Tesla model 3 kopen?

Alles over de elektrische wagen
Plaats reactie
bart66
lid
Installatie Land: België

Re: Tesla model 3 kopen?

Bericht door bart66 » 06 mei 2018, 18:42

Dat de tesla technisch voorbijgestreefd zal zijn wanneer hij bij ons in het straatbeeld verschijnt (stel pas 2020) durf ik te betwijfelen. Ofschoon hij dan al een paar jaar op de markt zal zijn zal het toch geen model van 2017 zijn maar met de technische updates van 2017 tot 2020.

bart66
lid

Bericht door bart66 » 06 mei 2018, 18:46

Christiaan schreef:De Audi e-tron komt zelfs eind dit jaar op de markt. Batterij capaciteit : 95 kWh , meer dus dan de Tesla S met zijn 80 kWh en dus ook een grotere actieradius
https://www.nl.audi.be/be/web/nl/modell ... attro.html
Afwachten welke prestaties hij in praktijk zal leveren maar is zeker een goede zaak voor de markt in 't algemeen

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 06 mei 2018, 21:14

De P100D heeft toch echt een batterij van 100kWh, er wordt hier toch iets teveel veel vanuit onwetendheid geschreven.
SolarEdge gecertificeerd dealer

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 06 mei 2018, 21:21

Is er een model 3 P100D?
Ik dacht dat het enkel 50kWh en 75kWh accupacks waren.

bart66
lid

Bericht door bart66 » 06 mei 2018, 21:21

Christiaan schreef:De Audi e-tron komt zelfs eind dit jaar op de markt. Batterij capaciteit : 95 kWh , meer dus dan de Tesla S met zijn 80 kWh en dus ook een grotere actieradius
https://www.nl.audi.be/be/web/nl/modell ... attro.html
Waar het de e-tron en andere op stapel staande modellen aan zal ontbreken is natuurlijk het ontbreken van een hele community zoals tesla ze wel heeft. Geen figuur a la Elon Musk bij Audi maar waarschijnlijk de een of ander grijze piet. Benieuwd of er voor die e-tron ook zoveel fzcebook groepen en forums aan gewijd zijn ennof zij eveneens meer dan 400k reservaties hebben

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 06 mei 2018, 22:20

japio schreef:
06 mei 2018, 21:14
De P100D heeft toch echt een batterij van 100kWh, er wordt hier toch iets teveel veel vanuit onwetendheid geschreven.
Quanta costa ? Ik geef geen 150.000 Euro voor een wagen uit die dagelijks de baan op zou moeten. Er bestaan/bestonden ook S60, S70 , 90, 90D and P90D en ergens nog een "upgrade" versie met een 85 KWh batterij. Het Instapmodel 70D kost al eventjes meer dan 85.000 Euro .... en wordt tegenwoordig met de 85 kWh batterij geleverd. Dit zijn uiteraard allemaal "Tesla S" modellen.

Model 3 is expected to be offered with two battery pack options, one with a capacity between 55 and 60 kWh, and another more expensive with a capacity between 70 and 75 kWh..
https://electrek.co/2017/07/24/tesla-ne ... model-s-x/

Prijslijsten :

https://www.egear.be/tesla-model-3-prijs/
https://www.egear.be/tesla-model-s-prijs/

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 07 mei 2018, 08:12

bart66 schreef:
06 mei 2018, 21:21
Waar het de e-tron en andere op stapel staande modellen aan zal ontbreken is natuurlijk het ontbreken van een hele community zoals tesla ze wel heeft. Geen figuur a la Elon Musk bij Audi maar waarschijnlijk de een of ander grijze piet. Benieuwd of er voor die e-tron ook zoveel fzcebook groepen en forums aan gewijd zijn ennof zij eveneens meer dan 400k reservaties hebben
Een auto was voor mij gewoon een noodzakelijk middel om me te verplaatsen. Niet een fetisj om het mogelijke eigen gebrek aan identiteit te maskeren om deel uit te mogen maken van een of andere commune en toegang te mogen krijgen tot een facebookgroep. En nog minder om me "volgeling" te kunnen noemen van een of andere goeroe die niet meer is dan een handige marketeer. Uiteraard gewoon een persoonlijk standpunt, een Apple overpriced stuk speelgoed krijgen ze aan mij ook niet verkocht.
Een solide bedrijf kan op termijn trouwens beter geleid worden door een "saaie" met boekhoudkundige kennis dan een charmeur met mooie praatjes.
Maar iedereen gaat uiteraard zijn eigen weg.

