zonnepanelen verschilde producent koppelen??

Hier kan u een beschrijving geven van uw installatie, met alle informatie & foto's die u wenst (panelen, omvormer, oriëntatie, wanneer geïnstalleerd, installateur, foto's, etc etc), evenals updates over de installatie (opbrengst, onderhoud, mijlpalen, etc).
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
Tomasz82
Installatie Land: België

zonnepanelen verschilde producent koppelen??

Bericht door Tomasz82 »

Beste.

Ik heb een vraag. Ik had gekocht installatie van 5 x LG 320WP en inverteer Solax air 1x 2.5 kW dus nu heb ik probleem ik moet nog extra min 3 kopen.

kan ik ander zonnepalen koppelen die zijn 320 wp of mag dat niet? ik dacht dat ik kan 310 WP koppelen met S-Energy Half-Cut Mono Black 320Wp?

s-enegry is kopie van LG van alles.

Ga dat geen probleem niet geven met keuring???

merci
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: zonnepanelen verschilde producent koppelen??

Bericht door janus »

Je tekst is wat moeilijk te volgen en ik snap ook niet waarom je nog 3 panelen moet kopen?

Maar de keuring kijkt niet naar de panelen en je kan alles mixen als de specificaties (Wp, stroom en spanning) maar zoveel mogelijk overeen komen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tomasz82

Bericht door Tomasz82 »

Ik had gekocht 5 lg met solax omvormer 2.kw maar omvormer heeft of mag meer panelen nodig. Het vraag is kan ik 320wp andere merk met lg laten werken of niet.
janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus »

je kan alles mixen als de specificaties (Wp, stroom en spanning) maar zoveel mogelijk overeen komen.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Bericht door DaRkMaN_FX »

Volgens mij zijn er nog 320wp LG panelen verkrijgbaar hoor.
Je kan ook een 330wp LG paneel eraan koppelen, enkel gaat deze niet meer dan 320wp doorgeven.

Afmetingen van andere panelen kunnen ook anders zijn.
Dus een goede voorbereiding kan je veel kopzorgen besparen tijdens de installatie / plaatsing.

Andere oplossing: koop een 1,5 kVa omvormer of Enphase micro-omvormers.
Een 1,5 kVa omvormer is zwaar genoeg voor uw 5 panelen.
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R
Plaats reactie