Heeft iemand zonneboiler van ragiro

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Re: Heeft iemand zonneboiler van ragiro

Bericht door japio » 05 okt 2015, 09:41

Gert1972 schreef:De verkoper had mij verwittigd dat er naar het schijnt concurrenten zijn die hun "RAGIRO" aan het zwart maken zijn op het net

één zwaluw maakt nog geen zomer was het spreekwoord nietwaar?
SolarEdge gecertificeerd dealer

batmanneke
junior lid
Installatie Land: België

Bericht door batmanneke » 16 dec 2015, 13:04

Wel ik dacht eerst bij het nemen van Ragiro wat een goede firma, en goede uitleg en voorstelling da je krijgt over hun produkten...
Maar dat is snel veranderd.
Werkt idd alleen maar met onderaannemers, de ene weet niks van de andere enz...
Delen van de installatie zijn maar amateuristisch gedaan. Op een gegeven moment waren de gevraagde zonnepanelen blijkbaar niet meer verkrijgbaar bij de leverancier. Maar geen paniek meneer u krijgt er andere en zelfs voor dezelfde prijs. Ik vraag hen ahja ok en hoe zit het met mijn extra opties waar ik extra voor betaald heb? Ja dan krijg je ineens een antwoord ahja da zal niet gaan meer als u akkoord gaat krijgt u 0,50 Euro per WP terug betaald.
Dus als ik hier niks over had gezegd hadden ze da zelf gewoon in hun eigen zakken gestoken!!!
Ondertusse ligt alles er alleen de keuring van de zonnepanelen moet nog gebeuren en daar ben ik al 2 maanden op aan het wachten.
Ze schuiven het na veel gezever door naar de installateur. Die dan weer doodleuk en met spijt moet vertellen dat hij zijn activiteiten met die firma heeft stop gezet wegens het niet betalen van de uitgevoerde werken. Maar ik heb alles tot mijn grote spijt dan weer betaald en zolang ik die keuring niet heb kan ik ook niet verder. Hij wil ze wel komen keuren maar dan zal ik zoals iedereen moeten betalen voor de keuring.... Nog maar eens!!!
En ze moeten niet zeveren over zwart maken want heb hier alles netjes zwart op wit staan met hun geklungel da ze zelfs via mail voor elkaar krijgen.
Nu net de ingebrekestelling opgemaakt se die gaat deze week nog aangetekend de deur uit en nu ga ik nog eens Test Aankoop contacteren.
Zulke firma's moeten gewoon verdwijnen en laat het over aan diegene die wel deftig werk willen leveren.
Ik raad deze firma aan niemand aan!!!

Gemeente as

Bericht door Gemeente as » 14 mar 2016, 16:36

Jammer dat er tegen zo een firma niet eerder word opgetreden. Ze zijn nu voorschotten aant vragen en daar blijft het bij. Telefonisch niet meer te bereiken.

batmanneke
junior lid

Bericht door batmanneke » 14 mar 2016, 17:01

Idd, ondertussen zijn we 14 April en ettelijke mails enz verder nog niet in orde.
Heb al via Test Aankoop gegaan, zelfs via de bank omdat ik een klein deeltje nog via afbetaling had gedaan. Zelfs die hebben eens gepolst maar konden ook verder niks meer doen omdat ik voor de aflevering al had getekend wat wil zeggen dat zogezegd alles is geplaatst maar ik heb in het begin voor ze nog maar iets geplaatst hadden papieren getekend voor de de aanvraag maar blijkbaar had ik al getekend dat alles zogezeg geplaatst was dus daar foefelen ze ook al mee. Hun geld al incasseren zondar dat de plaatsing is gebeurd. Ik denk dat het enigste nog rest is via een advocaat gaan want ze reageren langs geen kanten. En ja das ook weeral een dilemma want ja zal mij weer duurder uitkomen dan dak het door een andere instantie laat keuren. Maar ja dan komen ze der weer goed vanaf met extra geld waar ze niks voor hebben moeten doen. Kunnen we misschien niet met alle gedupeerden samen een klacht indienen via een advocaat? Samen sta je toch altijd wel sterker dan alleen met zulke gevallen

Gemeente as

Bericht door Gemeente as » 15 mar 2016, 10:57

Het is gewoon te hopen dat er niet teveel gedupeerden gaan zijn. Telefonisch niet meer bereiken, via mail wel tot er een voorschot is gestort.

DaanW
Lid Zonstraal vzw.
Lid Zonstraal vzw.

