probleem aanmelden zonnepanelen

Hier kan u een beschrijving geven van uw installatie, met alle informatie & foto's die u wenst (panelen, omvormer, oriëntatie, wanneer geïnstalleerd, installateur, foto's, etc etc), evenals updates over de installatie (opbrengst, onderhoud, mijlpalen, etc).
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
sst
Installatie Land: België

probleem aanmelden zonnepanelen

Bericht door sst »

Ik heb net de keuring van mijn installatie achter de rug en probeer de installatie aan te melden bij de netbeheerder (Fluvius).
Het betreft 21 panelen van 320Wpiek met micro omvormers van 250VA wat resulteert in 6720Wp en 5.250kVA.

Het lukt me niet om dit in te voeren op de site van Fluvius wegens te groot verschil tussen vermogen van de pannelen en de omvormers.
Ik vroeg me af of er op het forum nog mensen zijn met dit probleem en wat de oplossing was en/of wat jullie me zouden aanraden om te doen(buiten het meest voor de hand liggende de netbeheerder te contacteren).
Hierdoor vraag ik me namelijk ook af of de omvormers niet te licht zijn voor de installatie.
Betreft Enphase "IQ7-60-X-Y-IT+" micro omvormers
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: probleem aanmelden zonnepanelen

Bericht door janus »

Het betreft 21 panelen van 320Wpiek met micro omvormers van 250VA wat resulteert in 6720Wp en 5.250kVA.
21x 250VA = 5250VA of 5,25kVA
Misschien zit het probleem in de komma?
Hierdoor vraag ik me namelijk ook af of de omvormers niet te licht zijn voor de installatie.
Betreft Enphase "IQ7-60-X-Y-IT+" micro omvormers
Beetje laat om je dat nu pas af te vragen maar wat is de orientatie en de helling van de panelen?

Ps, verplaatst naar "mijn installatie"
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
sst

Bericht door sst »

De komma stond toch correct, inmiddels heb ik bericht gekregen dat de installateur de aanmeldig heeft uitgevoerd (kan op het eerste zicht de details niet opvragen via de ontvangen link bij de netbeheerder).

De dakhelling is 35gr en de orientatie zou ong. 250gr. zijn (staat zo ingegeven in de enphase app en lijkt te kloppen na review via kompas). De panelen zijn verspreid over 2 daken die licht gedraaid zijn tov mekaar en verschillende hoogte hebben (aangebouwde garage). Een gedeelte heeft dus langer schaduw en al zie ik de omvormers tot hun max. doorgaan op zonnige dagen lijkt het over het algemeen wel mee te vallen (en zich het meest voor te doen op 6 van de 21 panelen die op het hoofdgebouw liggen die meer zon krijgen).
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Volgen PvCalc toppen de omvormers iets af op een koude en zonnige dag (15W)
Dus ze zijn perfect voor je installatie.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

sst

Bericht door sst »

thx voor de super service Janus!
In ieder geval ook mooi om te lezen dat de installateur mooi werk heeft geleverd voor correct sizing.

Blijft wel bizar dat je de waarschuwing mbt verschil Wp tov totaal vermogen omvormer niet kan negeren/accepteren.
janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus »

Je installateur kon het blijkbaar wel ingeven en die hebben toch dezelfde site gebruikt neem ik aan?
.

Plaats reactie