Reëel verbruik van een EV

Alles over de elektrische wagen
Plaats reactie
Christiaan
Master lid
Installatie Land: België

Re: Reëel verbruik van een EV

Bericht door Christiaan »

Eventjes ter info voor wie het interesseert ...
Hierna zie je twee screenshots van celspanningen. Ik toon alleen de eerste reeks en de laatste reeks om het forum niet nutteloos te "vervuilen". In totaal zitten er 192 cellen in mijn Kangoo ZE, maar omdat er telkens 2 ervan in parallel liggen worden die samengevoegd tot één spanningsmeting, in totaal dus 96 celmetingen. De meting werd uitgevoerd na een paar ritten op het moment dat de batterij nog voor ca. 90 % geladen was. Alle celspanningen variëren rond de 4,0 Volt en die gelijkheid is uitermate subliem. Dit betekent dat ze zeer gelijkmatig verouderen en wellicht ook allemaal van "dezelfde band" gerold zijn, en dus op dezelfde dag en met dezelfde samenstelling van de gebruikte scheikundige stoffen zijn gefabriceerd. Op de Ah waardes van cellen zit immers ook een tolerantie, en die verschilt van cel tot cel naargelang de toleranties op de samenstelling van de gebruikte stoffen.
Accu - Parameters - 1.jpg
Accu - Parameters - 6 .jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
JefdeWit
Master lid
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door JefdeWit »

Kleine tip: je kan beter de identificatie onderaand de taps verwijderen.
Nooit een goed idee om identificaties zomaar te grabbel te gooien op het internet.
Christiaan
Master lid

JefdeWit schreef: 19 jun 2020, 19:11 Kleine tip: je kan beter de identificatie onderaand de taps verwijderen.
Nooit een goed idee om identificaties zomaar te grabbel te gooien op het internet.
En wat zou men daar mee kunnen aanvangen, denk je ? Dit is niet zomaar een identificatie voor één of andere doordeweekse Kangoo. Als men dat nummer wil stelen, moet men mijn Kangoo er ook al bij stelen.
japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio »

Hi Christiaan, ik ben hier even afwezig geweest en moet wel lachen om jouw Kangoo fetisj.
Met jouw kilometrage is een ZE verspilling van hoogwaardig materiaal want deze auto is ontworpen voor postbodes, pakketbezorgers en iedereen die dagelijks veel stadskilometers rijdt.
Er treed zelfs geen kruip op zodat je op een vlak wegdek uit kunt stappen zonder eerst de versnelling uit de D stand te halen of de handrem te gebruiken. Dus uitstappen, brief bezorgen instappen en alleen gas geven...

Na 10 jaar begint de slijtage aan de batterij beslist merkbaar te worden, maar de benzineversie dan net ingereden en gaat dan nog 10 jaar zonder beperkingen mee.

Bij mij stond de batterijkwaliteit na 5.000km op 114% en na 60.000km op 100% dus ik zie wel wat gebeuren.
SolarEdge gecertificeerd dealer
JefdeWit
Master lid
Contacteer:

Bericht door JefdeWit »

Christiaan schreef: 19 jun 2020, 19:44
JefdeWit schreef: 19 jun 2020, 19:11 Kleine tip: je kan beter de identificatie onderaand de taps verwijderen.
En wat zou men daar mee kunnen aanvangen, denk je ? Dit is niet zomaar een identificatie voor één of andere doordeweekse Kangoo. Als men dat nummer wil stelen, moet men mijn Kangoo er ook al bij stelen.
Mij niet gelaten hoor. Het is jouw privacy.

Je Kangoo is wel iets ouder dan zes jaar. Van maart 2014. Denk niet dat iemand op het idee komt die nog te stelen.
Alle gegevens van je voertuig e.a. werden al een tijd geleden gestolen en staan gewoon ergens in Rusland op het internet. :D
Laatst gewijzigd door JefdeWit op 20 jun 2020, 00:25, 1 keer totaal gewijzigd.
JefdeWit
Master lid
Contacteer:

Bericht door JefdeWit »

Ik zie trouwens niet het verband tussen het reëel verbruik van een EV en de veronderstelde afwezige accudegradatie van jouw voertuig?
on topic
Christiaan
Master lid

JefdeWit schreef: 20 jun 2020, 00:19
Christiaan schreef: 19 jun 2020, 19:44
Mij niet gelaten hoor. Het is jouw privacy.

