Slechte ervaringen installateur RAGIRO

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
Bartoloman
Installatie Land: België

Slechte ervaringen installateur RAGIRO

Bericht door Bartoloman » 31 jan 2015, 13:19

Ik wil via dit bericht elkeen waarschuwen. Een half jaar geleden ongeveer hebben wij een zonneboiler laten installeren door bovengenoemde firma, het begin van een heuse calvarietocht. Van dag 1 was het het ene probleem na het andere, onderaannemers die geen nederlands kennen en niet opgeleid zijn voor dit soort installatie, enz... Kortom, wij hebben ondertussen gans de wereldbol over de vloer gehad, alles behalve vlaamse stielmannen. Nochtans als je hun website bekijkt zou je anders vermoeden. Nu, in c maakt het mij niet uit welke nationaliteit de installateurs hebben, maar daar wringt het schoentje. Geen van alle beschikt over de nodige deskundigheid, met alle gevolgen van dien. We zijn nu meer dan een half jaar later en dit is de situatie waarin we nog altijd moeten leven : niet functionerende zonnepanelen, combinatie zonneboiler met cv werkt niet ->regelmatig lauw tot koud water en dagdagelijks moeten wij de circulatiepomp uitschakelen omdat anders de temperatuur van de thermostaat (brander) te hoog staat en niet functioneert, gevolg koude want de thermostaat van de woning zelf wordt niet meer gevolgd.
Dit is echt de mensen in de maling nemen. Dit is onze ervaring met RAGIRO. Hopelijk brengen ze dit eindelijk eens in orde en leveren ze af waarvoor betaald werd.

BMW_boy3530

Re: Slechte ervaringen installateur RAGIRO

Bericht door BMW_boy3530 » 03 jun 2015, 20:37

@ Bartoloman

Beste,

Is dit inmiddels al opgelost geraakt?
Ik heb volgende week een afspraak voor een offerte met deze Firma maar als ik dit lees dan hoeft het al niet meer.

kezzemil
junior lid

Bericht door kezzemil » 16 jun 2015, 21:52

@Bartoloman

Wat is de status hiervan ?
Ik verwacht de mensen van ragiro ook.

paul van hiel

Bericht door paul van hiel » 24 jun 2015, 16:21

Succes met deze firma, ik heb al verschillende mails verstuurd ivm met problemen,
veel beloftes en daar blijft het bij.
Firma al zoveel zitten bellen en telkens, jaja mijnheer we bellen u terug maar ze laten nooit iets horen.
Nu willen ze volledig bedrag betaald zien voor de plaatsing ????
Via email geen enkele reactie en iedereen in copy.
Ik ben momenteel zo'n beetje razend omdat mijn bouw stil ligt.

Misschien komt er nu toch nog een goed einde aan, ik hou jullie op de hoogte van het verdere verloop.

Paul

paul van hiel

Bericht door paul van hiel » 01 jul 2015, 09:40

Ondertussen al maanden zonder reactie van die *** firma !!!

Vandaag geen nieuws dan gaat het naar de rechtbank, als ik wat meer tijd heb volgt een volledig artikel van hoe ze tewerk gaan .

Bij deze geef ik u alvast de namen van enkele zaakvoerders :

......
......
.......

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 01 jul 2015, 10:24

[mod]namen en schunnige taal verwijdert[/mod]

Dat je kwaad bent kan ik begrijpen maar dat wil niet zeggen dat je hier op het forum de gedragsregels mag negeren.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

paul van hiel

Bericht door paul van hiel » 01 jul 2015, 11:55

Kwaad is heel zacht uitgedrukt !

Het was niet de bedoeling om regels te overtreden, ik zal er bij mijn verslag later rekening mee houden.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 01 jul 2015, 12:20

paul van hiel schreef:Kwaad is heel zacht uitgedrukt !

Het was niet de bedoeling om regels te overtreden, ik zal er bij mijn verslag later rekening mee houden.
Bedankt :tu:

Wat de rechtbank betreft, hou er rekening mee dat gelijk hebben en gelijk krijgen niet automatisch inhoud dat je je geld terug ziet.

Vaak is het beter om het contract te laten ontbinden met wederzijds akkoord en dan een andere aannemer te zoeken.
Dan kun je tenminste verder met je bouw.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

DJ Rolli

Bericht door DJ Rolli » 04 jul 2015, 12:37

Aan iedereen: gelieve NIET de firma RAGIRO te kiezen als installateur, zowel niet voor zonnepanelen als voor een zonneboiler!
Wij hebben door hen een zonneboiler laten installeren in oktober 2012, en dat heeft 8 maanden (tot mei 2013) geduurd voor deze operationeel was! Eerst was de zonneboiler ook aan de CV aangesloten, maar dat werkt dus niet. Dan is RAGIRO, na veel aandringen, dit stuk van de installatie komen afsluiten, en is een bepaalde som na een maand terug naar ons overgeschreven. MAAR: nu zitten we met 2 van de 4 panelen die nu al duidelijk een probleem hebben van corrosie in de panelen zelf. RAGIRO weigert om deze te komen vervangen, hoewel zij overal bij hoog en laag beweren dat er 10 garantie is op deze panelen! Zij beweren immers dat dit "normale" slijtage zou zijn, en proberen om ons een duur onderhoudscontract te laten afsluiten! Wij zijn hier nog altijd mee bezig, en vermoedelijk zullen we dit juridisch gaan aanvechten.
Dus 1 goede raad: kies een andere firma, er is keus genoeg!

