Heeft iemand zonneboiler van ragiro

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
Skydive
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: Heeft iemand zonneboiler van ragiro

Bericht door Skydive » 28 mar 2017, 17:16

Ja dat zal vermoedelijk een van de vertegenwoordigers van RAGIRO geweest zijn.
Als er niemand te vinden is die tevreden is of goeie ervaringen heeft met de firma waarvoor je werkt (in bijberoep) dan is dit een veel toegepaste maatregel.

Bij ons op het werk hebben we indertijd met 3 mensen een plaatsing besteld van een Zonneboiler installatie, geen van de drie is te spreken over de firma RAGIRO.

De vertegenwoordiger die de installaties verkocht heeft, is uiteindelijk moeten opstappen omdat er teveel problemen waren en de ontevreden RAGIRO klanten naar hem belden omdat de installateurs die in onder aanneming werken, eigenlijk metaal bewerkers van beroep waren, uiteraard had hij daardoor ook problemen met RAGIRO zelf omdat hij dit ook aan hen melde.

Er werden zelfs rechtszaken gevoerd door klanten van RAGIRO die allemaal door hen verloren werden en die ze na diverse aanmaningen via een gerechts deurwaarder uiteindelijk voor de geleden schade betaalden.

Dus als je problemen, kopzorgen, irritatie en vele problemen wil een adres RAGIRO, enkel via internet te bereiken, want telefoons nemen ze daar niet op omdat er toch maar enkel ontevreden klanten bellen !

Je moet echt gek zijn om RAGIRO in huis te halen !

Evert92
Installatie Land: België

Bericht door Evert92 » 31 mar 2017, 15:56

japio schreef:
27 mar 2017, 22:51
Evert92 is hier na het posten van zijn bericht nooit weer terug geweest.
Beste Japio, het feit dat ik niet meer terug ben geweest betekent niet dat ik een vertegenwoordiger van Ragiro ben. Ik heb gewoon niet de tijd om de hele dag op een forum zoals deze rond te hangen.

On Topic: Ik schrik wel een beetje van deze reacties maar ik krijg steeds meer het idee dat het vooral een omgeving is voor een handjevol ontevreden klanten die hun gal even willen spuwen.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus » 31 mar 2017, 17:13

In twee weken geen tijd gehad om 1 klein berichtje te posten, dan heb ik oprecht medelijden met je. :-(
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 31 mar 2017, 18:27

@Evert92, ik constateerde alleen.

Hoe breder de inbreng van een forumbezoeker des te beter ik een post kan inschatten op waarde.
Mooi dat jij jouw spaarzame tijd hebt willen besteden aan een positieve review van Ragiro.
SolarEdge gecertificeerd dealer

Tboe

Bericht door Tboe » 31 mar 2017, 20:15

Sinds 2 jaar een zonneboiler van Ragiro en tot op heden er nog steeds zeer content mee. In die 2 jaar 1 keer contact gehad over een vraag van mijn kant, voor de rest altijd vriendelijk geholpen door vertegenwoordigers van Ragiro.

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 31 mar 2017, 21:38

Evert92 schreef:
31 mar 2017, 15:56
japio schreef:
27 mar 2017, 22:51
Evert92 is hier na het posten van zijn bericht nooit weer terug geweest.
Beste Japio, het feit dat ik niet meer terug ben geweest betekent niet dat ik een vertegenwoordiger van Ragiro ben. Ik heb gewoon niet de tijd om de hele dag op een forum zoals deze rond te hangen.

On Topic: Ik schrik wel een beetje van deze reacties maar ik krijg steeds meer het idee dat het vooral een omgeving is voor een handjevol ontevreden klanten die hun gal even willen spuwen.
Sinds 2 jaar een zonneboiler van Ragiro en tot op heden er nog steeds zeer content mee. In die 2 jaar 1 keer contact gehad over een vraag van mijn kant, voor de rest altijd vriendelijk geholpen door vertegenwoordigers van Ragiro.
Grappig dat deze twee nieuwe leden beide vanaf een NL IP adres posten terwijl ze beweren uit België te komen en klant zijn bij Ragiro :roll: :lol:

Kan ik toch nog even lachen op de late avond.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Chaney
junior lid

Bericht door Chaney » 04 apr 2017, 09:52

Op het internet (DNS.BE - Belgisch Staatsblad krijg je ook zeer veel informatie.

