13 jun 2016, 19:24

Waterstof is geen energie maar een energiedraget. I dien je het efficient wil produceren dan maak je het uit aardgas. Vandaar dus de lobby om meteen op aardgas te rijden. Mocht men erin slagen om op een efficiente manier waterstof te produceren uit op dat moment overtollige groene energie (stroom) dan kan het een kans maken.
Echter de lobbymachine draait enorm

Sent from my D6000 using Tapatalk

bartd
lid

Bericht door bartd » 13 jun 2016, 22:40

ivob schreef:Volgens de vertegenwoordigers van de transportsector (zaten aan dezelfde tafel) zal e-vervoer een niche markt blijven en
nooit mainstream worden. Zelf leggen ze hun eieren bij waterstof te weken.
Ook de fiat baas gelooft er niet in.
http://www.zerauto.nl/2016/06/08/fiat-c ... -toekomst/

Ook Toyota gelooft meer in waterstof.
Zwaar vervoer zie ik trouwens ook nooit volledig elektrisch rijden. Om nog maar te zwijgen over schepen en vliegtuigen.

jostroo
Installatie Land: België

Bericht door jostroo » 18 jun 2016, 20:53

Rij net zelf 4 maanden met de nieuwe nissan Leaf 30 kWh. Haal een rendement van 12,8 kWh per 100 km. Hoop er nog meer uit te halen. Heb voor 4800 kWh zonnepanelen gelegd om mijn volledige elektriciteitsverbruik te dekken. Rijd ongeveer 12000 km per jaar. Wat tegenvalt bij de Leaf is het online bijhouden van mijn gegevens. Niet al mijn kilometers worden bijgehouden... Gelukkig houd ik het zelf nog met pen en papier bij. Verder vreet de auto energie op de snelweg. You+nissan belooft me dat ik tot in Beveren-Waas ( dicht bij Antwerpen) raak in één ruk ( gepland voor oktober). Maar heb naar Brugge heen en weer op de snelweg 80 km gereden aan 105/110 km per uur. Ik had nog één blokje en twee rode over. Daarmee raak ik dus mijn 143 km niet ver... Iemand hiermee ervaring?

jeroen beeckx
Master lid

Bericht door jeroen beeckx » 18 jun 2016, 23:37

bruma schreef:Waterstof is geen energie maar een energiedraget. I dien je het efficient wil produceren dan maak je het uit aardgas. Vandaar dus de lobby om meteen op aardgas te rijden. Mocht men erin slagen om op een efficiente manier waterstof te produceren uit op dat moment overtollige groene energie (stroom) dan kan het een kans maken.
Echter de lobbymachine draait enorm

Sent from my D6000 using Tapatalk
Waterstof kan je zelfs vanuit aardolie produceren, vandaar de lobby...
Ik dacht de energie efficiëntie maar de helft bedraagt tot puur elektrisch...
Jeroen Beeckx
ZonLicht Bvba - Energie uit de Zon
SMA Advance Installer
SolarEdge Certified Installer
2520 Emblem
http://www.zonlicht.net

jeroen beeckx
Master lid

Bericht door jeroen beeckx » 18 jun 2016, 23:39

jostroo schreef:Rij net zelf 4 maanden met de nieuwe nissan Leaf 30 kWh. Haal een rendement van 12,8 kWh per 100 km. Hoop er nog meer uit te halen. Heb voor 4800 kWh zonnepanelen gelegd om mijn volledige elektriciteitsverbruik te dekken. Rijd ongeveer 12000 km per jaar. Wat tegenvalt bij de Leaf is het online bijhouden van mijn gegevens. Niet al mijn kilometers worden bijgehouden... Gelukkig houd ik het zelf nog met pen en papier bij. Verder vreet de auto energie op de snelweg. You+nissan belooft me dat ik tot in Beveren-Waas ( dicht bij Antwerpen) raak in één ruk ( gepland voor oktober). Maar heb naar Brugge heen en weer op de snelweg 80 km gereden aan 105/110 km per uur. Ik had nog één blokje en twee rode over. Daarmee raak ik dus mijn 143 km niet ver... Iemand hiermee ervaring?
Onze 4,5 jaar oude Leaf Vervangen door een nieuw model 30kWh. Toch gigantisch verschil in actieradius.
Maar inderdaad snelweg vreet...
160-170km aan 90-100km/h lukt toch.

