Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tommie1 schreef: ↑23 jun 2020, 10:27
Oud topic, maar toch even een ervaringswaarde posten.
Onze Giant electrische fiets is nu ca 10 jaar oud, en heeft een Li-on batterij van 240 Wh.
Die fiets is niet superveel gebruikt, maar de leeftijd is er wel naar.
Met die batterij halen we nog altijd 50km op de eco stand.
waldonk schreef: ↑20 nov 2018, 10:36
Dan begrijp ik niet goed waarom er in de instructies van de batterij geschreven staat dat na elke rit, je best de batterij oplaad om telkens met een volle batterij te vertrekken.
wie zegt dat? dat hoef je helemaal niet te doen het beste is om je batterij tot 80% op te laden,en hem niet volledig laten leeglopen bij het fietsen?
ik laad mijn fiets op als hij op 20% zit en stop op 80% dit geeft de meeste slaagkans dat je batterij langer zal meegaan.Ik doe met een oplading van 80% in eco 120 km en op het hoogste stand 56 km.
Dan begrijp ik niet goed waarom er in de instructies van de batterij geschreven staat dat na elke rit, je best de batterij oplaad om telkens met een volle batterij te vertrekken.
wie zegt dat? dat hoef je helemaal niet te doen het beste is om je batterij tot 80% op te laden,en hem niet volledig laten leeglopen bij het fietsen?
ik laad mijn fiets op als hij op 20% zit en stop op 80% dit geeft de meeste slaagkans dat je batterij langer zal meegaan.Ik doe met een oplading van 80% in eco 120 km en op het hoogste stand 56 km.
janus schreef: ↑29 nov 2020, 11:08
Best de handleiding volgen die bij je fiets zit.
De allernieuwste accu's zijn al beveiligt tegen overbelasting en zullen zichzelf uitschakelen bij 90%
De ware reden voor het opladen van de batterij na een rit is de vrees dat de batterij dan bijna leeg zou zijn. Als men dan de fiets lang laat staan, kan de batterij zichzelf verder ontladen tot een niveau waarbij die defect geraakt. Een volledig ontladen li-ion batterij is immers reddeloos verloren.
De batterij volledig vollanden hoeft alleszins niet, en het is zelfs schadelijk bij een omgevingstemperatuur van 30°C en hoger.
toska schreef: ↑24 jan 2021, 09:56
Kan er mij eens iemand zeggen hoeveel een batterij kost van 5kw, heb nu eentje van 4kw? mijn fiets is een ebike (bosch onderdelen)
Dank u wel
Daarvoor wendt ge u best tot Bosch of tot je fietsenmaker. Ge kunt de batterij niet zomaar door eender welk ander merk vervangen.
Christiaan heeft gelijk, Bij de meeste hybridewagens worden de batterijen ook niet onder 20% en boven de 80% geladen. Dit omdat deze tijdens 1 rit zeer dikwijls ontladen en geladen worden. Als je dan maar 4000 cycli hebt, kan je ze nog geen jaar gebruiken en mijn (merk) geeft 10 jaar garantie. Mijn vorige hybridewagen had bijna 200000km, Deze is dan tienduizenden keren ont en geladen