schade aan zonnepanelen na storm

Vertel alles over uw zonneboiler installatie.
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
Toon
Installatie Land: België

schade aan zonnepanelen na storm

Bericht door Toon » 16 jan 2014, 14:35

Hallo,

Wij hebben twee horizontale ingebouwde zonnepanelen van Junkers (type FKT) liggen op onze nieuwbouwwoning. Deze zijn gelegd in januari 2013 door een dakwerker en geactiveerd in augustus 2013.

Met een storm van eind oktober zijn de goten die de overgang maken tussen de panelen en de dakpannen er afgewaaid. Deze zijn vervolgens hersteld, door een andere dakwerker = nieuwe goten er opgelegd half december 2013.

Twee weken later met de kerststorm, vliegen deze goten er terug af. Een tweede keer dus op twee maanden tijd.

Foto schade:
Afbeelding

Foto afgevlogen slabben:

Afbeelding

De verzekeringen staan niet te springen om dit opnieuw te laten maken aangezien de goten er zo snel terug af zijn gevlogen. De mensen van Junkers zijn langs gekomen om de schade te bekijken. Volgens hen zijn er een aantal verbeteringen mogelijk in de manier waarop de goten moeten gelegd worden waardoor ze geen derde keer zullen gaan waaien.

Mijn vraag is eigenlijk of er nog andere gevallen bekend zijn waarbij deze goten zijn gaan waaien en zo ja, of er bepaalde zaken zijn gebeurd bij de herstelling om dit opnieuw te voorkomen. Want geloof me, zo van die slabben die op uw dak staan te flapperen tijdens een storm dat is niet aangenaam.

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Re: schade aan zonnepanelen na storm

Bericht door janus » 16 jan 2014, 16:01

Wat zeggen die dakwerkers daarvan is de eerste vraag die bij mij opkomt?
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

Plaats reactie