Stirling techniek op grondwater

Post hier alles over alternatieve energie bronnen
Zie onze Wiki pagina
Plaats reactie
alfa
Master lid
Installatie Land: België

Stirling techniek op grondwater

Bericht door alfa » 09 jan 2017, 12:00

Er zijn veel projecten ,proefopstellingen en theorieën betreft alternatieve energie.
Daarom wil ik er één toevoegen en hopelijk interessante bijvoegingen te krijgen .
In winter stroom maken met grondwater T via stirling techniek.
Een gigantisch groot captatienet in het grondwater met buizen van 50 cm doorsnee dat uitkomt via geïsoleerde buis en warmtewisselaar in koude buitenlucht .
Daarop een generator type microgen.
Het captatienet word gevuld met helium en zal constant onder druk blijven van de T° grondwater die vervolgens door koude buitenlucht word afgekoeld.
Hierdoor ontstaat er een vibrerende beweging dat stirling generator in beweging zet.
Een zelfwerkend systeem in winter maanden .
Helium captatienet kan ook op bodem van kanaal of meer.
Graag voordelen en nadelen aanvullen.

DaRkMaN_FX
Master lid
Contacteer:

Re: Stirling techniek op grondwater

Bericht door DaRkMaN_FX » 09 jan 2017, 12:27

Mag men zomaar gassen zoals helium onder de grond steken?
Je kan denken, dit is een gesloten systeem maar er zijn altijd kans op lekken.

En over welke diepte wil je dan uw buizen steken?
Sommige plaatsen zit het grondwater veel dieper dan andere plaatsen (geografisch gezien).

Thermische / Warmtegeleidbaarheid bij Helium is niet echt hoog
warmtegeleidingscoëfficient (Lambda) in W/(m*K)
Helium : 0.144
Water : 0.60

https://nl.wikipedia.org/wiki/Thermische_geleidbaarheid
PV1: 30 x ERA Black Solar 190WP, Kostal PIKO 5.5, O: 165° : H:30° | PV2: 16 x LG NeON2 Black 300WP, SMA3000TL-21, O: 255° : H:30° | PV3: 10 x LG NeON2 Black 300WP, SMASB1.5-1VL-40, O: 75 & 255° (polystring) : H:30° | WP: Nibe F1145-12 | ZB: Tisun FI 2/3 + Tisun FS 375/1R

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 09 jan 2017, 13:18

@alfa, het zou handig zijn als je een bron vermelding gaf want je "vertaling"? is onleesbaar
Het captatienet word gevuld met helium en zal constant onder druk blijven van de T° grondwater die vervolgens door koude buitenlucht word afgekoeld.
ù%
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 09 jan 2017, 17:17

janus schreef:@alfa, het zou handig zijn als je een bron vermelding gaf want je "vertaling"? is onleesbaar
ù%
Sorry, uitwerking van Microgen techniek ontbreekt en dan is het voor een leek onbegrijpbaar.
Zal het later neerpennen.

YveST3
Donateur
Donateur
Contacteer:

Bericht door YveST3 » 09 jan 2017, 21:25

Niet alleen voor een leek :D ;-)
PV1 : 14 X 250 Canadian Solar - 3500 wp - SMA SB 3000 HF - Dak : Zuid 185° - 45°helling - 15/02/2011
PV2 : 8 x NSP300 mono full black ZO 147° + 6 NSP300 mono full black ZW 237° - 4200 wp - Omnik 3K-TL2 - Dak 40° helling - 22/01/2018

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Bericht door bruma » 09 jan 2017, 21:56

Ik vermoed dat uw delta T te klein zal zijn.
Aan de evenaar met de warme luchttemperatuur en de diepzee koude watertemperatuur was het rendabel voor een vlottende centrale, echter geen draagvlak en instabiele regeringen. En niet te vergeten het ontbreken van een HSDC lijn.

Verstuurd vanaf mijn Innos_D6000 met Tapatalk

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 10 jan 2017, 21:16

50 gram helium op continu 800 c° in een volume van 1 liter kan een piston krachtig uitzetten op 1 cm2
Als de verhoudingen veranderen meer gewicht helium op continu 8 c° in groter volume kan een grotere piston evenveel kracht ontwikkelen op 1cm2

janus
Site Admin
Site Admin
Installatie Land: Ander
Sponsor ons: Afbeelding
Contacteer:

Bericht door janus » 12 jan 2017, 18:27

alfa schreef:50 gram helium op continu 800 c° in een volume van 1 liter kan een piston krachtig uitzetten op 1 cm2
Als de verhoudingen veranderen meer gewicht helium op continu 8 c° in groter volume kan een grotere piston evenveel kracht ontwikkelen op 1cm2
Is er iemand op het forum die deze tekst begrijpt, volgens de schrijver is het overduidelijk en wil daarom de tekst ook niet verduidelijken. :?:
.
Mijn wens is: "Dat ook in de toekomst de zon voor iedereen gratis op mag komen."

Gelieve geen technische vragen via pb Klik voor Uitleg

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 12 jan 2017, 18:51

janus schreef:
alfa schreef:50 gram helium op continu 800 c° in een volume van 1 liter kan een piston krachtig uitzetten op 1 cm2
Is er iemand op het forum die deze tekst begrijpt, volgens de schrijver is het overduidelijk en wil daarom de tekst ook niet verduidelijken. :?:
Als u de techniek van Microgen er bij haalt ben je zo weg ;-)
Daar heb ik in het begin naar verwezen en is helemaal op gebaseerd.

alfa
Master lid

Bericht door alfa » 12 jan 2017, 19:57

bruma
Master lid
Installatie Land: Maak keuze

Re: RE: Re: Stirling techniek op grondwater

Bericht door bruma » 13 jan 2017, 16:51

janus schreef:
Microgen is mij bekend ook in demo (speelgoed) toestellen om te bewijzen dat het werkt. Maar als ze me komen vertellen dat een captatie grondwater 800°C, dan zwijg ik tot men mij realistische info geeft, waarom dan niet meteen een veel efficiëntere stoomturbine erop zetten

alfa
Master lid

Re: RE: Re: Stirling techniek op grondwater

Bericht door alfa » 13 jan 2017, 17:40

bruma schreef: Microgen is mij bekend ook in demo (speelgoed) toestellen om te bewijzen dat het werkt. Maar als ze me komen vertellen dat een captatie grondwater 800°C, dan zwijg ik tot men mij realistische info geeft, waarom dan niet meteen een veel efficiëntere stoomturbine erop zetten

Waar staat grondwater van 800 c°? Is T dat Microgen gebruikt in verwarmingsketels.
Microgen steekt al in verschillende grote merken van verwarmingsketels. Zelf Nasa gebruikt die techniek om te koelen.

Plaats reactie