Tesla model 3 kopen?

Alles over de elektrische wagen
Plaats reactie
bart66
lid
Installatie Land: België

Re: Tesla model 3 kopen?

Bericht door bart66 » 05 mei 2018, 17:59

Christiaan schreef:Als ge met zonnepaneelstroom uw wagen wilt opladen gaat ge uiteraard overdag moeten laden. Een dubbele teller blijft interessant. Als ge de wagen overdag niet oplaadt , gaat de zonnepaneelstroom terug naar het net i.p.v. naar de wagen en gaat de "duurdere" dagteller achteruit draaien. Laadt ge nadien 's nachts op , dan gaat ge die stroom via de "goedkopere" teller terughalen , en maakt ge dus winst. Ik durf wel mijn hand niet in het vuur steken of dat met de invoering van de slimme meter in 2019 ook nog allemaal zo gaat werken. Het komt er dus op aan om nog dit jaar je dubbele teller en je zonnepanelen te installeren , en dan zal het waarschijnlijk toch nog een paar jaar duren vooraleer men die slimme meter bij jou installeert. Als ge de zonnepanelen in 2019 installeert , zou het kunnen dat je ook meteen een slimme meter moet laten installeren.
De wagen thuis opladen overdag zal niet kunnen wanneer de wagen op het werk staat. Wij zijn 2verdieners zonder kinderen. Ons jaarlijks verbruik zit rond de 3300"kwh. Dus zeker al voldoende panelen om dit te dekken + toekomstige verbruiken zoals de elektrische wagen.

Jammer dat er weer onzekerheid is over wat evetueel op ons af gaat komen. Financieel gezien is ee geen enkel probleem om zo snel mogelijk panelen te laten plaatsen mits het vinden van de juiste installateurs die ervaring hebben op platte daken. Eind van de maand is er vanuit de provincie vlaams brabant een infossessie over groepsaankopen, eens horen wat ze daar te vertellen hebben over de toekomstige regelgeving.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 05 mei 2018, 18:33

Het zou mij verbazen mochten die mensen in de toekomst kunnen kijken ;-)
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 05 mei 2018, 19:17

bart66 schreef:
05 mei 2018, 17:59
Eind van de maand is er vanuit de provincie vlaams brabant een infossessie over groepsaankopen, eens horen wat ze daar te vertellen hebben over de toekomstige regelgeving.
Ge zoudt nu al uw dubbele teller kunnen aanvragen , dat staat apart met al dan niet installeren van zonnepanelen.

Hier http://re.jrc.ec.europa.eu/pvg_tools/en/tools.html kan je al eens een simulatie doen wat zonnepanelen zouden opbrengen , maand na maand. Zoek links de preciese locatie op , heel belangrijk. Een plat dak is wel niet erg gunstig voor het plaatsen van zonnepanelen ( slechts kleine hellingsgraad mogelijk , bij een grotere meer ideale hellingsgraad liggen ze in mekaars schaduw ). Iemand anders kan misschien eens komen vertellen wat de gebruikelijke hellingsgraad op een plat dak is. Een modern zonnepaneel kan ongeveer 300 Wp genereren , en met behulp van de web pagina hierboven kan je de opbrengst afhankelijk van het aantal panelen berekenen.

bart66
lid

Bericht door bart66 » 05 mei 2018, 19:52

Ik dacht dat het eerder ee' voordeel had als je een plat dak hebt want je kan kiezen naar welke windrichting je de panelen zet of ke kiest voor meerdere richting en de hellingsgraad kan je ook kiezen wat bij een hellend dak niet kan. Uiteraard rekening houdend met schaduw van de ene rij panelen op de andere rij.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 05 mei 2018, 19:57

Grotere helling betekend ook meer plaats nodig en meer ballast.
Echt een voordeel is een plat dak dus niet.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

bart66
lid

Bericht door bart66 » 05 mei 2018, 20:07

Ik hoop dat hierover uitsluitsel kan gegeven worden na een of meerdere bezoeken. Het dak is rechthoekig met geen hogere gebouwen. De lange zijde vzn het dan loopt in oost - westelijke richting dus eventueel 2 lange rijen panelen gericht oo het zuiden. Maar nogmaals afwachten wat een onderzoek zal brengen

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 05 mei 2018, 20:23

En dan ook graag even een eigen draadje starten, we gaan in deze wel wat off topic.
.

