Zijn optimizers verplicht bij omvormers van SolarEdge?

Hier kan u een beschrijving geven van uw installatie, met alle informatie & foto's die u wenst (panelen, omvormer, oriëntatie, wanneer geïnstalleerd, installateur, foto's, etc etc), evenals updates over de installatie (opbrengst, onderhoud, mijlpalen, etc).
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
fatihaga66
Installatie Land: Nederland

Zijn optimizers verplicht bij omvormers van SolarEdge?

Bericht door fatihaga66 » 03 sep 2018, 17:46

Een hele goedemiddag allemaal,

Ik heb afgelopen week een compleet systeem besteld (doe het zelf pakket) met 12 x Canadian Solar zonnepanelen van 300 WP (MONO).
Daarbij heb ik een omvormer van SolarEdge besteld (de 3500)

Nu was het de bedoeling dat ik het systeem vandaag zou gaan installeren. Toen ik alles aan het uitpakken was en het voorbereinde werk aan het doen was in de tuin liep er toevallig een meneer langs die mij bezig zag, waar ik een gezellige gesprekje mee heb gevoerd.
Deze meneer vertelde mij dat ik ook optimizers bij de SolarEdge omvormer moest kopen en dat de omvormer het niet zou doen als er geen optimizers op worden aangesloten. Heeft iemand hier enig ervaring mee?

Wat kan ik verwachten als ik het systeem installeer zonder de optimizers?

Hartelijk dank alvast

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: Zijn optimizers verplicht bij omvormers van SolarEdge?

Bericht door janus » 03 sep 2018, 19:07

Welkom,

Volgens mij werkt het wel maar mis je een aantal functies van het Solar Edge systeem.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

fatihaga66

Bericht door fatihaga66 » 04 sep 2018, 13:35

janus schreef:
03 sep 2018, 19:07
Welkom,

Volgens mij werkt het wel maar mis je een aantal functies van het Solar Edge systeem.
Hartelijk dank voor je response Janus.
Zijn deze functies heel erg belangrijk dat je weet, want heb nu nog de kans om hem terug te sturen en een ander merk te kopen (ik dacht aan growatt) maar als hij gewoon zijn werk doet dan is dat niet nodig

fatihaga66

Bericht door fatihaga66 » 04 sep 2018, 13:59

Ik heb zojuist met SolarEdge gebeld en zij verteld mij dat de omvormers van SolarEdge niet werken zonder optimizers, ik weet niet of dit een verkoop praatje was om meer te verkopen of dit ook idd zo is maar ik vind de omvormers van SolarEdge incl optimizers wel heeeeeeeeeeeeeeeel erg prijzig als ik ze vergelijk met andere merken, dus terug sturen de handel

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 04 sep 2018, 14:56

Eigenlijk bevelen wij Solar Edge pas aan bij schaduw op je panelen, anders heeft het weinig toegevoegde waarde.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie