Enquête publieke laadpalen

Alles over de elektrische wagen
Plaats reactie
Liese
Installatie Land: België

Enquête publieke laadpalen

Bericht door Liese » 16 mei 2018, 15:34

Ik ben student Toegepaste Economische Wetenschappen aan de VUB en doe samen met een mede-student onderzoek voor onze bachelorproef naar de kwaliteit/service van de publieke laadpaalleveranciers in Vlaanderen & Brussel.
Wie wilt en er de tijd voor heeft (het zal toch wel 15 min duren) en natuurlijk gebruik maakt van publieke laadpalen in Vlaanderen of Brussel, helpt mij zeker verder door onze enquête in te vullen!
We hebben nog maar zeer weinig respondenten (veel mensen laden thuis) dus onze resultaten willen momenteel nog niet veel zeggen, MAAR tot nu toe scoort Tesla wel het hoogst ;-)

https://laadpalen.limequery.com/812279?lang=nl --> Link naar de enquête

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Enquête publieke laadpalen

Bericht door bruma » 16 mei 2018, 17:07

Tuurlijk dat Tesla het hoogst scoort, voor de meesten is het voor niks terwijl ze thuis moeten betalen.
Zelf er al een paar willen gebruiken (sporadisch en niet om er over te kunnen rapporteren) de meeste werkten niet en als ik er dan in slaagde om er eentje te gebruiken achterover gevallen van de kosten voor de stroom alleen al rekenen ze 0.77€/kWh aan en dan zit je nog met de connectietijd.

Wat me vreemd lijkt is dat geen enkele windmolen eigenaar al laadpalen in de buurt staan heeft. Idealiter worden dan geen transportkosten en distributiekosten in rekening gebracht. Rechtstreeks van leverancier naar klant zou je denken.

Liese
Installatie Land: België

Bericht door Liese » 17 mei 2018, 16:58

Ja inderdaad ! Mensen in andere groepen (eigenaars van Tesla's) lieten ons ook al weten dat zij om die reden thuis laden.
Volgens mij is Eneco wel al bezig met de combinatie windmolens en laadpalen, ik weet alleen niet hoever ze er al mee staan.
https://eneco.prezly.com/eneco-wordt-ei ... rduurzamen

HvdW
lid
Installatie Land: Nederland

Bericht door HvdW » 10 jun 2018, 11:10

Geen idee wat de vragen van de enquête zijn.
Toch wil ik er graag mijn ervaringen aan toevoegen.
Ik woon in Nederland en laad mijn V60 PIH niet meer aan publieke laadpalen.
De reden?
Stroom aan publieke laadpalen kost inmiddels overal 35ct/kWh
Voor dat geld ga ik niet meer lopen zeulen met kabels want rijden op fossiele brandstof is niet duurder dan op elektriciteit van de publieke laadpaal.
Thuis wordt er uiteraard volop elektrisch geladen, zeker nu in de zomer de zonnepanelen volop stroom leveren.

Plaats reactie