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 05 mei 2018, 21:17

Laat hier iets weten hoe het nieuwe draadje gaat heten en waar te vinden.

bart66
lid

Bericht door bart66 » 06 mei 2018, 12:55

Ok ik tracht vandaag een nieuw draadje te plaatsen.

Ps: zijn er hier nog geïnteresseerden in een model 3? Die dus effectief vzn plan zijn er één aan te schaffen?

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 06 mei 2018, 13:34

bart66 schreef:
06 mei 2018, 12:55
Ok ik tracht vandaag een nieuw draadje te plaatsen.

Ps: zijn er hier nog geïnteresseerden in een model 3? Die dus effectief vzn plan zijn er één aan te schaffen?
Persoonlijk denk dat velen in de toekomst Tesla links gaan laten liggen voor een Europees merk. Ik rij nu reeds vier jaar met een Kangoo ZE.

bart66
lid

Bericht door bart66 » 06 mei 2018, 16:39

Dat weet ik nog zo niet ik zie voor mij persoonlijk niet meteen een alternatief voor de model 3. Voor mij alleszins geen elektrische bmw audio of vw. Misschien een aziaat maar dan minstens met de range van een model 3 en het design moet ook nog meevallen.

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 06 mei 2018, 17:44

Wanneer wordt uw model 3 geleverd ? Volgend jaar gaan de eerste volelectrische Volvo's van de band in de fabriek te Gent rollen.
https://www.auto55.be/nieuws/29599-eers ... lgend-jaar

bart66
lid

Bericht door bart66 » 06 mei 2018, 18:10

Er is geen haast bij. De huidge wagen is net 5j oud en ik doe voorlopig geen 10k per jaar. We zullen afwachten wat de prestaties van de volvo gaan zijn. Goede zaak alvast dat er meer en meer merken 100% elektrische modellen uitbrengen zodat ook het aantal laadpunten omhoog gaat

ivob
Master lid

Bericht door ivob » 06 mei 2018, 18:15

bart66 schreef:
06 mei 2018, 16:39
Dat weet ik nog zo niet ik zie voor mij persoonlijk niet meteen een alternatief voor de model 3. Voor mij alleszins geen elektrische bmw audio of vw. Misschien een aziaat maar dan minstens met de range van een model 3 en het design moet ook nog meevallen.
Persoonlijk zie ik ruimschoots alternatieven voor een automodel waar je minstens drie jaar op moeten wachten voor de "beloofde" levering door een bedrijf dat nog nooit winst heeft gemaakt, er vooralsnog niet in slaagt over te schakelen van in lage aantallen geproduceerde premiummodellen naar grootschalige productie van een middenklasser die winst voor het bedrijf zou moeten opleveren.
Zoals Japio terecht opmerkte: ieder ander zichzelf respecterend bedrijf kan deze productie aan. De dag dat ze de technologie rijp achten voor massaproductie laten ze Tesla waarschijnlijk achter zich of, als ze het redden, wordt Tesla gewoon één van de velen (met veel technische kennis maar een pover ontoereikend productieapparaat) dan een louter marketingproduct dat als doelgroep o.a. klanten heeft die beloftes en marketing verwarren met cijfers en in se gezonde bedrijven met marktkennis afschilderen als "aannames". In de praktijk halen ze misschien met eigen modellen de Tesla 3 (die als hij eindelijk echt verkrijgbaar is en in het straatbeeld kan verschijnen al technisch voorbijgestreefd is).
Als er iemand het tot nu toe met "aannames" moet doen zijn het wel de potentiële klanten van een Tesla 3 (spook)model.
Vanaf 2019 worden we relatief overspoeld door PHEV's en e-cars van verschillende merken. Benieuwd of de Tesla 3 de verkoopcijfers zal aanvoeren.

Christiaan
Master lid

Bericht door Christiaan » 06 mei 2018, 18:33

De Audi e-tron komt zelfs eind dit jaar op de markt. Batterij capaciteit : 95 kWh , meer dus dan de Tesla S met zijn 80 kWh en dus ook een grotere actieradius
https://www.nl.audi.be/be/web/nl/modell ... attro.html

Plaats reactie