[html]
<i>Deze post is overgenomen van het oude forum. De oorspronklijke author was "Mexx". Zie ook <a href="http://www.zonstraal.be/forum/viewtopic.php?f=76&t=546">deze post</a> voor meer informatie.</i><br /><br />
Ik ben in het bezit van een geheim nummer, zodat ik niet gebeld wordt door colporterende bedrijven die precies tijdens de maaltijd vinden dat ik iets nodig heb, maar de brievenbus kunnen de meeste wel vinden, het hiervoor genoemde energiebedrijf heeft geprobeerd om mij groene stroom te verkopen dit was maar 2 centper kilowatt meer dan normale grijze stroom. Hierdoor is er iets geknapt bij mij. Ik heb mij in een contract verplicht tot instandhouding van de zonnepanelen zodat zij de groencertificaten konden innen om vervolgens de door mijzelf opgewekte stroom van hun terug te kopen voor 2 cent extra per kilowatt. hierop heb ik een brief geschreven waarin ik mijn mening over deze praktijk heb geventileerd en ben opgestapt naar een andere stroomleverancier.<br />
De buurman had via de solar top 50.nl het bedrijf SOLAR NRG gevonden die door de prijs laag te houden het pakket zonnepanelen na aftrek van subsidie vrijwel gratis kon aanbieden. Na een offerte aangevraagd te hebben is alles zeer soepel verlopen Om alles goed te kunnen volgen wilde ik een omvormer met een uitleesmogelijkheid en de PHILIPS heeft deze functie ingebouw en deze is optioneel draadloos uit te lezen, deze optie heb ik genomen zodat er een thermostaat achtig kastje hangt met daarin de gegevens per dag / week / maand / jaar / totaal.Ik heb alles zelf opgehaald, echter door de explosieve verkoop waren de FRONIUS omvormers tijdelijk uitverkocht en heb ik de PHILIPS omvormers meegenomenen, ook nu weer na de levering de subsidie aanvragen. Dit is een drama geworden een van de mederwerkers van het energiebedrijf die de subsidie moest uitkeren vond dat er meer gegevens en documenten nodig waren voordat hij tot betalen kon overgaan, deze documenten waren er niet waardoor hij dus niet tot uitbetalen kon komen. Met hulp van de medewerkers van SOLAR NRG is het gelukt de man te overtuigen dat de documenten niet nodig waren en de subsidie kon uitgekeerd worden. <br />
Na enige tijd ontstonden de geruchten dat er brand kan ontstaan in de PHILIPS omvormers, deze moesten na enige tijd dan ook afgeschakeld worden om de brandveiligheid te kunnen garanderen.<br />
Na een paar maanden is er een mannetje langs geweest die de drie omvormers heeft vervangen en 2 weken later is dit nogmaals gebeurd omdat een van de drie nieuwe het begeven had.<br />
momenteel is het al geen PHILIPS omvormer meer maar is de hele boel verkocht aan een duitse firma.<br />
Tijdens dit traject is er nog een ontwikkeling de paneelomvormers van NKF zijn aan vervanging toe, ook hier veel heen en weer schrijven en bellen en hier werd met dank aan de Vereniging Zonnestroomproducenten ook aan een oplossing gewerkt.<br />
De omvormers zijn allemaal vervangen door een MASTERVOLT omvormer die nu binnen is geplaatst. Ook de MASTERVOLT omvormer is voorzien van een uitleesmogelijkheid zodat ook deze gegevens goed te verzamelen zijn.<br />
vervolg in deel 3 <br />
[/html]
Dit is het archief van het zonstraalforum
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen
https://www.zonstraal.be/forum/
Het is alleen bedoeld als naslagwerk, reageren of aanmelden is niet mogelijk.
Zijn er toch vragen of opmerkingen gelieve deze op het actieve forum te stellen
https://www.zonstraal.be/forum/