Je Kangoo is wel iets ouder dan zes jaar. Van maart 2014. Denk niet dat iemand op het idee komt die nog te stelen.
Alle gegevens van je voertuig e.a. werden al een tijd geleden gestolen en staan gewoon ergens in Rusland op het internet. :D
:lol:
Ze "smijten" de tweedehands Kangoo's ZE van die leeftijd al voor 5000 Euro naar je kop. :D
japio schreef: 20 jun 2020, 00:01 Hi Christiaan, ik ben hier even afwezig geweest en moet wel lachen om jouw Kangoo fetisj.
Met jouw kilometrage is een ZE verspilling van hoogwaardig materiaal want deze auto is ontworpen voor postbodes, pakketbezorgers en iedereen die dagelijks veel stadskilometers rijdt.
...
Een elektrische Kangoo was in 2014 een bewuste keuze. Ik heb die 20.000 km zowat tijdens de eerste 4 jaar gebold, en dat waren dagelijks vier ritten van telkens ongeveer 6 km, tijdens spits en nog ook eens met veel verkeerslichten, plus telkens een brug op en af rijden. Mijn old timer R5 ging dat niet gehaald hebben, en om me alle miserie met koppeling en remmen te besparen werd het dus een elektrische. En inderdaad, ik vraag me af waarom bPost met hun versleten diesels blijft rijden, die mogen zelfs geen LEZ meer binnen.
JefdeWit schreef: 20 jun 2020, 00:24 Ik zie trouwens niet het verband tussen het reëel verbruik van een EV en de veronderstelde afwezige accudegradatie van jouw voertuig?
on topic
Ik heb mijn posting over de accucellen hier ook maar geplaatst voor de "geïnteresseerden" en niet om daar een pak reacties op te krijgen. Iedereen is vrij om te reageren per privé bericht, en dan wordt er niet ^¨ afgeweken.
JefdeWit
Master lid
Contacteer:

Bericht door JefdeWit »

Ok.
Ik wist niet dat dit de nieuwe regeling was.
Je plaatst dus een nieuw onderwerp in een bestaand topic waar het niet de bedoeling is om op te reageren dan uitsluitend via pb? :roll:
Dat is contradictorisch aan een forum dat per defenitie een open discussie platform is.
Maar als dit de nieuwe regeling is, voor mij geen probleem.
Ik communiceer op een forum nooit via PB of het moesten berichten van de moderator zijn.
Gaat volledig in tegen de openheid van dscussie op een forum.
Als je niet wenst dat er gereageerd wordt op je berichten communiceer dan via je mailadres.

Het is mij overigens ook een raadsel wat jouw privégegevens te maken hebben met de verkoopprijs van 2dehands Kangoo's.
Blijkbaar heb je geen flauw idee wat er op die site allemaal gekoppeld kan worden aan jouw persoon via het vrij verstrekken van het VIN-nummer van je persoonlijk voertuig. Voor mij ook geen probleem hoor. Ben er alleen weer wat slimmer door geworden. :D
Christiaan
Master lid

Vond je dat ik voor die celspanningen een aparte topic moest openen ? Ik niet, maar misschien hadden die in een andere topic beter geplaatst geweest. Daar heb ik toen niet aan gedacht. En wat mijn privacy betreft, die heb ik hier al te grabbel gegooid, met privé adres, email adres, luchtfoto's , en alles erop en eraan. Ik heb daar allemaal geen probleem mee, en ik voel me daardoor niet meer bedreigd dan anders.
Laatst gewijzigd door Christiaan op 20 jun 2020, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
JefdeWit
Master lid
Contacteer:

Bericht door JefdeWit »

^¨ on topic
Plaats reactie