Bericht door DaanW » 15 mar 2016, 14:17

Veel succes, ze hebben recent hun maatschappelijke zetel verplaatst van Boerenlegerstraat 16 Bus 2 te 2650 Edegem naar Brusselstraat 51 te 2018 Antwerpen.
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =845734981
http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_ts ... iste=Liste

Volgens hun eigen website en KBO is hun hoofdkantoor of uitbatingsvestiging in de Verschansingstraat 42 te Antwerpen
http://www.ragiro.be/contact/
http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/t ... =845734981
https://www.google.be/maps/@51.2082892, ... 56!6m1!1e1

Eén goede raad: betaal nooit voorschotten. Degelijke vakmannen en bedrijven met een goede staat van dienst vragen geen voorschot voor standaard materiaal.
Zonnepanelen, boilers, CV-ketels zijn allemaal standaard producten die bij de firma of de groothandel op stock liggen. Betaal hooguit de materialen als ze geleverd worden.
De rest, werkuren, montage enz. betaal je pas als werken uitgevoerd zijn en alles werkt naar behoren.
Wil de firma dat niet aanvaarden dan kan je beter een andere vakman zoeken. Klant is koning en met de woorden van Slongs: "ik zen nie de bànk" ;-)

En als je ergens je handtekening onder zet, controleer dan elke letter die je ondertekend.
Steun onze belangenvereniging http://www.zonstraal.be/vzw/

batmanneke
junior lid

Bericht door batmanneke » 04 mei 2016, 17:54

Ondertussen zijn we 4 Mei en heb nog niemand te pakken gekregen om die verdomde keuring te laten doen.
Da adres zouden ze daar hun kantoor ook hebben waar je misschien binnen kan?
Denk dat ik da volgende week eens ga uitpluizen en daar gewoon s'morgens ga binnenvallen en daar nimeer weg gaat voor ze
iemand sturen om die keuring te laten doen.
Denk dat ik ondertussen ook hetzelfde probleem heb en een lek heb aan de installatie van de zonnecollector.
Denk dat dit een straatje zonder einde zal worden spijtig genoeg.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus » 04 mei 2016, 18:08

Voor de pv installatie zou je ook zelf gewoon een keuringsorganisme kunnen bellen.
Bel er eens op, leg de situatie uit en vraag wat je nodig hebt aan papieren.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

Welkom_Kris

Bericht door Welkom_Kris » 10 jan 2017, 22:36

Goede avond,

ja, ik heb een zonneboiler van Ragiro.
Positieve punten: het gros van hun talrijke medewerkers is vriendelijk tot zeer vriendelijk. In bepaalde gevallen compenseert dat hun schrijnende gebrek aan competentie terzake. Hun verkopers zijn (als ze allemaal zijn zoals Frank) uitstekend, ergo omgekeerd evenredig met de kwaliteit van het geleverde werk.
Iedereen blijkt in een soort van onder-aanneming te werken, het aantal vaste arbeidskrachten is zeer beperkt.

Voor zij die met Ragiro denken in zee te moeten gaan: think twice, reconsider, think again,... en blijf denken tot je besluit om elders te gaan.
Ze hebben relatief lage prijzen, dat klopt. Het allereerste contact (verkoper) is prima, wat de niet-technische aspecten betreft alvast.

Ofwel betaal je evenveel of misschien iets meer, bij een bedrijf dat een goede naam heeft (en niet van het self-declared professionals type), ofwel koop je je materiaal zelf, laat het overkomen en betaal het transport, lees de handleiding, huur zo nodig het materiaal dat je nodig hebt voor de installatie en doe het zelf ! Slechter is mogelijk als je van slechte wil bent en je uiterste best doet om alles verkeerd te doen.

Als je dan toch besluit om voor miserie te kiezen bij RAGIRO, is hier misschien een goed plan van aanpak (niet dat ze dat gaan aanvaarden uiteraard):
- vraag op voorhand om duidelijke data, wanneer ze kunnen beginnen, hoe lang ze - worst case scenario - gaan nodig hebben om de installatie af te werken
- vraag wat ze bedoelen met de extra werk-uren die moeten betaald worden, en vraag expliciet of je dan ook zal moeten betalen voor fouten die RAGIRO zelf maakt, en waarvoor ze moeten terugkeren. (voorbeeld: geen schema gemaakt op voorhand van wat nodig is, geen flauw benul van hoe een installatie in elkaar zit, zeer tijdelijke werknemer 1 die op eveneens zeer tijdelijke werknemer 2 moet wachten (ze hebben elkaar meestal nog nooit gezien voordien en zullen elkaar daarna ook niet meer zien),... worden die uren eveneens aangerekend ?)
- vraag een resultaatsverbintenis, en leg duidelijk op voorhand vast wanneer / hoe kan bepaald worden of de installatie correct gedaan is
- wat de verkoper belooft, is dat ook realistisch ?
- vraag of de werknemers enig benul hebben van zonnestanden, het gebruik van een kompas,...