Mvg
Jeroen Beeckx
SMA Advance Installer
2520 Emblem

stegero
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door stegero » 19 jun 2016, 08:26

Als ik tegen 90-100km/u op de autostrade moet snorren, dan vreet ik mijn kas op. Zeker weten.
Wij dachten eraan onze Prius te vervangen door een electrische, wegens overschot van electriciteit, maar zijn ervan afgestapt.
Het is opnieuw een Prius geworden.OKE, ik weet het, niet al te ecologisch, maar hij rijdt zalig.
Afwachten wat de kleine Tesla gaat bieden, ALS hij ooit geproduceerd wordt. Ik vrees dat het een tweede L&H gaat worden (luchtkasteel).
Musk heeft wel ongeveer 400.000.000€ gratis bijgetankt. Slimme marketing.
Lid nr 47 van zonstraal.be/vzw
Power to the people!

jeroen beeckx
Master lid

Bericht door jeroen beeckx » 19 jun 2016, 10:19

Ik zie een elektrische auto vooraal voor de lokale verplaatsingen, maximaal 75km in de omtrek.

Zelfs wanneer je hem koopt als 2de wagen, doe je er 99% van de verplaatsingen mee.

Nét voor de korte afstanden is het ecologische voordeel waanzinnig, daar de koude motor niet moet worden gestart.

Wij hebben een samenaankoop gedaan en 5 Nissan Leafs gekocht. Quasi overal wordt de dieselwagen nog één keertje in de maand gestart.

De fiets blijft uiteraard ecologischer, maar de timing met 3 kids laat dat niet altijd toe.

Mvg
Jeroen Beeckx
SMA Advance Installer
2520 Emblem

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 19 jun 2016, 10:21

stegero schreef:Afwachten wat de kleine Tesla gaat bieden, ALS hij ooit geproduceerd wordt. Ik vrees dat het een tweede L&H gaat worden (luchtkasteel)
Als er vraag is naar een half miljoen voertuigen met een productiewaarde van pak hem beet 20k dan is de vraag niet of, maar wanneer deze auto in productie gaat.
SolarEdge gecertificeerd dealer

stegero
VZW erelid
VZW erelid

Bericht door stegero » 19 jun 2016, 10:31

Japio,

als hij inderdaad in de showroom staat, ga ik er zeker 1 kopen, vooral als hij rijdt zoals zijn grote broer, het model S.
Maar wie wacht vandaag de dag op een wagen die misschien geleverd gaat worden in 2018 (Europa) en niet vergeten, Tesla staat nog steeds in het rood, ondanks het succes van de dure S.
Model 3 is tot op heden nog steeds een concept-car. En daar zijn er al veel van gemaakt. Concepten die nooit de baan hebben gezien.

Hopelijk krijg ik ongelijk ;-)
Lid nr 47 van zonstraal.be/vzw
Power to the people!

viaviavia
Senior lid

Bericht door viaviavia » 25 jun 2016, 22:47

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 25 jun 2016, 23:09

Wouw! Zit dat daar nog in de testfase? Lopen ze daar even achter zeg. Concept is bijna 90 jaar oud. Toen noemden ze het hier gewoon een trolley.

viaviavia
Senior lid

Bericht door viaviavia » 26 jun 2016, 00:15

ivob schreef:Wouw! Zit dat daar nog in de testfase? Lopen ze daar even achter zeg. Concept is bijna 90 jaar oud. Toen noemden ze het hier gewoon een trolley.
Het is niet alleen het trolleygedeelte dat in testfase is, het is het ganse concept. Laat ze elektrisch 5 km sneller rijden dan op diesel en ze zullen mekaar niet meer willen voorbijsteken, minder files op de E314.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 26 jun 2016, 07:15

De E314 ligt bij mijn weten niet in Zweden.

viaviavia
Senior lid

Bericht door viaviavia » 26 jun 2016, 15:12

Triestige reacties hier.

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 26 jun 2016, 17:13

Tja met de 2 voeten op de grond blijven, tis niet iedereen gegeven. ;-)
Ze geraken het al decennia niet eens over hun ringwegen.
Al jaren kunnen ze de wegen niet meer behoorlijk onderhouden.
Laat staan dat ze een rijvak van een autosnelweg volledig gaan elektrificeren.
En voor files te ontwijken zijn er eenvoudiger oplossingen. En vooral goedkoper.
Maar dat zien de meesten zelfs niet zitten. Laat staan dat ze een rijvak voorbehouden voor vrachtvervoer willen subsidiëren.

Plaats reactie