Heeft iemand zonneboiler van ragiro

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
Handige22harry
junior lid
Installatie Land: België

Heeft iemand zonneboiler van ragiro

Bericht door Handige22harry » 10 dec 2014, 21:10

hallo, heeft er iemand bevindingen met ragiro, ik heb erkortelings een installatie van een zonneboiler met condensatieketel. Ofwelhebben die gasten teveel werk momenteel omdat het jaar ten einde loopt. Ofwel loopt het daar kwestie organisatie serieus mis. Ze werken metonderaannemers die dan geen woord Vlaams spreken(Polen) . Zeker 4 maal een afspraak gemaakt dat ze komen opmeten maar dan komen ze weer niet.ik stel hier toch vragen bij. De nu hebben ze beloofd volgende week alles op dezelfde dag te komen plaatsen ik ben benieuwd.
Heeft er iemand foto's van panelen opbouw met leidingen , deze wordenblijkbaar bovenop geplaatst.

$*
Vriendelijke groeten

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Re: Heeft iemand zonneboiler van ragiro

Bericht door janus » 10 dec 2014, 22:24

Is het in een nieuwbouw?
Want je gaat midden in de winter je cv toch niet vervangen?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

Handige22harry
junior lid

Bericht door Handige22harry » 10 dec 2014, 22:36

ja toch wel , ik heb ook nog een inbouwhaard om de living en keuken te warmen santa
dus enkele dagen zonder vloerverwarming , de warmwaterdoorstromer breek de dag ervoor af .

Greetz

Stefan Thilemans

Bericht door Stefan Thilemans » 18 dec 2014, 14:06

Ik heb van februari een installatie van Ragiro. Ze zijn reeds twee maal moeten passeren omdat het één en ander was doorgesmoord. Hierdoor hebben we enkele dagen in de kou gezeten. Maar kom.. het kan overal wel eens druk zijn .. dus... tot daar ca va.
Nu op 22 september meldde ik dat de druk van het glycolvat op "0" stond.
Ondertussen, 9 mails en enkele telefoontjes later... nog niemand gezien!! Ze zouden komen op 8 december... not.
Vandaag gaat ingebrekestelling de deur uit.. genoeg is genoeg.

dus.. als je er nog tussenuit kan... doen!!!!!

Handige22harry
junior lid

Bericht door Handige22harry » 18 dec 2014, 22:11

Te laat , vandaag hebben ze alsnog komen plaatsen na veel zever, ze hebben een hele dag druk beziggeweest aan de panelen boiler en condensatie, nu werkt alles, ik hoop op meer geluk ermee.
Heb je een idee waar het glycol lek zit.

Groeten Jan

Stefan Thilemans

Bericht door Stefan Thilemans » 18 dec 2014, 22:25

Jan,

Geen idee waar de lek ik helaas.. Ik vind niets. Ik had gehoopt dat ze, zoals zou moeten , al waren langsgeweest.
Puur kwestie van slechte organisatie denk ik, niet perse van slecht materiaal . In ieder geval veel succes!

Stef

DirkWerk

Bericht door DirkWerk » 27 apr 2015, 17:07

Beste,

Ik kan jullie een zonneboiler van Ragiro alleen maar afraden. De diens na verkoop is waardeloos. Ik heb al verschillende stukken gehad en dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
Vele telefoontjes en mailtjes worden niet beantwoord zelfs als het over veiligheidstoepassingen gaat.
Ik ga het er ook niet bij laten, morgen worden ze ook door mij in gebreken gesteld.

Mensen laat u aub niet vangen door deze firma.

Mvg

Handige22harry
junior lid

Bericht door Handige22harry » 30 apr 2015, 21:10

voorlopig alles ok met de zonneboiler, ik heb nog serieus op mijne poot moeten staan, ze hadden de leidingen v d zonnecollector over de schouw in een schouwpijp naar de boiler een omweg van een 5 meter en waarlangs het regenwater naar binnen liep, maar ze hebben dit toch met een 5 tal man en de baas komen veranderen. nu ben ik er voorlopig tevreden van onlangs met die zonnige dagen een 70 a 80 graden behaald onderin de boiler ook. 70 graden. nu nog de zomer afwachten. :lol:

rita
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door rita » 13 aug 2015, 15:55

Bij mij werd er ook een zonneboiler geplaatst door RAGIRO, waarbij ik pas na enkele weken opmerkte dat er een lek was. Daar werd vrij snel, door één van hun techniekers, nadat ik contact opgenomen had met het hoofdkantoor, op gerageerd; na onderzoek bleek dat het aan de koppeling van de waterleiding naar de ketel lag waardoor ook het vat binnenin beschadigd/verroest raakte, bij deze vaststelling werd het boilervat volledig vervangen door een nieuw.. Wat mij betreft; een foutje kan iedereen overkomen, maar als het dan uiteindelijk op dergelijke manier netjes rechtgezet wordt vind ik dat best wel een goede service (hier geen klagen dus).