Begonnen op een privé adres, enkele keer verhuisd naar verzameladressen (postbus of kantoorruimte)

en Ragiro Installations is ondertussen failliet verklaard (vorig jaar)
 ! Bericht van:
onjuiste opmerking, zie bericht hieronder
Domein eigenaar is "CR-plus BVBA" maar deze firma is ook failliet.

RAGIRO INSTALLATIONS BVBA
BOERENLEGERSTRAAT 16, BUS 2 2650 EDEGEM
845.734.981
RUBRIEK OPRICHTING (NIEUWE RECHTSPERSOON, OPENING BIJKANTOOR, ENZ...)
2012-05-18 / 0091054 BEELD
ONTSLAGEN - BENOEMINGEN
2012-06-20 / 0108965 BEELD
ME. - JAARREKENING 31.12.2012, GGK 31.05.2013, NGL 29.07.2013 13372-0286-011
2013-08-05 / 0217512
ME. - JAARREKENING 31.12.2013, GGK 14.12.2014, NGL 15.12.2014 14688-0373-015
2014-12-17 / 0399495
MAATSCHAPPELIJKE ZETEL
2016-03-10 / 0036335 BEELD
BRUSSELSTRAAT 51 2018 ANTWERPEN 1
MAATSCHAPPELIJKE ZETEL - ONTSLAGEN - BENOEMINGEN
2016-09-09 / 0125513 BEELD
ME. - JAARREKENING 31.12.2014, GGK 07.03.2016, NGL 18.03.2016 16068-0516-016
2016-03-25 / 0041170
ME. - JAARREKENING 31.12.2015, GGK 06.07.2016, NGL 08.08.2016 16410-0102-016
2016-08-11 / 0236253
RUBRIEK EINDE (STOPZETTING, INTREKKING STOPZETTING, NIETIGHEID, GER. AK., GERECHTELIJKE REORGANISATIE, ENZ...
2016-04-22 / 0003710
Publicatie : 2016-04-22
Beeld

Rechtbank van koophandel Antwerpen, afdeling Antwerpen
Bij vonnis van de tweeëntwintigste kamer van de rechtbank van koophandel Antwerpen, afdeling Antwerpen, d.d. 15 april 2016, werd de opschorting met het oog op een gerechtelijke reorganisatie door collectief akkoord toegekend voor een periode eindigend op 19 juli 2016, aan RAGIRO INSTALLATIONS BVBA, BRUSSELSTRAAT 51, 2018 ANTWERPEN 1.
Ondernemingsnummer : 0845.734.981
Gedelegeerd rechter : DE GREEF, GEERT, e-mail : geert.de.greef@telenet.be
Het reorganisatieplan dient neergelegd te worden ter griffie uiterlijk op 14 juni 2016.
De terechtzitting over de stemming en de homologatie van dit reorganisatieplan werd bepaald op dinsdag 12 juli 2016, om 11 u. 30 m., voor de Vakantiekamer van de rechtbank van koophandel Antwerpen, afdeling Antwerpen, Bolivarplaats 20, bus 7, 2000 Antwerpen, derde verdieping, zaal Cl.
De griffier, (get.) N. Naelaerts.

RUBRIEK EINDE (STOPZETTING, INTREKKING STOPZETTING, NIETIGHEID, GER. AK., GERECHTELIJKE REORGANISATIE, ENZ...
2016-07-27 / 0006803
Publicatie : 2016-07-27
Beeld

Bij vonnis van de Vakantiekamer van de rechtbank van koophandel Antwerpen, afdeling Antwerpen, d.d. 19 juli 2016, werd van RAGIRO INSTALLATIONS BVBA, BRUSSELSTRAAT 51, 2018 ANTWERPEN 1, ondernemingsnummer : 0845.734.981, het reorganisatieplan gehomologeerd en de reorganisatieprocedure afgesloten.
De griffier-hoofd van dienst, (get.) M. Caers.
Installatie: 18 x BenQ 260 W (4680Wp) op SMA SB 4000TL-21
Montage op plat dak: Azimut -5° en helling 20°

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 05 apr 2017, 03:37

Chaney schreef:
04 apr 2017, 09:52
Op het internet (DNS.BE - Belgisch Staatsblad krijg je ook zeer veel informatie.