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 07 mei 2018, 08:15

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 07 mei 2018, 08:16

Er zijn zelfs nog geen bindende Europese prijzen gekend.
Jaren wachten op een automodel waarbij men niet eens de prijs bij levering kent?
Dat heeft niets meer met vervoer te maken maar met het bezitten van een gadget en "er bij mogen horen" koste wat het kost.
Ach waarschijnlijk ben ik zelf reeds een voorbijgestreefd model :D , nog van de tijd waar gold "bezint eer ge begint". ;-)
(of mijn tijd vooruit?)

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 07 mei 2018, 11:44

Ik vrees dat de marketeers nog veel werk hebben en hun beeld van de markt moeten bijstellen. Een smartphone van 500 à 800 € kan je nog verkocht krijgen aan 'de massa die erbij wil horen'.
Maar bij auto's van 40.000€ of veel meer, wordt die groep al heel veel kleiner. Er zijn tegenwoordig nog andere dingen die mensen belangrijk vinden en die veel geldkosten.
De overheid kan natuurlijk weer massaal fiscale cadeautjes geven om sommigen over de streep te trekken, maar uiteindelijk zullen we ook daarvan allemaal de consequenties dragen.
Kijk maar naar alle steunmaatregelen voor zonnepanelen, windmolens en REG die er in 8 jaar tijd mee voor gezorgd hebben dat stroom voor de gewone burger minstens 60 % duurder is geworden. De gemiddelde stroomprijs heeft nochtans vele jaren rond de 6 BEF/kWh (0.15€) geschommeld :eek:
Elektrisch rijden blijft volgens mij nog jaren een marginale markt. Tenzij de prijzen drastisch kunnen dalen, maar ik vrees dat de batterijtechnologie daar nog niet klaar voor is.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 07 mei 2018, 12:12

Eigenlijk benieuwd of TS zijn verwachtingen werden ingelost.

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 07 mei 2018, 13:28

DaanW schreef:
07 mei 2018, 11:44
.....ik vrees dat de batterijtechnologie daar nog niet klaar voor is.
Hangt er van af wat je met "nog niet klaar" bedoelt. Als iets "op punt" staat betekent dit ook dat de ontwikkeling en de verbetering ervan is gestopt. Dat is bvb. het geval met de klassieke loodaccu's. Bij de ontwikkeling van batterijen voor EV's zal men steeds blijven ijveren naar nog meer vermogen , compactheid en minder gewicht. Dit is een evolutie die zal blijven bestaan omdat iedereen er belang bij heeft. Je kan dit vergelijken met de verbeteringen aan de verbrandingsmotoren die door de jaren heen plaats vonden. Die ontwikkelingskosten zullen ook blijven bestaan , en dus zal de prijs van de batterijen ook niet drastisch dalen. Al bij al is de nu reeds bereikte actieradius van 500 km toch niet bepaald slecht voor een "batterijtechnologie die daar nog niet klaar voor is".

Het spijtige in de evolutie is wel dat men minder aandacht besteed aan de veiligheid van die batterijen en het gebruik van "propere" grondstoffen i.p.v. cobalt , nikkel , etc ...

Stroomprijs ? Er zijn veel meer bedrijven en instellingen in de branche actief dan vroeger. Al het personeel moet ervan leven , incluis de talrijke hoger kaders en de aandeelouders die allemaal zo snel mogelijk rijk willen worden ... :roll:
Laatst gewijzigd door Christiaan op 07 mei 2018, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 07 mei 2018, 13:35

ivob schreef:
07 mei 2018, 12:12
Hij zal nog een tijdje met zijn Audi A4 moeten blijven rijden vrees ik, of heeft ondertussen toch al gekozen voor een ander alternatief.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

bart66
lid

Bericht door bart66 » 07 mei 2018, 14:10

DaanW schreef:
07 mei 2018, 13:35
ivob schreef:
07 mei 2018, 12:12
Hij zal nog een tijdje met zijn Audi A4 moeten blijven rijden vrees ik, of heeft ondertussen toch al gekozen voor een ander alternatief.
de model 3 komt pas 2019 op de markt in België (tenzij het weer achteruitgeschoven wordt) een alternatief (in die prijsklasse en prestaties) is er niet echt tenzij hij toch terug besloten heeft om opnieuw een wagen op brandstof te nemen.

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 07 mei 2018, 14:34

bart66 schreef:
07 mei 2018, 14:10

de model 3 komt pas 2019 op de markt in België (tenzij het weer achteruitgeschoven wordt) een alternatief (in die prijsklasse en prestaties) is er niet echt tenzij hij toch terug besloten heeft om opnieuw een wagen op brandstof te nemen.
https://ev-database.nl/vergelijk/goedko ... ische-auto

De Opel Ampera-e komt toch aardig in de buurt van de Model 3 basisversie qua range en kostprijs.

Plaats reactie