Skydive
junior lid

Bericht door Skydive » 14 jul 2015, 03:31

Ik kan alleen maar alle mensen met onderstaande klachten bijtreden wat betreft de firma RAGIRO.
In 2013 hebben ze bij mij een zonneboiler komen instaleren, die krom en scheef op de muur werd gesmeten door allochtone prutsers, niet geplaagd door enige kennis,met een lekkend dak tot gevolg heeft gehad, tot op heden ligt de installatie nog schots en scheef en lekt Glycol dat het niet normaal is en RAGIRO wil dit helemaal niet in orde te maken, ondanks dat ze reeds 1000 keer hebben gezegd dat ze het wel zouden doen, ze zeggen erbij dat ik blij mag zijn dat zij bij mij een installatie hebben komen plaatsen :evil: , dat klopt ja mag alleen niet kijken hoe maar dat de installatie werd geplaatst, voor hen is hoe maar een detail blijkbaar.
Nadat ik mijn verzekering er op heb losgelaten (wat betreft het dak) en ik een onafhankelijke expert had laten komen, die een vernietigend rapport schreef over de plaatsing (hij schreef letterlijk dat de installatie niet werd geplaatst met kennis van zaken), hebben ze uiteindelijk na heel veel leugens en valse beloftes en verbale bedreigingen naar mij toe, toch uiteindelijk het bedrag voor de herstelling van mijn dak vergoed.
Dit heb ik laten uitvoeren door een erkende dak werker op hun kosten.
Al mijn problemen met RAGIRO had ik ooit op dit forum gepost, een klein jaar geleden werd er door RAGIRO een rechtszaak tegen mij aangespannen omdat zij zogezegd schade leden van mijn berichten hier op dit forum, ze vroegen aan de rechtbank een schade vergoeding van 20 000 euro, hun imago zou geschaad zijn door dat ik de waarheid op dit forum had gepost ??? (welk imago ?).
Omdat ik mij niet laat intimideren of bang maken door RAGIRO kwam de zaak dus voor de rechtbank in Dendermonde, RAGIRO werd in zijn ongelijk gesteld en veroordeeld tot het betalen van alle onkosten en een rechtspleging vergoeding voor mij.
Ondanks herhaaldelijk aandringen van mijn raadsman wil RAGIRO nu de uitspraak en bijgevolg ook de terugbetaling niet doen, van de rechtspleging vergoeding.
Vermoedelijk zal een van de komende dagen een Deurwaarder bij hen langs gaan om deze rechtspleging vergoeding te innen en eventueel zullen we verdere stappen ondernemen.
Ik wil geen negatieve kritiek hier neerschrijven maar bedenk wel waar je aan begint indien je RAGIRO in huis haalt :oops: .
Alles wat ik hieronder gelezen heb klopt met mijn opgedane ervaringen met RAGIRO, veel beloven en niks doen en zakken vullen, uiteindelijk dagen ze hun klant omdat die niet doet wat zij zeggen voor de rechtbank.
Rare manier van met klanten professioneel zoals ze op hun website vermelden om te gaan of was het hun plaatsing die professioneel was ? :td:
Nu wacht ik terug op een rechtszaak.

Skydive
junior lid

Bericht door Skydive » 01 aug 2015, 10:38

Ja, helaas ben jij niet de enige.
Als je met RAGIRO in zee gaat ben je bedrogen voor je begin ù% t.
Hier hebben ze een paar jaar geleden ook zo een installatie geplaats met dezelfde problemen :td: .
Installatie werd onvakkundig door onbekwame mensen geplaatst wat schade en veel problemen opleverde.
Rechtszaak tegen RAGIRO begonnen waar wij ons gelijk haalden, RAGIRO werd veroordeeld maar ze betalen niet, ondanks dat we herhaaldelijk een Gerechtsdeurwaarder hebben gestuurd voor de betaling, volgende stap die we nu gaan doen is naar de beslag rechter gaan en hun boeltje in beslag laten nemen.
Zoals je kan leze een ware soap om gerechtigheid te laten geschieden.
Mensen die het verhaal niet geloven kunnen mij altijd contacteren ik zal een copy van de gerechtsstukken opsturen.
Deze malafide handelaars moeten aan gepakt worden ! :evil: :evil:

Franco
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Franco » 01 aug 2015, 17:52

Heb in februari 2015 bestelbon getekend voor voor plaatsing zonneboiler en 42 zonnepanelen bij firma Ragiro. Zonneboiler is reeds geplaats en lijkt tot op heden goed te werken. Over de kwaliteit van de plaatsing valt nog wel te discussiëren. Zonnepanelen heb ik voorschot in februari betaald, zijn nu 25 weken later, buiten een mail dat zijn leverancier hun niet beleverd heeft heb ik niets meer gehoord. 2de aangetekende ingebreken stelling is reeds verstuurd, nog steeds geen reactie. Beste mensen begin er niet aan bij Ragiro. Wat een ellende.

Diederik

Bericht door Diederik » 26 aug 2015, 14:48

koen999
junior lid

Bericht door koen999 » 28 nov 2015, 10:58

ik heb de firma Ragiro een condensatieketel laten plaatsen.

de installatie was voorzien voor eind september en we zijn nu 28/november en ze is nog steeds niet afgewerkt.
termijnen worden niet nageleefd, er komen altijd maar onduidelijke kosten bij ten opzichte van de offerte,
de gaskeuring was niet inbegrepen in de prijs,het werk zelf voldoet niet
op mijn mails wordt niet gereageerd , wel ontving ik een aangetekend schrijven met de vraag de laatste schijf van 20 % te voldoen terwijl de installatie nog niet is afgewerkt

ik wil het iedereen afraden met deze firma in zee te gaan

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 28 nov 2015, 11:04

Zit je nu dan nog in de kou?
Wat moet er nog gebeuren?
.

Plaats reactie