Begonnen op een privé adres, enkele keer verhuisd naar verzameladressen (postbus of kantoorruimte)

en Ragiro Installations is ondertussen failliet verklaard (vorig jaar)
:arrow: Deze bewering is fout. Het bedrijf is zeker niet failliet. De BVBA staat nog steeds "Actief" in de KBO met "Normale toestand"
Er was wel een gerechtelijke reorganisatie maar die is op 19 juli 2016 positief afgesloten. zoals U onderstaand ook de juiste quote plaatste.
2016-07-27 / 0006803
Publicatie : 2016-07-27
Beeld

Bij vonnis van de Vakantiekamer van de rechtbank van koophandel Antwerpen, afdeling Antwerpen, d.d. 19 juli 2016, werd van RAGIRO INSTALLATIONS BVBA, BRUSSELSTRAAT 51, 2018 ANTWERPEN 1, ondernemingsnummer : 0845.734.981, het reorganisatieplan gehomologeerd en de reorganisatieprocedure afgesloten.
De griffier-hoofd van dienst, (get.) M. Caers.
:arrow: Hier vind men alle actuele info. http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =845734981
Ook op 19 juli 2016 werd de maatschappelijke zetel (nog maar eens) verhuist dit maal naar Brussel.
Deze gegevens staan ook correct op hun website. http://www.ragiro.be/contact/
Op dat vlak dus geen opmerkingen ;-)
Misschien moeten alle mensen met klachten en slechte ervaringen deze eens melden bij de confederatie bouw. http://www.ragiro.be/over-ragiro/confederatie-bouw/
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

Chaney
junior lid

Bericht door Chaney » 05 apr 2017, 10:27

Bedankt voor deze rechtzetting, kon je er niet van slapen? :D :D :D

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 05 apr 2017, 10:42

Chaney schreef:
05 apr 2017, 10:27

Het is beter om dit soort info dubbel te checken, niemand vind het immers leuk om op het www te zien dat zijn bedrijf failliet is.
Ook voor werknemers is dat minder leuk, dus in het vervolg graag even beter checken.

Ik pas de eerste post aan.
.

Chaney
junior lid

Bericht door Chaney » 05 apr 2017, 10:48

janus schreef:
05 apr 2017, 10:42
Chaney schreef:
05 apr 2017, 10:27

Het is beter om dit soort info dubbel te checken, niemand vind het immers leuk om op het www te zien dat zijn bedrijf failliet is.
Ook voor werknemers is dat minder leuk, dus in het vervolg graag even beter checken.

Ik pas de eerste post aan.
Klopt, is inderdaad beter..

batmanneke
junior lid

Bericht door batmanneke » 30 apr 2017, 14:09

Wel ondertussen is mijn keuring eindelijk sinds December in orde geraakt. Idd wel door een andere firma en ik durf gerust zeggen dat ik daar dan wel zeer tevreden over ben. Van 1ste contact tot laatste en die kun je altijd bellen of mailen voor eenders welke vraag en ja daar nemen ze ook altijd op of geven ze doorgaans binnen enkele dagen ook antwoord. Straf dat die firma dat wel kan en bij Ragiro kan je nooit iemand bereiken, zelfs niet via mail. Heb dit keer alles laten doen door Waassolar te Waasmunster en ja dit heeft mij spijtig genoeg wel bijna 500€ gekost voor de keuring en schema opmaken enz. Nu kan ik ook nog iemand laten komen voor de zonneboiler en voor de brander want daar klopt ook het een en ander nog altijd ni mee. Dus nog eens een hoop kosten. Eigenlijk zouden we eens alle gedupeerden samen moeten komen om een gezamelijke aanklacht in te dienen tegen die mannen. Want ze weten evengoed da je alleen daar zelden aan gaat beginnen omdat de kosten van een rechtzaak te duur zijn voor hetgeen je misschien gaat kunnen recupereren. Maar gezamelijk valt dit misschien nog te ondernemen???

