Slechte ervaringen installateur RAGIRO

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
koen999
junior lid
Installatie Land: België

Re: Slechte ervaringen installateur RAGIRO

Bericht door koen999 » 28 nov 2015, 12:20

er dient nog een installatie-attest afgeleverd vooraleer de ketel in dienst wordt gesteld ,
er ontbreekt een sifon in de afvoerleiding van het condenswater,
en er zou ook een verluchtingsopening moeten komen in het lokaal waar de ketel staat, al ben ik hiervan niet 100% zeker

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 28 nov 2015, 12:27

Dat attest zullen ze pas geven als je betaald hebt, dat is vaak zo.

Over een sifon van 4 euro zou ik mij nu niet druk maken.

De verluchting hangt af van het type installatie en zou de installateur moeten weten.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

koen999
junior lid

Bericht door koen999 » 28 nov 2015, 12:35

ik eis schadevergoeding wegens de laattijdige plaatsing, die meer bedraagt dan de laatste schijf, het installatie attest dient in ieder geval afgeleverd voor de installatie als af wordt beschouwd. en de sifon zelf kost misschien maar vier euro maar das niet mijn taak om die te plaatsen, ik heb heel veel geld betaald voor de plaatsing van een ketel die je al voor amper 1000 euro vindt op het internet en eis dan ook dat alles in orde is

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 28 nov 2015, 12:56

Ik wens je veel succes met je eisen, de realiteit is echter dat als er geen schadevergoeding in het contract bedwongen was bij laattijdige plaatsing jij altijd aan het korstte eind zal trekken.

En dat een ketel op het internet (NL site misschien?) goedkoper is zal een rechter ook niet van onder de indruk zijn.

Hiermee geef ik je geen ongelijk maar gelijk krijgen is vaak heel wat anders, hou dat in je achterhoofd.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

koen999
junior lid

Bericht door koen999 » 28 nov 2015, 13:29

de plaatsing was overeengekomen eind september, ik heb dat ook op email, wie zijn verplichtingen niet nakomt- ragiro dus- moet opdraaien voor de gevolgschade.
dat er geen schadebeding werd opgenomen in het contract bij laatijdige plaatsing maakt alleen de bepaling van de grootte ervan moeilijker maar betekent geenszins dat er geen schadevergoeding dient betaald

de ketel vind je ook gewoon op belgische sites aan die prijs, ok ik weet wel dat dat geen echt argument is, de meeste installateurs nemen een marge van 40% op de onderdelen,maar ik wil gewoon aantonen dat er voldoende marge is om kwalitatief werk af te leveren - op tijd

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 28 nov 2015, 13:38

Ik speel maar advocaat van de duivel ;-)

Hoe groot is de gevolgschade dan waar je het over hebt?

En misschien wat artikels doornemen inzake vertragingen?
http://ikgabouwen.knack.be/bouwen-renov ... 39189.html
.

koen999
junior lid

Bericht door koen999 » 28 nov 2015, 13:49

de gevolgschade is dat het huis niet verhuurd kon worden, dus één maand huur.

dat dat beter in het contract had gestaan is idd zo, maar de firma kwam erg professioneel over op hun website en ook de vertegenwoordiger verzekerde me dat het zo afgesproken was, geen enkel probleem ze hadden 7 installatie teams en er zou met cerga installateurs gewerkt worden.
allemaal gebakken lucht natuurlijk eens de overeenkomst getekend en het voorschot betaald laten ze je letterlijk in de kou staan

svandenavont

Bericht door svandenavont » 24 mar 2016, 12:56

November 2015 condensatieketel gekocht en laten installeren.

Promotieprijs klopt helemaal niet want een duurder met hogere kw wordt aangepraat.
Insallatie door 2 personen, slechts 1 persoon gezien die geen nederlands sprak.
Ketel verkeerd aangesloten en flexibels staken 50 cm bovenuit de schouw.
V smart thermostaat besteld maar nooit gekregen omdat bij installatie niet voorhanden was en dan verplicht wordt andere te nemen. onder het mom van in maart/april krijg je hem wat nu blijkt niet te zijn.

Mvg
Serge

gerboy

Bericht door gerboy » 29 mar 2016, 21:21

heb oopk een installa van ragiro thermostaat werkt niet goed druk van glycol zakt van 3.5 nu naar beneden de 1bar komen gewoon niet af nemen telefoon niet op enz wat moet ik doen ben ten einde raad grts gerboy

Skydive
junior lid

Bericht door Skydive » 30 mar 2016, 01:39

Ja, als je met RAGIRO in zee gaat ......
Blijven bellen zou ik zeggen en hopen op beterschap. :twisted:

Welkom_Kris

Bericht door Welkom_Kris » 12 jan 2017, 13:36

Ik vraag me oprecht af, of er mensen zijn die tevreden zijn van Ragiro Installations. Ik kan het me wel voorstellen wat je daarvoor moet doen, minstens zeer kort opvolgen en ze alles wat verkeerd gedaan is ogenblikkelijk opnieuw laten doen op hun kosten. Dat lukt alleen als ze hun centen nog niet gekregen hebben.

Het enige dat zeer goed 'werkt' bij Ragiro, zijn de verkoopspraatjes. Je moet al heel veel kwaad willen berokkenen aan iemand voor je ze Ragiro aanraadt.
De beste garantie op slecht werk...

koen999
junior lid

Bericht door koen999 » 11 sep 2017, 10:08

er komt nog een vervolg aan mijn verhaal:
bij later onderhoud aan de installatie kwam aan het licht dat de installatie niet voldoet,
het gaat hier om een buitenopstelling van de meter met een PE darm die onder de grond loopt en die darm moet overgaan in een metalen buis alvorens het huis binnen te gaan.
Bij mij gaat ie pas in het huis over in een metalen leiding, wat niet CERGA-conform is.
Nochtans werd de installatie gekeurd door een door de firma RAGIRO aangestelde keurder, Loodgieterij ST.
IK stuurde hieromtrent een email Aan: [email protected], hun vertegenwoordiger en in
CC: [email protected]; [email protected]
zonder enig resultaat, geen enkele reactie
de firma Loodgieterij ST beloofde op mail dit intern te regelen met Ragiro maar ik heb ondanks meerdere mails ook van hen geen antwoord meer gekregen .
Het is gewoon onvoorstelbaar hoe deze firma met de veiligheid van zijn klanten omgaat.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 12 sep 2017, 07:23

Die "meter" betreft dus de gasmeter en het gaat over de gasleiding?
.

koen999
junior lid

Bericht door koen999 » 12 sep 2017, 13:32

idd de gasmeter

Spirou
Senior lid

Bericht door Spirou » 12 sep 2017, 13:35

Mijn gasleiding (gelegd door Eandis in 2014) komt ook in “darm-vorm” het huis binnen en gaat daar pas over naar buizen. De meter staat hier echter wel binnen, dus de darm is voor de meter en niet erna.

Daarnaast heb ik al meermaals gemerkt dat keuringen niet altijd even objectief (laat staan grondig) zijn. En dit vooral wanneer de opdrachtgever een vaste klant is
15 x TrinaSolar 290W met SolarEdge optimizers - Totaal 4350 WP - SE4000H 4kW HD Wave omvormer - Oriëntatie 20* ZZW - helling 35* - regio Vlaamse Ardennen - metingen met CEMM energiemonitor (met kWh-teller)

Plaats reactie