Als ik zou wakker worden uit een droom, en beseffen dat ik mijn ervaringen met RAGIRO gedroomd had, zou ik er in een zeer wijde boog omheen lopen.

Ik heb trouwens geen idee of ze nog bestaan of niet.

batmanneke
junior lid

Bericht door batmanneke » 14 jan 2017, 09:53

Zo is het inderdaad.
Ondertussen zijn we meer dan een jaar verder en heb hen uiteindelijk nog eens te pakken gekregen. En dan krijg je als antwoordt dat ze dat niet wisten van die keuring en dat ze dachten dat dit al lang in orde was. Maar geen probleem, we betalen 90€ excl btw terug voor de keuring.
Ten eerste ben ik ondertusse bij een andere firma gaan horen om die keuring te laten gebeuren en mooi die manne hebben dat op een enkele tijd in orde gemaakt. Keurder is langs geweest en nu nog wachten op het attest. MAAR het kost mij wel die keuring alsook de extra kost om een schema enz te maken want daar had ik ook niks van. Ben nu eens benieuwd wat da grapke mij nog extra gaat kosten. Heb ook het goede nieuws gekregen van de keurder dat de kwaliteit van de zonnepanelen enz toch wel goed is alle geluk. En ben al blij dat het nu toch in orde komt.

Evert92

Bericht door Evert92 » 16 mar 2017, 11:26

Na het lezen van deze reacties moet ik zeggen dat ik ook zeer twijfelde om de mensen van Ragiro in te huren. Maar ik heb het toch gedaan en ik moet zeggen ik kan niet zeggen dat ik ontevreden bent.

Eerst een gesprek met een verkoper gehad waarbij ik direct een goed gevoel kreeg. Daarna een nette offerte ontvangen en ze hebben binnen een week een nieuwe condensatieketel laten installeren. Dit is nu precies 3 jaar geleden en ik ben er nog steeds zeer tevreden mee.

Zo tevreden dat ik deze week zonnepanelen heb laten plaatsen door dezelfde firma. Als ik deze reacties allemaal lees schrik ik er wel van, maar ik vraag mij hardop af of het alleen maar een aantal ontevreden mensen zijn tegenover de honderden tevreden mensen die geen reviews of recensies achterlaten.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus » 16 mar 2017, 17:12

Uiteraard klagen mensen liever dan dat ze zich aanmelden om een goede recencie te schrijven maar als ik de hierboven staande berichten lees dan is er toch iets structureels mis met deze firma.
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

Welkom_Kris

Bericht door Welkom_Kris » 20 mar 2017, 18:45

Toch interessant, twee mensen die tevreden zijn over Ragiro Installations. Het is een hypothese dat alleen de ontevredenen hier een bericht posten. Niet onmogelijk, de ontevreden klanten zijn ... ontevreden en willen niet alleen hun onvrede uiten maar minstens ook andere potenti-ele slachtoffers van Ragiro waarschuwen.

Cfr supra, ik ben tevreden over de vriendelijkheid van de meeste van hun medewerkers. Die was voor het gros onder hen omgekeerd evenredig met hun kennis ter zake. Toch ook belangrijk.

Maar, als ik het opnieuw zou kunnen doen zou er geen haar op mijn hoofd aan denken om nog met Ragiro in zee te gaan. Ik laat dat met plezier over aan de tevreden klanten die ze zonder twijfel zullen hebben...

Skydive
junior lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door Skydive » 27 mar 2017, 18:40

Ja helaas heb ik persoonlijk nog niemand tegen gekomen die tevreden is van RAGIRO.
Iedereen die ik spreek heeft wel iets mee gemaakt met hen en weer anderen hebben heel veel meegemaakt (zoals ik !).
Eerlijk gezegd, indien RAGIRO de laatste firma in Belgie zou zijn, huurde ik een Slovaak, Pool Of iemand anders in voor mijn plaatsing, ben zeker dat het beter zou gedaan zijn dan deze klungelige kerels.
Ik vind het erg dat zulke klungelaars maar verder de mensen kunnen oplichten en bedriegen alsook beliegen.

japio
Master lid
Installatie Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door japio » 27 mar 2017, 22:51

Evert92 is hier na het posten van zijn bericht nooit weer terug geweest.
SolarEdge gecertificeerd dealer

Plaats reactie