Skydive
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Skydive » 01 mei 2017, 10:33

Bartmanneke,
Ik heb indertijd 2 rechtszaken gehad tegen RAGIRO, eentje die ik zelf had aangespannen wegens de reeds uitvoerig hier besproken reden (slechte en slordige plaatsing zonneboiler en open laten liggen van mijn dak gedurende een paar weken), deze hebben ze met brio verloren en ze hebben een behoorlijke schadeloosstelling moeten betalen, na de uitspraak en betekening heb ik wel nog heel veel moeite moeten doen om aan mijn centen te komen maar is uiteindelijk met een paar gerechtsdeurwaarders gelukt, de tweede rechtszaak werd aangespannen door hen omdat ik mijn verhaal en hun wan praktijken hier op dit forum had durven aankaarten en ook de realiteit had bekend gemaakt, men eiste van mij een gigantische schadevergoeding, maar helaas voor hen hebben ze deze rechtszaak ook met brio verloren. Het heeft daarna ook nog heel lang geduurd om aan mijn centjes te geraken maar uiteindelijk hebben zij dan toch betaald. Het klopt dat alle gedupeerden van deze firma zich beter zouden samen werken en gezamenlijk iets ondernemen, op deze wijze kunnen de wanpraktijken van RAGIRO bestraft worden een rechtszaak is inderdaad niet goedkoop maar weet wel indien je de rechtszaak wint moet de verliezende partij een rechtspleging vergoeding betalen aan de winnende partij en dit scheelt ook al een slok op de borrel. Het moeilijkste is dan aan de centen geraken maar hier is ook soelaas voor, de gerechtsdeurwaarder(s) moet jij eerst wel betalen maar komen nog eens bovenop hun veroordeling. Dus er is hoop maar zulke firma's gaan meestal snel fait als ze in het nauw komen, hun kapitaal is nu ook niet zo groot en personeel hebben ze ook bijna niet want zij werken uitsluitend met onderaannemers. Het is wel nodig dat je van alles goed gedocumenteerd (foto's, geschreven verklaringen, expertise verslagen enz...) bent, ik was voor deze verzekerd en heb via de verzekering een rechtszaak kunnen aanspannen, de voorbereiding was volledig in handen van de advocaat van de verzekering die deze zaak dan ook op de rechtbank heeft gepleit. Ik zou je de raad geven eerst eens bij je verzekeringsagent langs te gaan om te kijken of je hiervoor niet verzekerd bent.

Groeten,
Skydive

guido2803

Bericht door guido2803 » 22 jun 2017, 21:21

beste allen ,

drie jaar geleden heb ik 12 zonnepanelen en zonneboiler laten plaatsen door Ragiro.
Na veel klachten aan dit bedrijf heb ik deze aan de deur gezet.
zonnepaneel van zonneboiler weggewaaid in het eerste jaar slecht belast , verschillende schrijven en gebrekenstelling gedaan toch zonder enig antwoord .
zonnepanelen werken niet naar behoren 12 panelen zouden mij 3500 kwu moeten opbrengen , toch slechts 1500 kwh opgebracht in drie jaar .
nu moet ik op zoek naar een ander bedrijf die al deze gebreken moet herstellen (op eigen kosten à maar heb geen vertrouwen in deze bedrijven .
kent iemand een goed bedrijf , meeste bedrijven willen alleen maar zonnepanelen plaatsen .
ook zoek ik waar men een draagstel voor zonnepanelen boiler kan aanschaffen

guido

janus
Site Admin
Site Admin
Contacteer:

Bericht door janus » 22 jun 2017, 21:27

Spijtig verhaal, sommige bedrijven:personen zitten werkelijk nergens mee :-(

Maar als je verteld van welke regio je bent kunnen we je misschien helpen.

Ook info over de pv installatie, merk en type van panelen en omvormer, zou handig zijn.

Merk van de zonneboiler/paneel is ook handig.
.

Plaats reactie