kennismaking op het forum en toelichten van de installatie die volgende maand staat

Hier kan u een beschrijving geven van uw installatie, met alle informatie & foto's die u wenst (panelen, omvormer, oriëntatie, wanneer geïnstalleerd, installateur, foto's, etc etc), evenals updates over de installatie (opbrengst, onderhoud, mijlpalen, etc).
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
Steven
Installatie Land: België

kennismaking op het forum en toelichten van de installatie die volgende maand staat

Bericht door Steven » 07 sep 2018, 21:50

Dag Allemaal,
Vooreerst dankuwel dat ik op dit forum vol wijsheid mag zijn.
Ik werk als kinesitherapeut en heb in een ver verleden een opleiding electronica genoten...met daaruit voortvloeiend voor praktische verwezenlijkingen zoals intelligente trapverlichting, tuinsproeiers die ik vanop afstand stuur,...enzovoort (SOIT). Om een lang verhaal kort te maken...techniek boeit mij.

Volgende maand wordt een pv installatie geplaatst. Ons net is monofazig...in iets waar ik van af wil is de slimme meter...dat ding staat hier als proefproject van enkele jaren geleden. Ik zie liever een schijfje draaien of terugdraaien dan een apart cijfer van afname en injectie.

Wat gaan we plaatsen: geen piekopbrengst op 1 zonnekant van het huis.
Enkele panelen op ZZW ligging en enkel 90° meer naar het oosten.

We hebben een kWh stand van ongeveer 2100 per jaar, maar dat zal wel iets stijgen met de kleine spruit in huis.

eerst dit: dankuwel dat ik mezelf even mocht voorstellen: nu de gekozen installatie:

SE 2200HD Wave
10*315Wp Lg panelen (zwart, maar onbelangrijk in dit verhaal)

Meterkast komt alles binnen op een 300mA 40A en meteen erachter een 30mA, daar hangt dus alles op, niet op de 300
ik vermoed dat ze de panelen gaan koppelen op de 300.