Louis3000

Bericht door Louis3000 » 15 aug 2015, 17:09

Hallo allemaal, ik heb onlangs een HYBRIDE-Pack laten plaatsen door RAGIRO Installations (een warmtepompboiler in combinatie met zonnecollectoren) samen met een nieuwe Vaillant condensatieketel. De plaatsing is netjes verlopen en tot hier toe werkt alles naar behoren, de eerste afspraak tot plaatsing was wel wat laattijdig afgebeld/verplaatst maar het is uiteindelijk wel allemaal in orde gekomen en dus ben ik tot hier toe wel een tevreden klant (de aangeboden combinatie is ook heel interessant, mooie invalshoek van de vertegenwoordiger, daar had ik in eerste instantie niet aan gedacht).

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Contacteer:

Bericht door janus » 15 aug 2015, 18:11

Welkom op het forum.

Is die condensatie ketel voor je cv dan?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg
Tevreden over het forum, overweeg een donatie

DJ Rolli

Bericht door DJ Rolli » 19 aug 2015, 17:13

Aan iedereen: zeker NIET de firma RAGIRO kiezen als installateur, zowel niet voor zonnepanelen als voor een zonneboiler!
Wij hebben door hen een zonneboiler laten installeren in oktober 2012, en dat heeft 8 maanden (tot mei 2013) geduurd voor deze operationeel was! Eerst was de zonneboiler ook aan de CV aangesloten, maar dat werkt dus niet. Dan is RAGIRO, na veel aandringen, dit stuk van de installatie komen afsluiten, en is een bepaalde som na een maand terug naar ons overgeschreven. MAAR: nu zitten we met 2 van de 4 panelen die nu al duidelijk een probleem hebben van corrosie in de panelen zelf. RAGIRO weigert om deze te komen vervangen, hoewel zij overal bij hoog en laag beweren dat er 10 garantie is op deze panelen! Zij beweren immers dat dit "normale" slijtage zou zijn, en proberen om ons een duur onderhoudscontract te laten afsluiten! Een ingebrekestelling leggen ze gewoon naast hun neer. Wij zijn hier nog altijd mee bezig, Test Aankoop is al ingeschakeld, en heel waarschijnlijk zullen we dit juridisch gaan aanvechten.
Dus 1 goede raad: kies een andere firma, er is keus genoeg!

Gert1972

Bericht door Gert1972 » 08 sep 2015, 17:55

Ik heb ook een zonneboiler + condensatieketel laten plaatsen door RAGIRO en hier is alles netjes verlopen. De verkoper had mij verwittigd dat er naar het schijnt concurrenten zijn die hun "RAGIRO" aan het zwart maken zijn op het net (omdat ze juist zo goed bezig zijn) en dus heb ik de comments op de fora met een korreltje zout genomen ... Bij mij heeft de praktijk de negatieve reviews inderdaad wel gecounterd.

DJ Rolli

Bericht door DJ Rolli » 09 sep 2015, 07:40

Wat had je dan verwacht dat de verkoper zou zeggen: dat de mensen op de fora gelijk hebben? Ik kan je zonder probleem foto's doorsturen van mijn panelen waarop duidelijk te zien is dat er, 3 jaar na de plaatsing, duidelijk sprake is van corrosie in de panelen. En RAGIRO maar weigeren om de 10 jaar garantie, waar ze zo veel reclame rond maken, toe te passen. Ik hoop voor jou dat je binnen enkele jaren je mening over RAGIRO hier niet moet herzien. Want voor mij blijven het onbetrouwbare leugenaars!

paul van hiel

Bericht door paul van hiel » 22 sep 2015, 19:51

concurrenten ? hahaha, Ragiro maakt zijn eigen zwart door hun manier van werken.

moesten er veel mensen tevreden zijn zouden wij met onze negatieve reacties nogal de volle lading krijgen.
ben jij zelf die verkoper misschien :p

Plaats reactie